Lite ugglor och kalas!

Publicerat: 2012-06-10 Kl: 22:45:00 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum NYA LÄGENHETEN |


Nu har mina fina tjejkompisar precis åkt hem efter en kväll med en massa fika och skratt. Fina presenter fick jag också, vi har lite sjuk humor ibland så det är inte alltid det blir så seriösa presenter i vårt gäng. För två-tre år sedan fick jag en livs levande vandrande pinne med tillhörande bur. Ja men tack så mycket för Britt-Erik (R.i.p) som mina kära vänner tydligen döpt honom till. Men ikväll fick jag nästan bara fina saker, flera böcker, en kokbok med grillrecept, ostkrokspåsar i megaformat och en balkongblomma. Och så en platt liten konstig blomma som såg ut som en blandning av en kaktus och någon köttätande exotiskt växt, tack för den tjejer!

Min vän Katarina hade med sin dotter Stella, så hon och Alva lekte på hennes rum efter fikat. De är så himla gulliga nu när de är så stora att de verkligen leker på riktigt, jag tycker inte att det var så länge sedan de bara låg och rullade runt på en filt! Nu sitter de istället på Alvas rum och leker fantasilekar och kör runt varsin dockvagn sida vid sida, gullungarna ♥





Så här ser det förresten ut nu på insidan av Alvas dörr, jag satte upp väggdekalerna med ugglor som jag hittade i flytten. De köptes på Village för typ två år sedan, och även om jag inte vill sätta upp dem på någon vägg längre så tänkte jag att det skulle funka på dörren! Den är mest öppen, så det syns inte hela tiden heller.





Men ska jag vara ärlig så tyckte jag att det blev alldeles för rörigt eftersom det är så mycket grejer på väggen brevid, och jag måste verkligen sätta upp ett litet skynke för hyllorna vid spisen då det alltid ser stökigt ut även om man radar upp alla saker fint.

Så det kanske var lika bra att Alva upptäckte att dekalerna inte sitter så hårt,
hon har redan börjat slita ner ugglorna och en del av träden.. Så om några veckor finns det nog inte så mycket kvar..




Kommentarer
Postat av: Lina- mamma till Gustav

Men åh jag tyckte det blev jättefint! Ugglorna är ju supersöta och tycker inte alls det ser rörigt ut :)

2012-06-10 @ 23:41:21
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Postat av: Trivsamma förändringar

Den vandrande pinnen fick mig att tänka på när jag var liten och tyckte så synd om min kompis som är pälsdjursallergiker... Köpte eremitkräftor till henne, de levde inte i många veckor haha



Ugglorna var jättesöta!

2012-06-11 @ 07:05:13
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: guldmulten

En fråga: Det lilla skåpet vid spisen med hyllorna och diskhon, har ny byggt det själva eller är det någon stomme ni använt?

För övrigt tycker jag inte alls det blev rörigt med ugglorna på dörren, tycker det blev fint! De är så söta.

2012-06-11 @ 13:28:32
URL: http://guldmulten.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tycker det blev superfint och ser inte alls rörigt ut :D

2012-06-11 @ 15:22:43
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Maria

Men herregud så fint! Tycker absolut inte det ser rörigt ut, det kan väl aldrig nånsin bli för mycket ugglor? ;)

2012-06-11 @ 16:30:25
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
Postat av: .

.

2012-06-11 @ 18:35:20
Postat av: hos familjen vanlig

tycker det blev jättefint och om du tycker det är rörigt i alvas rum skulle du se vårt hus, för här är det tyvärr leksaker överallt i alla rum :(

2012-06-11 @ 21:58:58
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: .

.

2012-06-11 @ 22:33:36
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet

Jag tycker att det blev jätte fint med ugglorna på dörren! Och som du säger, med ett litet drapperi till "köksmöbeln" kommer det att bli kanon :)



Påminner mig om att jag måste försöka ta tag i det att köpa tyg och sy vimplar till tores rum som är ltie "tråkigt". Hellst nu när Edvin flyttat över alla leksaker till sitt rum, haha!



Kram

2012-06-12 @ 09:57:48
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Moa

Ja.. Vi får väl tänka ut nått lämpligt djur vi kan ge nästa gång ;)

2012-06-12 @ 20:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0