Lite reafyndat på barnens hus!

Publicerat: 2012-03-10 Kl: 23:12:00 | I kategori: Shoppat till Alva |


Hoppas att ni alla har haft en bra start på helgen! Andreas fick hög feber igår kväll, så jag och Alva åkte hemifrån direkt imorse så att han skulle få vara ifred och vila hela dagen själv. Att få vara ifred i eget rum är rent ut sagt omöjlig här hemma, Alva vill inte att man ska stänga dörren om sig så efter att jag och hon klivit upp stod hon flera gånger och bankade på sovrumsdörren och ville att pappa skulle kliva upp och leka.. Lika bra att inte vara hemma då! Men Alva såg såklart till att kolla så att pappa var ok när hon låtsades ringa honom från en leksakstelefon hos mina föräldrar "Hej pappa hur ä de, ä du sjuk pappa" sa hon i telefonen, gullungen. Vi har haft en jättemysig dag hos mina föräldrar med lite fika på café, några snökakor och shopping. Med betoning på shopping.

Barnens hus här i Umeå ska nämligen byta lokaler, så från och med idag klockan tio var det halva priset på exakt hela butiken!! Helt sjukt, jag blev helt överväldigad såklart när jag fick höra det imorse och skyndade mig dit vid öppning. Mina föräldrar bor typ granne med Barnens hus, så jag lämnade Alva hos min mamma medans min pappa höll mig sällskap vilken kändes som ett rätt val en halvtimme senare när vi ställde oss i kassakön som var ungefär en timme lång och ringlade sig igenom hela butiken. Tror Alva hade hunnit lägga sig ner på govet och skrika ganska många gånger under den tiden om hon hade tvingats stå i den kön..

Egentligen behövde vi ju ingenting speciellt, men de personer som släpade runt på både ny barnvagn, bilbarnstol och en kundvagns full med prylar gjorde nog riktiga fynd! Barnvagnarna och de dyrare prylarna tog dock slut väldigt fort, för tio minuter efter öppning när jag kom dit stod bara några enstaka vagnar kvar. En tjej i kassan berättade att en kund just handlat för 12 000 kr, alltså 24 000 ordinarie pris, det kan man kalla att fynda!! Jag köpte bara lite småsaker, som sagt behövde vi ju ingenting speciellt men när det är så billigt måste man ju bara passa på. Det blev lite stressigt eftersom det var så packat med folk som stod och slet i allt, så det var svårt att komma fram och stå och leta efter storlekar i lugn och ro, men några saker hittade jag iallafall!




Jag har flera gånger tänk köpa en ny tallrik till Alva eftersom hon har typ en som hon använder, så den här med ugglor kändes givet såklart. Alva vägrade äta på tallriken som hennes middag låg serverad på, hon skulle såklart ha uggletallriken direkt. Bra betyg från Alva alltså..



Lite Duplo och ett hus från Fisher price samt Lilla gubben. Den var jag nöjdast över att den fanns kvar, för Alva har flera gånger sagt att hon vill ha en Lilla gubben. Min pappa köpte bland annat ett jättefint zoo från Duplo också, men den får hon nog i present någon gång av dem vid ett senare tillfälle.



.. Och huset från Fisher price hade jag tänkt att spara till ett senare tillfälle, men när vi kom hem hann jag knappt blinka innan Alva slitit upp påsen och hittat det, så då var det för sent att försöka gömma undan det haha.. Men hon lekte med det resten av kvällen iallafall!



Sen blev det även en vintermössa, handskar, krage och tunnare mössa att ha nästa år, lika bra att köpa sånt nu när man kan fynda! Alva har haft den röda lurvmössan i vinter också, så den vet jag är varm och go..



Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Oj, vilka fynd! Verkligen kul när man kan fynda! :)



Nu ligger det bilder på alla kakor från idag!



Kram!

2012-03-10 @ 23:47:07
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Linda

Vad mycket fint! Ugglorna var ju helt rätt såklart :) Mössor o vantar från Lindberg har vi ockås haft i vinter, jättebra. Visst är Lilla Gubben fin, Lilly gillar också att leka med sin här hemma. Ha en fin eftermiddag! Kram Linda

2012-03-11 @ 13:30:58
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Erika

WOW!!!

2012-03-11 @ 19:52:05
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Härliga fynd! Allt kul när man kan finna så mkt bra på REA.



Och tack för din kommentar! Älskar ju också prickar, det livar verkligen upp :-)



Hoppas ni haft en fin helg! Kram!

2012-03-11 @ 21:02:48
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Mickan, Gravid v. 38

Wow, förstår att det drog mycket folk! Vilka fina grejer du köpte! :)

Hoppas A mår bättre nu och att ni har en bra start på veckan!

Kramar

2012-03-12 @ 13:52:03
URL: http://angel-like.com
Postat av: jessica, mamma i Familjen vanlig

Härligt med fynd! Tallriken var supergullig, Judit äter på likadana tallrikar som vi- väldigt viktigt för henne :)

Själv har jag legat däckad hela helgen, feber precis som din Andreas :(

kram j.

2012-03-12 @ 15:42:49
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Zandiee

Härlig blogg! :)

2012-03-12 @ 18:32:38
URL: http://zandiee.blogg.se/
Postat av: boosse

Tack! Ja, glasögon är riktigt svårt. Jag har lite utav varannandagar. Vissa dagar tycker jag att de är görfina, andra dagar är de för stora. Men jag vänjer mig nog :)



Vilka fynd! Fisher price gillar jag, deras leksaker är så fina och framförallt hållbara!



Jag tycker att det blev superifnt ovanför Alvas säng, smart att sätta dem i en och samma ram. Kram

2012-03-12 @ 21:31:20
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Oj vad långt hår Alva har fått!!!

2012-03-12 @ 23:15:22
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Malin

Min mamma och syster var där igår....lite för sent tydligen för det var inte mycket kvar att välja på.

Kram Malin

2012-03-13 @ 07:53:22
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: askdesign

Vilka härliga fynd! Inte dåligt alls. Själv har jag gått loss på nytt pyssel till Saga, då hon älskar att sitta med pärlor och färger av alla slag. Jättekul för en pysselnörd som jag själv =) Ha en bra tisdag! Kram från Övik

2012-03-13 @ 08:14:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Vilka fina fynd! Jag såg annonsen i lördagens VK och tänkte direkt att det skulle bli kaos där :P Var hemma själv med Mika och det kändes inte som ett alternativ att ta med henne! Åkte förbi en sväng idag och det var ju tämligen utrensat förstås!

2012-03-13 @ 19:05:25
URL: http://cyberkaka.blogspot.com
Postat av: Janni

Jag har sagt det förr. Gillar verkligen din blogg. Klickar in mig några gånger i veckan för att se nya och inspirerande inlägg med massor av bilder på inredning, barngrejer och såklart söta Alva.



Kram och ha en fin dag!

2012-03-19 @ 11:17:52
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejsan vart har du köpt den fina uggletallriken? Sen vill jag bara säga att jag verkligen gillar att läsa din blogg.

Mvh/Maria

2012-04-09 @ 18:04:28
Postat av: Elin och alva

Maria:



Hej! Vad kul att du gillar bloggen :) Den söta uggletallriken köpte jag på barnens hus, men den finns nog att beställa på nätet också! Mvh Elin

2012-04-09 @ 18:39:18
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0