Nygamla tavlor med Littlephant!

Publicerat: 2012-03-12 Kl: 20:48:00 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum NYA LÄGENHETEN |






Jag har ju egentligen satt upp tavlor på alla väggar i Alvas rum, men jag kände mig inte helt nöjd. Och om jag inte är helt nöjd så går jag och stör mig på det exakt hela tiden, så nu ska jag bara komma på hur jag ska hänga tavlorna istället. Ovanför myshörnan hade jag hängt fyra tavlor med Littlephant, men det tyckte jag gav ett för rörigt intryck. Både boklisterna och stringhyllan full med prylar är ju röriga båda två, så för att ge ett lite lugnare intryck har jag kommit fram till att det nog ska hänga en enda stor tavla där istället för fyra små. Himla viktiga tankar så här på måndagskvällen haha, men när det kommer till inredning så är det så kul att prova sig fram!

De fyra små tavlorna satte jag istället ihop till en stor och placerade ovanför sängen, men inte heller det blev bra tycker jag. Men den lär väl få hänga där tills jag hittar på något annat. Kanske någon av de posters jag bloggade om här i somras, staden i mitten är fortfarande en favorit, och såklart så kommer några av mina egna tryck komma upp på väggarna också!


 

Vykort med olika motiv från Littlephant, köpta för typ en tia styck förra våren!



Så här ser det ut vid Alvas säng. Just nu iallafall, nästa vecka ser det väl ut på något annat sätt..


Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Jag tyckte faktiskt det blev jättebra! :) Jag älskar också Lillefanten! Skulle också vilja ha tag i vykorten. Så fina!



Kram!

2012-03-12 @ 22:42:12
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: andrea

Jag tyckte det såg jättefint ut! :) Jag har dock samma problem här hemma, jag tycker att lillens rum är så rörigt, bara när det är helt nystädat och orört är det fint, så fort minsta pryl flyttas känns det rörigt igen. Tyckte jag hade fått till en fin helhet men såhär i efterhand vill jag nästan börja om på nytt igen. Ja, det är mycket man vill och med all inspiration i huvudet önskar man att man hade ett hus med sju barnrum att testa alla idéer i :p

2012-03-13 @ 10:43:30
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

jåättefin :D

2012-03-13 @ 22:06:56
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: frida

Hon har ju ett så bedårande fint rum!!!

2012-03-14 @ 07:39:48
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och Olivia

Det blev ju kanonbra! Jättesöt tavla till Alvas fina rum. :)

2012-03-15 @ 10:26:54
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0