Kalasförberedelser!

Publicerat: 2013-01-17 Kl: 21:34:08 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |




Exakt samma tallrikar som Alva hade förra året på sin födelsedag, men dessa är ju så fina så jag var tvungen att köpa dem igen..



Jag tar en snabb paus i kalasförberedelserna, men oj vad roligt det är att dekorera och vad glad Alva kommer att bli när hon vaknar imorgon bitti! Det kommer att hänga ballonger, vimplar och dekorationer i hela köket när jag väl är klar haha, men det är ju inte varje dag någon i vår familj fyller hela tre år ♥

Jag har köpt i princip allt på bilderna från Lagerhaus då jag tycker att de har så fina kalasgrejer, färgglatt och lekfullt precis som jag vill ha. Sen har jag även beställt en bokstavsbanner från minishop som jag inte hann fota, men det kommer säkert bilder sen från kalaset! Eller kalasen kanske jag skulle säga, imorgon kommer nämligen släkten hit och firar och på lördag blir det barnkalas.

När det kommer till tårtan så har jag knåpat ihop två små ugglor i marsipan samt små vimplar som jag tänkte dekorera tårtan med på lördag, men imorgon blir det en vanlig gräddtårta utan några krussiduller. Mums!




Lite smått och gott från Lagerhaus men de fina sugrören i papper på högra bilden kommer från Lilla tussilago!



Honeycombsen har jag beställt från Mokkasin, de ska hänga i Alvas rum sen när kalaset är över men nu passar de perfekt att dekorera köket med! Sen har jag ju även köpt de små honeycombsen i form av söta djur, men de har jag redan slagit in för Alvas ska få dem i present. Jag tänkte att hon skulle få pyssla ihop dem själv och dekorera till barnkalaset!


Nej nu ska jag hänga upp ballonger, trevlig kväll på er!




 

Kommentarer
Postat av: Em

Vi har nästan precis likadana grejer som ligger och väntar på killarnas 1-årsdag om några veckor. Tycker också de är superfina!

2013-01-18 @ 08:24:47
URL: http://oureverydaystory.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Hipp hipp HURRA för lilla Alva som fyller år idag!
Och älskar alla färger och prickar på temat :)
Är säkert att hon var överlycklig när hon vaknade :)
KRam

Svar: Alva hälsar och tackar så mycket för gratulationerna :) Ja prickar är verkligen superfint, passar jämt och man ledsnar aldrig! Kram
Elin

2013-01-18 @ 10:02:44
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Fina bilder! De har så mycket fint till kalaset på Lagerhaus, jag handlade lite här om dan jag också till kommande 6-årskalas.

2013-01-18 @ 11:03:52
URL: http://jdolk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0