Vår julafton!

Publicerat: 2012-12-26 Kl: 20:49:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Hoppas att ni alla har haft en mysig jul och åtminstone någon dags ledighet! Det här är första året någonsin som jag tar ledigt runt jul, annars har vi ju som mest att göra nu när mellandagsrean sätter igång men jag jobbar bara några dagar denna vecka och sen är jag ledig med Alva hela nästa vecka vilket ska bli helt otroligt skönt! 

Julen har iallafall varit toppenmysig, vi firade hemma hos oss med våra familjer och knytkalas, helt perfekt! Jag är så glad att vi hållit oss friska förutom förkylning som både jag och Alva åkte på, men det gick magsjuka på Alvas förskola och det vill jag helst slippa. Tio vuxna och ett barn var vi så Alva fick vääldigt mycket julklappar, får visa dem i ett eget inlägg. Det enda som inte blev som planerat var att vi inte hade någon tomte då Alva blivit jätterädd för tomtar nu under december och började grina när vi sa att tomten skulle komma. Så då sa vi istället att tomten hade så mycket att göra så att han inte kunde komma hit, men att han ville att farfar skulle ta på sig tomtemössa och hjälpa till, och då gick det toppen! Onödigt att ge henne mardrömmar bara för att det ska vara så.



En liten del av Alvas julklappshög. Men hon blev jätteglad för allt och har lekt med sina nya saker i tur och ordning här hemma.




Jag vet inte hur många kilo julmat och julgodis vi lyckats trycka i oss de här dagarna, det är fika, mat, fika och efterrätt samt lite godis och knäck däremellan. Igår blev vi bjudna på plankstek hos Tomas och Nina, och ikväll har vi ätit mer julmat hos Andreas föräldrar. Hej då beach 2013!






Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Älskar den översta bilden på Alva! Så himla fin <3
Och det där med beach 2013 har ju varit borta sen länge för mig .. men jag känner att denna jul har jag nog proppat i mig mer än vanligt .. skyller på bönan i magen ;)
Kram

Svar: Tack söta du :) Hehe nej beach 2013 gav jag nog också upp för flera år sedan, kanske kanske att man är i form till 2020 eller nåt.. Ja du har ju något att skylla på iallafall ;) Kram
Elin

2012-12-27 @ 08:34:54
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sandra

Vilka fina bilder du bjuder på från julen och god fortsättning till er. Kram från mig

Svar: Tack snälla Sandra! God fortsättning på er också, hoppas att ni haft en mysig jul! Kram
Elin

2012-12-27 @ 17:58:48
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och Olivia

Ni verkar också ha haft en supermysig jul, vilka fina bilder du har tagit! Söta söta Alva, bilden vid julgranen är ju fantastisk. Och du, beach 2013 är verkligen inte för sent ännu - du har ju mer än ett halvår på dig! Fixa kort på IKSU så tränar jag gärna med dig ;) God fortsättning och stora kramar från oss!

2012-12-28 @ 21:43:57
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Lottiz fotograferande fyrabarnsmamma

Ser ut som en mysig jul. Fina bilder.

2012-12-28 @ 22:40:11
URL: http://lottizdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0