Året som gått i bilder - 2011 Januari - Juni

Publicerat: 2011-12-31 Kl: 09:51:00 | I kategori: Året som gått |


 

Nu är det här året slut och jag vill önska er alla ett riktigt Gott Nytt år!!

Jag avslutar på samma sätt som jag gjorde förra året, med en årssammanfattning över året som gått. 2011 var året som jag började jobba igen efter mammaledigheten, längtade hela året efter vår flytt som äntligen skedde i december, och bestämde mig för att starta eget företag. Det var superkul att kolla igenom bloggen och se tillbaka på allt vi gjort i år, och det var svårt att välja ut alla bilder så känn ingen press att måsta läsa igenom hela inlägget haha, det är mest till för mig egen skull! Om någon mot förmodan inte hunnit tröttna på alla bilder sen så finns förra årets årssammanfattning för 2010 här och här!




I Januari köpte jag en hel bunt med pennor och började rita igen efter flera års uppehåll. Genast upptäckte jag att det här är något jag vill lägga mer tid på och tankarna om att starta eget företag med inriktning på illustrationer till barnrummet föddes redan här. Men det finns inte mycket tid över efter jobb och familj så processen har tagit hela året, men nu är papperna inskickade och jag väntar bara på min F-skattsedel!



Januari var svinkallt minns jag, men det ser ju härligt ut på bilderna! Vi grillade korv och tog långpromenader medans Alva mest sov i vagnen.



Alva fick äran att vara modell för kläder av märket Brights & Stripes hos webshopen Hjärtat mitt, och mammahjärtat blev så himla stolt!


Det största som hände i Januari var såklart att världens finaste Alva fyllde ett år vilket firades med kalas!

 


Februari var en ganska trist månad verkade det som, vi var sjuka mycket (bland annat vinterkräksjukan alla tre, fy tusan..) och jag verkar mest ha varit inne och pysslat och ritat. Vimplar i papper, en rådjurstavla och en ritat djungelbild har jag lyckas knåpa ihop! Det märks verkligen att jag fortfarande var mammaledig för nu kan det gå månader mellan mina pysseltillfällen..



Alva börjar nå upp till spisknappar och lysknappar, försöker klättra upp till soffan, läser böcker och är allmänt söt!



Andreas fyller hela trettio år och blir firad med tårta och skattjakt med presenter. Först kalas med familj och släkt, sen en trettioårsfest med våra kompisar!



Här börjar Alva vilja hjälpa till att städa här hemma, och det är hundra gånger värre nu. Hon går varje dag runt med nåt papper och trasa och torkar och dammar,  men inte mig emot! Sen staplar hon mycket och det gillar hon fortfarande!




Lite pyssel hann jag med trots att jag började att jobba i Mars - en till kudde till Alvas redan överfyllda kuddhörna. Det tog flera veckor innan jag kom in i vardagen med både jobb och familj så jag var väldigt trött under den här perioden minns jag.



För April har jag ett ord att säga - VÅR!!




Jag och min fina mamma unnar oss en helg i Stockholm! Hotell, bio, restaurang, mys och shopping var precis vad jag behövde under den här trötta perioden. Jag tyckte att det var jobbigt att vara ifrån Alva för första gången och vaknade ändå extremt tidigt trots att jag kunde sova hur länge jag ville, men vi hade hur som helst supermysigt och jag hoppas på en repris i vår!! Det blev visst inga bilder på själva resan utan bara på shoppingen jag fick med mig hem, inte helt oväntat en massa saker till Alva!



Påsken firades som vanligt i Lillsele med släkten, härligt! Skillnaden i år var att det var vår, så istället för att sitta på ån på isen och grilla så satt vi i trädgården och solade. Jag som bara hade vinterskor med mig haha..



Den fjärde maj 2011 var ett stort steg i Alvas liv, hon tog nämligen sina första steg femton månader och sexton dagar gammal! Hurra som vi väntat på detta! Eftersom hon var ganska sen så har hon varit stadig sedan dess och det tog inte många dagar innan hon började springa runt som att hon aldrig gjort annat!



Ni som följde min blogg här kommer säkert ihåg att vi deltog i Svensk fastighetsförmedlings tävling om Sveriges snyggaste barnrum! Det gick nog inte att missa så mycket som jag tjatade, men med hjälp av alla er superfina bloggläsare som kom vi till final och vann presentkort på Ikea! Inte nog med det, vi fick vara med i lokaltv då TV4 kom hit och filmade och intervjuade mig i Alvas rum! Superkul så här i efterhand, men jag var extremt nervös. Sen kom två gulliga tjejer från Svensk fastighetsförmedling hit med blommor och presentkortet, och vi fick vara med både på deras hemsidan och i skyltfönstret! Jag håller tummarna för en liknande tävling i år då Alvas nya rum snart är klart hehe..





Med tanke på att jag hann pyssla ihop både en fågelholk och tavlor så hade jag nog semester här haha..



.. och Alva fick en ny förälskelse - fåren! Hit blir det nog många besök i sommar också om jag känner Alva rätt..



Juni var extremt varmt och vi badade, besökte 4H-gården och hade mysigt. Vi var bara hemma i stan eftersom vi ville spara pengar till flytten, men det var kul det med!




Jag fyllde trettio år och hade öppet hus hela dagen tillsammans med finaste familjen, släkten och alla tjejkompisar, en perfekt dag!



I Juni växte bloggen ganska mycket vilket jag tyckte var superkul! Vi hamnade på framsidan och var veckans familjeblogg på Blogg.se samt blev veckans rum hos Mammasegen.com så det var en bra bloggmånad!



Vi firade en regnig midsommarafton tillsammans med min familj i stugan i Lillsele! Fortfarande är filmen då vi dansar till Små grodorna Alvas favoritfilm på min I-phone och hon ser den nästan varje dag!



.. och så shoppade jag visst extremt mycket tycker jag så här i efterhand..



Del två kommer i Januari och jag önskar igen ett Gott Nytt år!


 


Kommentarer
Postat av: Karin

Underbara bilder, tack för att du delar med dig!

Gott nytt år!:)

2011-12-31 @ 10:47:49
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Bettan

Vilka härliga bilder från första delen av det gångna året. Är verkligen roligt att kolla tillbaka och se vad som har hänt och gjorts.

Gott Nytt År till dig och dina fina :)



Kram!

2011-12-31 @ 12:32:52
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Julia

Vilka härliga bilder !!

Tror minsann jag får börja följa din blogg. Verkligen jätte mysig.



Önskar er ett gott nytt år ! :)

2011-12-31 @ 13:53:09
URL: http://www.mittialltvitt.se
Postat av: Julia

Vilka härliga bilder !!

Tror minsann jag får börja följa din blogg. Verkligen jätte mysig.



Önskar er ett gott nytt år ! :)

2011-12-31 @ 13:54:02
URL: http://mittialltvitt.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

superfina bilder! hoppas kvällen blir lyckad, gott nytt år! :) kramar

2011-12-31 @ 16:56:20
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Fru Silver

Åh så fina bilder! Gott nytt år!! :-)

2012-01-01 @ 20:07:36
URL: http://frusilver.se
Postat av: A-s

Otroligt fina kort! Kul att se. Var kommer kakfatet ifrån? Jag är på jakt och detta var nog det finaste jag sett =) kram från Övik

2012-01-05 @ 16:16:08
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0