Fotoskolan hos Happy days del två

Publicerat: 2011-07-05 Kl: 22:02:00 | I kategori: Fotoutmaning |




Finaste Alva med solen bakom kameran


Jag fortsätter med Josefins fotoskola som den här veckan handlar om ljuset och hur man kan ändra bilden genom att belysa motivet på olika sätt. Jag hade en bild framför mig om hur fina bilder jag skulle ta på Alva med det fina solljuset i bakgrunden precis som Josefin visat i sin blogg, så jag tog med Alva till ängarna här i närheten och började fota. Resultatet blev dock inte alls som jag ville, man ser typ inte att jag har fotat både med solen bakom, framför och från sidan men meningen är väl att man ska försöka bättra sina kunskaper så lite träning har jag fått iallafall! Och efter en stund gick Alva fram till vagnen och sa "Avva åka vagn", och då var det bara att packa ner kameran och gå hem, hon bestämmer ju här hemma nu som sagt haha..




Den enda skillnaden man såg var nog på himlen som ändrade färg från blå till vit..


Annars njuter vi av den sista semesterveckan här hemma tillsammans, sen är jag även ledig nästa vecka men då har Andreas börjat jobba. Idag har vi hunnit med både lekparkshäng och middag med vänner som precis har flyttat tillbaka till Umeå, superkul! Och när vi kom hem hade jag fått en paketavi som jag blev så nyfiken på att jag var tvungen att köra iväg och hämta paketet medans Andreas nattade Alva.. Paketet innehöll några jättefina saker från Lilla tussilago, bland annat några ugglesaker (väldigt passande hihi..) som jag ska försöka hinna fota och visa imorgon!

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Haha. Nej, mina bilder blev inte heller som jag hade tänkt mig. Kommer upp i ett morgon inlägg i morgon!



I morgon kör jag ett foto i timmen, häng gärna på! :)



Kram!

2011-07-05 @ 23:31:20
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: kela

samma här...mina bilder blev inte alls som jag tänkt mig här heller....både Signe och vädret vägrade samarbeta :-o

2011-07-05 @ 23:53:22
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Nu har jag också en bebis, men jag behövde inte bära min i magen ;) En liten Roxy blev det, väger 2100 g :) hihi!

2011-07-06 @ 01:36:20
URL: http://idamli.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Jag tycker du har gjort ett jättefint jobb, och det är ju övning som ger färdighet, det som är meningen med mina läxor. :-) Att himlen blev vit beror nog på att kameran valde att fokusera på Alva och då hon satt i motljus valde kameran att "rädda" henne och ljusade automatiskt upp bilden för att hon inte skulle bli mörk. Det resulterade i en vit himmel. Hade du fotat med blixt där hade himlen fått behålla sin färg, men då hade det inte illustrerat läxan med naturligt ljus så bra. ;-)



Väl utfört jobb i alla fall och fina bilder på sötnosen, ägger till dig i listan.



Roligt med paket, det väntade en oväntad avi på mig hemma med igår som jag slängde mig på min cykel i iver efter att hämta, var visst från samma fina butik. ;-) Får visa sen!



Kramar

2011-07-06 @ 10:19:14
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Madeleine Holmberg

Hej, den här veckan är du "Veckans blogg" på Barnshopping.se :-) Ha en bra helg! Hälsn. Madeleine

2011-07-07 @ 17:04:27
URL: http://barnshopping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0