Grått i Elsas rum

Publicerat: 2017-10-17 Kl: 20:58:58 | I kategori: Hemma hos oss - Elsas rum |


 
 
Förra året målade jag två väggar grå i Elsas rum, men jag kände att jag ville ha hela rummet i samma färg så för några veckor sedan var det dags att måla resten!
 
Jag har fått många frågor om färgkoden, den heter S1500 N och är en ljus och diskret gråfärg som jag känner mig jättenöjd med! Den ser väldigt ljus ut på färgprovet i affären men känns helt lagom på väggen tycker jag.
 
 
 
 
Samtidigt som jag målade om så passade jag på att möblera om lite på väggen efteråt eftersom jag ändå var tvungen att plocka ner allt, och att göra om lite då och då är ju typ det roligaste som finns! Ovanför sängen hamnade några nya prints från Mrs Mighettos senaste kollektion, Miss Hanna, Miss Lola & Lost carousel.
 
 
 
 
Sällan man ser hela rummet från den här vinkeln, men det är alltid lite svårt att fota mot ett fönster. Majoriteten av sakerna kommer från min och Maries webshop Little venue
 
 
 
 
Stringhyllan är lite av ett problem just nu, jättefin men det är ju verkligen ingen förvaring så den måste nog tyvärr ut så att ett förvaringsskåp eller liknande kan flytta in istället. Som det är nu så får Elsa inte riktigt plats med större leksaker som My little pony-slott och andra plastleksaker så de står oftast på golvet..
 
 
 
 
Elsas spis som jag bara spraymålat rosa och satt dit snören med träkulor istället för handtagen. Jag brukar ofta få frågor om vad den rosa färgen heter men jag kan verkligen inte komma på namnet nu så hojta till så kollar jag upp det om någon vill veta exakt!
 
 
 
 
Ovanför Elsas spis hängde tidigare en liten stringhylla med alla köksleksaker, men jag har inte orkat hänga upp den igen utan hängde istället dit Alvas gamla hushyllor lite provisoriskt men blev ändå rätt bra så de får nog hänga där ett tag till!
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Så fint

Svar: Tack snälla :)
Elin

2017-10-18 @ 09:19:17
URL: http://www.joannahalvardsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0