Fotoskola hos Happy Days!

Publicerat: 2011-06-26 Kl: 14:13:00 | I kategori: Fotoutmaning |


Om ni inte redan läser Josefins blogg Happy days som är en av mina absoluta favoritbloggar tänkte jag tipsa om hennes fotoskola som hon startat denna vecka! Den kommer att pågå i tio veckor och varje vecka får man en läxa, jag kommer självklart att hänga på. Både för att jag gillar Josefins blogg och att hon är en av de bloggar som inspirerar mig mest när det kommer till fotografering, och dels för att jag verkligen vill lära mig mer om foto!

Denna veckans läxa handlar om bildkomposition, och man skulle fota ett objekt i 2-3 olika perspektiv. Först provade jag att fota mitt favoritobjekt - Alva, men eftersom hon inte direkt sitter still var det svårt att få samma slags foto så jag bytte till något enklare som iallafall håller sig på samma ställe, blommor.



Blommor fotade framifrån, underifrån och uppifrån

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Åh vad glädjande att se att du hakar på skolan, härligt! Ger med beröm godkänt på din första läxa, roligt att se resultatet. :-)



O tack vännen för de söta raderna om min blogg med, blir så glad, vilken pärla du är!



Många kramar!



Ps, lägger upp ditt bidrag i länklistan med!

2011-06-27 @ 23:29:23
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: fru Vallmo

Härliga bilder

2011-06-28 @ 12:22:16
Postat av: Helena

Vackra bilder du tagit! Jag gillar att ta bilder på blommor. Visst är det kul med fotoskolan:)



Kram Helena

2011-06-28 @ 22:25:18
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: kela

vilket bra tips! Ska genast kila in och kolla. Det verkar som ett prefekt sommar projekt!

2011-06-29 @ 22:08:04
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0