En ny uggla!

Publicerat: 2012-06-28 Kl: 22:05:30 | I kategori: Barnprylar |


 
Ok lite fullt börjar det bli i kuddhörnan, men vi får faktiskt plats att sitta där på ena kanten och läsa böcker..
 
 
Bland det roligaste att fota och blogga om måste ju vara  Alvas rum, men det är nog lite trist att läsa om något som ser likadant ut jämt så det blir bara när någon ny pryl dyker upp där inne. Förra kom det hem ett paket från Lilla tussilago som innehöll bland annat en ny gosedjursuggla! Ni som följer mig vet att jag älskar ugglor så jag vet inte vem som var nöjdast, Alva eller mamman haha..
 
 
 
Den här fina ugglan finns i flera olika färger, men det var den rosa som flyttade in i Alvas kuddhörna!
 
.
 
Jag vet inte om det bara är jag som tänker så, men jag tycker att det är viktigt att alla saker har sin speciella plats, speciellt i Alvas rum. Det går jättesnabbt att städa och sen plocka fram igen när man vet vart alla saker är och hittar jag ingen plats till en pryl så köper jag den inte helt enkelt. Ugglan fick såklart prova flera platser innan den hamnade rätt, det finns inte så många lediga platser kvar i Alvas rum att ställa något på..
 
 
.
 
.. och det här var såklart den bästa platsen, med ugglekompisarna! Alva har en likadan uggla sen tidigare i gröna nyanser som också kommer från Lilla tussilago, hur söta som helst båda två. De två till höger har jag sytt själv vilket nog syns. Jag tycker att det är jätteroligt och smickrande att jag fortfarande får flera förfrågningar om jag syr upp och säljer ugglor, men varje gång tänker jag typ " Men ser de inte hur ugglorna ser ut?" Haha. De är helt sneda och knövliga med trådar hängandes, men det kanske inte syns på bilderna..
 
 
!
 
 
Det bästa av allt? Jag kommer att ha en tävling i samarbete med Lilla tussilago där jag tävlar ut en egen uggla till någon av er! Det kommer även att vara en annan liten ugglepryl ii vinst, så det blir en tävling om ett ugglepaket vilket ju inte kunde bli mer passande för min blogg, superkul.
 
 
Kika in på söndag igen för då dyker tävlingen upp! Nu ska jag packa våra väskor då vi åker bort imorgon efter jobbet tillsammans med min familj och kommer hem på söndag, så trevlig helg på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina- mamma till Gustav

Åååhh vad jag älskar hennes mys/kuddhörna!!! Ja hela rummet är superfint! Håller själv på att sy en massa till Gustav rum och ikväll blev jag klar med hans vimplar :) gosedjur sydde man en massa i skolan (mellanstadiet haha) så kunde man det då borde man fixa det nu också ;)
Kul med tävling också, den måste jag ju hålla koll efter ;)

2012-06-28 @ 22:44:50
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Åh, jag vill vinna en uggla!! :) Och smart att ha alla böcker i en back. Måste nog skaffa en mysig läshörna till ungarna här hemma med :)
Kram

2012-06-29 @ 09:16:02
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Maria

Gaaaah vilka fina ugglor!!

2012-06-29 @ 10:01:08
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
Postat av: Becca

Vilken fantastisk hörna, och för att inte tala om ugglorna! Ge mig sisådär tio stycken och jag lovar att jag skulle finna ett hem för var och en av dom på våra ynka kvadratmeter :)

Räkna med att jag kikar in igen på söndag för tävlingen!

Trevlig helg!

2012-06-29 @ 16:47:38
URL: http://beccamedliten.wordpress.com
Postat av: AnnaMalin

Så fint!! Hennes ugglor är ju helt underbara.

Kram!

2012-06-29 @ 20:24:02
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: mammaTea

Vilka fina ugglor och hela myshörnan.

2012-06-29 @ 20:25:22
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Anna

Så fina ugglor, även de hemmagjorda!!

Tack för din snälla kommentar om sovrummet och tack för tipset på sidor med tavlor mm. Kul med konceptet med samlade formgivare med unika produkter! Du kanske hamnar där snart :) kram!

2012-06-30 @ 19:11:49
URL: http://cyberkaka.blogspot.com
Postat av: Melanie

Jag har sagt det många ggr förr, men hon har verkligen ett jättefint rum Alva.

2012-07-01 @ 09:05:14
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se
Postat av: Sandra på Ön

Vilken rolig tävling! Den kommer jag att vara med på :)
Tänkte på dig och Alva när jag såg att Kicki från Åre hade sytt mössor med ugglor på :)

2012-07-01 @ 15:49:40
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Lina

Åh snälla, var kommer jag över roboten?

Svar: Hej! Ja men visst är den fin :) den kommer från lagerhaus, jag köpte den i höstas/ vintras nån gång, Mvh Elin
Elin

2012-07-03 @ 14:35:56
Postat av: Alexandra

Hej!! Måste bara fråga hur det ser ut i fönstret i detta härliga rum? Vad har du för gardiner som passar till de fina färgerna? Med vänlig hälsning, Alexandra

Svar: Hej Alexandra! Alva hade ett par rosa molngardiner från färg och form, men de tog jag tyvärr ner när vi satte upp vita mörkläggningsrullgardiner. Det enda stället i Alvas rum där funktion gick före utseende ;) På själva fönsterbrädan står bara diverse leksaker som inte får plats nån annanstans. Kanske därför aldrig fönstet är med på bild haha ;) Mvh Elin
Elin

2012-07-03 @ 21:31:38
Postat av: Emelie

Vilken jättesöt ugglekudde : ) vad mysigt det ser ut : )

2012-07-05 @ 20:38:18
URL: http://elsasmamma.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej! Är det du som gör gosedjursugglorna? Vill så gärna ha en rosa :) Mvh

Svar: Hej! De ugglorna som syns på de övre bilderna har jag inte sytt, de går att köpa hos lillatussilago.se, men däremot har jag sytt de lite fulare som syns längst ner, de som är prickiga ;)
Elin

2012-11-01 @ 10:08:01
Postat av: Elisabeth

Vart har du köpt ugglan i svart med blåa ögon på andra bilden? Få fin :) mvh

Svar: Ja visst är den söt! Den är köpt på Lagerhaus för ca två år sedan, mvh Elin
Elin

2012-11-01 @ 22:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0