Jul 2017

Publicerat: 2017-12-26 Kl: 11:58:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


 
(null)
 
Julafton spenderades hemma hos oss med våra familjer, först kom barnens farmor och farfar och Andreas syster med familj och åt grötlunch och delade ut lite julklappar, och sen åkte de vidare och efter Kalle Anka kom mina föräldrar och åt julmiddag och var med på kvällens julklappsutdelning.
 
 
 
Barnen vaknade tidigt (Alva klockan fem men lyckades övertala henne att det var natt så att hon somnade om..) och sprang ner för att se att Nisse varit framme och lämnat julstrumpor med paket! De fick fotoböcker från vår semester, godis och nån discostav från Tgr.
 
Haha ser ni min fina nissedörr förresten? Jag kom på typ 1 dec att jag ville ha en Nissedörr men då var det slutsåld överallt, så jag gjorde min egen av kartong med tillhörande postlåda där Nisse lagt chokladpengar och annat smått hela december till barnens stora glädje!
 
(null)
 
Mina fina tjejer ♥
 
 
Elsa och farfar ♥ Här såg vi på nya Bamsefilmen som Elsa fick av dem i julklapp, därav att hon ser lite koncentrerad ut på annat..
 
(null)
 
Obligatoriska bilden på jultallriken!

(null)
 
Vi fick skynda oss att städa undan middagen då Elsa var lite övertrött och grät efter tomten, men när han väl dök upp utanför fönstret blev hon så himla glad! Alva var tomtenisse och hjälpte tomten att dela ut julklappar. Elsa såg att det var morfar men hon tror nog att han bara hjälpte den riktiga tomten. Förra året var vår granne tomte och det såg hon också och pratar om fortfarande, men hon tror ju ändå på den riktiga tomten ♥
 
(null)
 
Alltså lyckan i den här bilden! Elsa var så glad så glad och skrek mest av glädje ♥
 
 
Det blev som vanligt rätt mycket julklappar då barnen fick både av oss, mormor & morfar och farmor & farfar på kvällen. Men de blev jätteglada, Elsa öppnade i rasande fart men hann ändå göra ett glädjetjut efter varje "Åhh vad fin, den här älskar jag, den finaste jag sett". Hon fick tex kläder (rosa glittriga eftersom det är hennes favvo), ett Trolls frisyrhuvud, Vaianadocka, Frostväska, Bok, gitarr, shopkins mm.
 
 
(null)
 
Alva blev superglad för sina julklappar med, hon fick tex Walkie talkies, Lego friends, Markus & martinus skrivset, nackelack och Lip smackers, eltandborste och ett sånt där stort ägg som kläcks.
 
Tack alla nära och kära för en fin jul ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Å Vadå mysigt! Låter som att ni haft en toppen jul :)

Svar: Tack snälla, och god fortsättning!
Elin

2017-12-27 @ 16:04:20
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0