Mitt år i bilder 2010 - DEL 1

Publicerat: 2010-12-31 Kl: 10:33:51 | I kategori: Året som gått |


Nu när jag har suttit och gått igenom alla bilder vi tagit under året så står det ganska klart vem som varit huvudpersonen i år. Så istället för mitt år så blir det bilder från Alvas första år då hon föddes i januari och har sen dess varit med på ungefär varenda bild vi tagit.. Då vi hade flera tusen bilder var det lite svårt att välja, så jag fattar om ingen annan än jag själv orkar kolla igenom hela inlägget, och dessutom kommer en DEL 2 sen efter nyår..

2010

JANUARI

Bilder från BB

Fösta halvan av januari var jag väldigt gravid och gick mest bara och väntande. Den 18 januari kl 11.22 föddes världens finaste lilla tjej, och livet förändrades för alltid ♥

Första tiden hemma kunde vi inte sluta sitta och titta på Alva medan hon sov så sött.. Men det var även en jobbig omställning med att aldrig sova mer än 2-3 timmar per natt under flera månader, vilken chock! Tur att man glömmer det jobbiga fort och bara minns alla fina stunder!

 

FEBRUARI


Alva börjar bli lite mer vaken även om hon mest sover och äter hela dagarna! Dock visar hon sig vara väldigt kvällspigg och vill vara vaken med oss då!

Jag var sjukskriven i flera månader innan Alva föddes och ägnade den mesta tiden åt att shoppa barnkläder på tradera, vilket gjorde att vardagsrummet nästan svämmade över..

Jag lyckades fånga det första leendet på kort när Alva var exakt en månad gammal, och hon provade babygymmet för första gången

 

MARS


Alva älskar mobilen med fiskar från ikea, och pratar med dem hela tiden på skötbordet!

Andreas fyller 29 år, och Alva börjar bli intresserad av leksaker genom att följa med blicken och prata med dom!


APRIL


Alvas shopoholic-mamma köper en rosa gungelefant, men mamman gillar den nog mer än dottern.. Alva tränar på att ligga på mage och är stark i nacken


Alva är alltid superglad på morgonen och skrattar när man gör roliga ljud, mammahjärtat smälter.. 2, 5 månad gammal lyckas hon ta tag i en leksak och stoppa den i  munnen första gången, vi jublar av stolthet!


Jag lämnar Alva för första gången hemma, och vad gör jag? Shoppar såklart och tar igen att jag inte fått gå i affärer på flera månader.. Sommargarderoben fixad!

 

MAJ


På 4-månadersdagen får Alva smaka gröt för första gången, det blev en favorit direkt!

I början av maj får Alva åka flyg för första gången då vi är bjudna på Theodors dop i Stockholm! Andreas får äran att vara gudfar och Alva är sötaste tjejen på kalaset! Nya solglasögon hann vi också shoppa nere i huvudstaden..

Det blir så varmt att man kan sitta i mormor och morfars hamock och gunga, och så måste man ju prova pappas keps..


JUNI


Alva gungar för första gången, får en gåstol (succé ) och är allmänt glad!

Jag fyller 29 år, bara ett år kvar till den stora dagen..

Det fina vädret gör att vi mest är ute, Alva träffar lite nya djurkompisar eller ligger och chillar på en filt

Midsommarafton spenderar vi på Gammlia på en picknickfilt med tusentals andra firare!

 

DEL 2 kommer om någon dag eller två, nu ska vi börja göra oss iordning för att fira nyårsafton! Vi ska åka hem till Erik, Elin och Sune och fira, vi blir åtta vuxna och två barn som ska laga middag och skåla in det nya året, vi hörs nästa år!

 

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka underbara bilder! Känns konstigt att vi har tjejer som är födda samma år och om vi bott nära så skulle de gått i samma klass. Men ändå så skiljer det ju så mycket på dom =)

Gott Nytt År till er!

2010-12-31 @ 14:07:44
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Underbara bilder! Och jag ser att du och jag är lika gamla ... :)

Gott nytt år ♥

Kram

2010-12-31 @ 18:18:22
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Bara ler, vilka härliga bilder från året, så vackert!!!



Happy New Year!



Önskar en fantastisk nyårsafton!

2010-12-31 @ 19:15:39
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Therese

Vilka fina bilder :)

Vilket underbart sätt att börja året på att få en underbar dotter!



Gott nytt år!



Kram /T

2011-01-01 @ 10:03:29
URL: http://fruhorn.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Åh, vilka fina bilder

2011-01-01 @ 13:06:20
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Mickan

Underbara bilder! Vilket härligt år ni verkar haft. God fortsättning på 2011 och hoppas detta år blir lika bra, om inte bättre. :)

Kramar

2011-01-01 @ 21:19:33
URL: http://angel-like.com
Postat av: Karina

Hej!

Jättefina bilder på en jättefin tjej :)

Såg på dina bilder att du hade så mycket fina kläder från Lindex. Älskar dessa retro kläderna med insekterna, inget som du möjligtvis har till försäljning?

2011-10-07 @ 16:31:11
URL: http://ihjartatsvra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0