Alva sex år!

Publicerat: 2016-02-03 Kl: 20:19:28 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


Jag tänkte att jag skulle blogga lite från Alvas sexårsdag även om det var några veckor sen nu! Det har verkligen varit galet mycket den senaste tiden så att blogga har inte hunnits med alls, ni som följer mig på instagram har ju lite koll på vad som kommer framöver men jag ska blogga om det här också såklart så fort jag får lite tid ♥




Jag älskar ju att dekorera och förbereda så när Alva vaknade på morgonen så möttes hon av en hög presenter och dekorationer!



De flesta dekorationerna denna födelsedag kommer från Theo & jag, tex de här söta japanska pappersballongerna i form av djur!



Elsa paxade såklart ballongen, ballongtokig som hon är! Det söta rådjuret kommer från Etsy, jag köpte den redan i början av hösten men har sparat den till födelsedagen!



Jag älskar när köket är kalasklart med alla pasteller och dekorationer, när vi flyttar till vårt nya radhus senare i vår ska jag definitivt få bort det svartvita och få in lite mer mjuka färger och pasteller!



Tårtan blev först väldigt enkel med en rosett och vimplar, men eftersom Alva ville ha en uggletårta för fjärde gången så gjorde vi marsipanugglor också och satte dit innan gästerna kom!



Haha det här var ju bara så gulligt, här hade Elsa fått tag på ännu fler ballonger som hon såklart vägrade ge tillbaka..



En närbild på alla fina dekorationer innan gästerna kom!



Såhär blev tårtan sen när vi gjort ugglorna, och jag blev faktiskt väldigt imponerad av att Alva gjorde två av dem helt själv utan hjälp, hon är som mig och gillar att pyssla och hennes blev ju till och med finare än min egen haha..




Födelsedagsbarnet fick ett set med ansiktsmålning i present, så självklart ville hon testa det innan våra familjer kom och firade henne! Förutom det så fick hon utav oss två set med Lego friends, flera böcker (Lassemajas detektivbyrå och Astrid Lindgren), lite olika pyssel, några Playmobil djur och en liten kanin på batterier som skuttar omkring. Från våra familjer fick hon bland annat baddräkt/badlakan/simglasögon till sin simskola, fler böcker, pyssel, frostdockor och lite mer Lego friends men hon älskar verkligen att bygga med Lego nu så hon var jätteglad över alla presenter!



 Blåser ut alla ljusen på första försöket, vår duktiga sexåring som blivit så stor ♥

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0