Lillefanten ovanför myshörnan!

Publicerat: 2012-01-29 Kl: 09:54:00 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum NYA LÄGENHETEN |





Jag hade tänkt att hänga en av mina egentillverkade barntavlor ovanför Alvas kuddhörna sen när jag kommit igång mer med mitt företag, men det kan ju dröja några månader innan dess och jag vill inte att det ska vara tomt. Så Alvas tavlor med Lillefanten fick åka upp lite provisoriskt istället! De hängde även i Alvas gamla rum och jag har bara ramat in fyra stycken vykort som jag köpte för typ en tia styck förra året så de är både billiga och fina, och Alva älskar böckerna med Lillefanten så därför passar det ju ännu bättre!





Såhär ser det nu ut vid Alvas myshörna. Galet färgglatt och mysigt, precis som jag gillar! För er som inte läst bloggen förut så kommer ugglekudden och de enfärgade kuddarna från Lagerhaus, och tygerna till de andra kuddarna kommer från Ikea och Åhlens. Molnkudden är inte helt oväntat från Färg & form!


Nej nu är det jobb som gäller här idag igen, trevlig söndag på er! Och tack till Alva som tog sovmorgon till klockan åtta, fortsätt med det tack!

Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Så fint det ser ut! En liknande kuddhörna vill jag ha på Vilmers rum. Ska försöka få tag i någon gammal madrass eller liknande till golvet! :)



Kram!

2012-01-29 @ 10:29:28
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad fint det blev :)

2012-01-29 @ 12:09:52
URL: http://minibyme.blogg.se/
Postat av: Therese

Hejsan! Har tänkt köpa tyg till gardinkappa och en taklampa, båda från Moln men svårt att bestämma färgen. Rummet har den rosa Kaspar tapeten med hus, som fondvägg och resten vita väggar, vilken färg tror du skulle passa? Tänkte du som är så duktig på inreda barnrum :-)

2012-01-29 @ 23:18:45
Postat av: ina

Fantastiskt barnrum! Älskar alla pastelliga färger och mönster :)

2012-01-30 @ 22:11:34
URL: http://oneofthoseblogs.blogg.se/
Postat av: Elinochalva

Therese: tack,vad du är gullig :) de tapeterna har vi också funderat på och då har ju Alva redan rosa molngardiner och lampa så jag hade kört på det, men då inte så mycket annat rosa eftersom det lätt kan bli för mycket. Annars är ju den ljusgrå fin och neutral, eller den gula gillar jag också! Svårt val det där ;) kram Elin

2012-01-31 @ 09:00:05
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Malin

De är så fina de där korten du ramat in. Såg du att jag skickat ett meddelande till dig på FB?

Kram Malin

2012-01-31 @ 13:06:45
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: stina

hej! var kommer den fina flagg-vimplen ifrån?, eller är den egentillverkad kanske?

2012-01-31 @ 20:50:56
Postat av: ELINOCHALVA

Stina:



Hej! Vimpeln kommer ursprungligen från Åhlens, men hälften av vimplarna har jag klippt bort och sytt dit eget tyg som jag tyckte var finare, typ molntyget och det turkosa! Kram Elin

2012-01-31 @ 21:36:53
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0