Nyhet från Ingela P Arrhenius!

Publicerat: 2011-11-21 Kl: 22:26:00 | I kategori: Inredning |




Bilderna är lånade från Ingela P Arrhenius blogg



Jag och Andreas har bestämt att vi inte ska köpa några julklappar till varandra i år eftersom det kommer att gå åt en del pengar till flytten med allt som ska införskaffas, så det gör att allt julklappsletande fokuseras på Alva. Vilket i och för sig inte är helt fel eftersom det är så himla roligt att spana på barnprylar och nu har jag hittat min nästa klapp till Alva!

Min absoluta favoritillustratör och största inspiration när det kommer till illustrationer och formgivning är Ingela P Arrhenius
. Hon har verkligen sin egen stil och man ser direkt på en produkt om det är hon som har formgivit den, och det ser man ofta också eftersom hon har gjort allt ifrån barnböcker och förpackningar till leksaker, posters och tyger. Någon gång framöver tänkte jag göra ett inlägg med mina favoriter fast idag tipsar jag om en nyhet - nämligen hennes underbara Babuschkadockor som har kommit i två nya varianter!

Om jag inte misstar mig så tror jag att de som kom för något år sedan var i trä medans de här är i plast vilket känns lite mer lekvänligt! För även om jag köper dem delvis för att de är så himla fina ståendes på hyllan så måste ju Alva kunna leka med dem också och jag tror hon kommer att älska att stapla de fina figurerna i varandra. De med djuren kommer garanterat att ligga under vår gran i år alltså!




Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Djuren var ju hur söta som helst ju! :D



Jag och sambon har också bestämt att inte ge varandra några julklappar utan lägga pengarna på nya hallmöbler och förhoppningsvis ny tapet. Vi har länge tänkt göra om där men aldrig blivit av men nu sa jag stopp, nu måste vi fixa det. Det är kaos nu med allt för mycket skit av kläder och skor + barnvagn så vi måste göra det lite mer smidigt i hallen och få mer förvaring för det saknar vi där ner. Så nu har vi kikat ut möbler på Ikea så nu ska vi bara hitta en dag att åka dit och shoppa våra julklappar! :P

2011-11-21 @ 23:03:01
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Jag bara älskar dom! Men jag vill ha de i trä - till mig själv, haha! :)



Kram fina du!

2011-11-21 @ 23:44:04
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Emelie

Sv: ok förstod att du inte ville sälja men kan alltid chansa. Den verkar vara omöjlig at få tag i, inte konstigt när den är så fin! :)



Varit in på babyproffsen på sista tiden? De har fått in saker från jabadabado, blafre osv. Jätte mycket fint.

2011-11-22 @ 07:57:48
URL: http://emsip.blogg.se/
Postat av: Trivsamma förändringar

Jättefina!

Gillade också dem med djuren bäst. Vilken fin julklapp till Alva, hoppas hon kommer uppskatta dem!



Ha en fin dag! Kram Maria

2011-11-22 @ 09:06:32
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: Erika

Hej!

Jag skulle vilja veta var du köpt molnklistermärkena till burkarna i din dotters rum? Det ser så proffsigt ut :)

2011-11-22 @ 09:53:09
Postat av: andrea

Jaa, jag såg dem på favoritsaker.se för några dagar sedan och föll pladask! Ingela är en stor favorit hos mig också och nu när min son blivit lite äldre (15 mån) och ÄLSKAR allt som har med djur att göra och dessutom kan sitta och pilla med klossar, pussel och böcker i evigheter så tänkte jag att han skulle få dessa i julklapp. Tror det kan bli en jättehit! :) Både djur och pill i ett liksom, hur bra som helst!

2011-11-22 @ 10:03:15
Postat av: Jessica A

TACK snälla Elin för alla underbara tips och idéer du levererar här på bloggen... de här ska jag absolut skriva upp på Judits önskelista. Hade faktiskt aldrig hört talas om de tidigare, är ju långt ifrån så intresserad av inredning och design som jag skulle vilja.... ska även slänga ett öga på minidecor.se.



kram j.

2011-11-22 @ 19:25:13
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Fru Silver

Jag älskar också hennes design och ser henne som en stor inspirationskälla! Charlie har flera saker som hon har formgivit! :) Jag kan oftast inte låta bli när jag ser någonting hon gjort. För det är som du säger; lätt att känna igen hennes design!

2011-11-22 @ 22:47:43
URL: http://frusilver.se
Postat av: Jenny

Hej Elin! Ja, visst är hon duktig.



Färg och Form rean på av stapeln på torsdag. Ska hålla ögonen öppna efter gula påslakanet.Junior storlek eller hur?



kram Jenny

2011-11-23 @ 16:25:41
URL: http://livetarunderbart.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej Elin! Ja, visst är hon duktig.



Färg och Form rean på av stapeln på torsdag. Ska hålla ögonen öppna efter gula påslakanet.Junior storlek eller hur?



kram Jenny

2011-11-23 @ 16:26:06
URL: http://livetarunderbart.blogspot.com/
Postat av: ELINOCHALVA

Erika:



Hej! Molnen har jag köpt på tradera, finns bland scrapbookinggrejer! Sen har jag limmat fast dom med vanligt papperslim, mvh Elin

2011-11-23 @ 21:30:37
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0