Shoppingfyndat - del ett

Publicerat: 2011-07-25 Kl: 20:38:00 | I kategori: Shoppat till Alva |




Ibland vågar jag knappt publicera inlägg på vad jag har shoppat till Alva, för jag vet ju att det är helt onödigt och att många säkert tycker att jag är lite väl shoppingtokig. Men samtidigt vet jag att många tycker att det är kul och inspirerande med shoppinginlägg, hur ytliga och onödiga de än må vara. Och de här kläderna fyndade jag innan Alvas garderob var med på mammasegen.com och jag lovade att jag skulle sluta shoppa så mycket..

Vi var förbi och hälsade på några bekanta till oss häromveckan, och då hade jag sån tur att deras dotter som är lite äldre än Alva hade vuxit ur en hel del kläder som de skulle sälja. Ännu mer tur insåg jag att jag hade när jag upptäckte att vi har exakt samma barnklädessmak, bara märkeskläder som Småfolk, Molo, Polarn o pyret och Meandi. Jag blev såklart helt lyrisk när jag satt där på golvet och kollade igenom kartong efter kartong med underbara plagg medans Andreas satt på en stol brevid och suckade och sa " Behöver hon verkligen det där?". Nej det behöver hon absolut inte men ibland måste man bara.. Får jag chansen att köpa ett plagg från Småfolk för typ en femtiolapp så köper jag nog den oavsett hur många klänningar Alva redan har hemma, och märkeskläder har ju ett bra andrahandsvärde om inte annat.





Tre plagg från Småfolk kom jag hem med. Långärmad tröja med kaniner, klänning med elefanter och en kortärmad tröja med katter. Klänningen var dock alldeles för stor men det är ju bara bra att ha lite kläder att växa i



Brun tröja med ugglor från Zizoo och turkos molntröja från Meandi. Den har jag varit ute efter ett tag så det var ju himla trevligt att hitta den till ett så bra pris!


Jag hade kunnat komma hem med betydligt fler plagg än vad jag gjorde då det som sagt fanns flera kartonger med massor av fint, men till och med jag är ju bara tvungen att hejda mig någonstans. Jag fick köpa kläderna till billiga kompispriser också så jag kände mig väldans nöjd med mina fynd. Sen blev det visst så mycket att jag delar upp det i två inlägg, för resten av kläderna är i tvätten just nu..

Förutom dessa kläder har jag gett mig själv dispens för att få bjuda på en klänning på tradera som jag letat efter i flera månader och som nu dykt upp i Alvas storlek, samt kanske inhandla den fina uggleklänningen från Lindex som jag skrev om häromdagen. Men efter det så tänkte jag försöka hålla mig till att handla kläder som Alva behöver mer än att jag tycker att de är fina, som när hon växer ur sina gamla kläder eller saknar nåt plagg. Good luck till mig själv.. 



PS. Det här inlägget skrev jag klart redan innan helgen, annars skulle jag nog aldrig tänkt tanken på att skriva det här ytliga shoppinginlägget samtidigt som tankarna är hos alla drabbade i Norge ♥ Samtidigt vill jag att min blogg ska vara lite av en feelgoodblogg som man blir glad av att läsa, och därför skriver jag mer om ytliga saker och undviker ofta sådant som inte är positivt, men just nu är det omöjligt att låta bli. Men jag tror att alla förstår att jag inte tycker att shopping är viktigare än vad som sker i världen även om det är vad jag skriver om på bloggen. DS



Kommentarer
Postat av: Lina

sv: tack detsamma :) din lilltjej är ju supersöt.



Vilka fina kläder du fyndat. Jag shoppar mycket samma märken som dig såg jag och småfolk är ett av favoritmärkerna :) men denna veckan har det blivit MYCKET pop tack vare rean. Älskar färgglada kläder.

2011-07-25 @ 21:39:35
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag är såååå glad över att du skriver om shoppingfynd hit och dit. Ibland har jag trott att jag varit den enda i hela världen som shoppar som en tog åt min dotter men så är ju inte fallet nu! ;) Molly har en lika fullproppad garderob som Alva om inte mer! :P Men hon hinner faktiskt använda allt. Sambon suckar lite när vi är iväg och shoppar men här om dagen sa han något som fick mig att må bra "du är så duktig med Mollys kläder. Håller ordning och vet precis vad hon har och inte har".. Då blev jag glad för nu har han insett hur mycket jobb det egentligen är, haha!

2011-07-25 @ 21:59:45
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Ja, man kan inte bara skriva om det tragiska som har hänt i Norge, tyvärr! Lite feelgood-inlägg behövs och life goes on...



Mycket fina fynd till Alva för övrigt! :)



Kram Dessi

2011-07-25 @ 23:11:08
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Frida - mamma till Liam

Fortsätt med Shopping inlägg det är roligt :) kram

2011-07-25 @ 23:19:53
URL: http://frudrutt.devote.se
Postat av: boosse

Gud vad fint, alltihop! Sålänge man har ekonomi för det kan man inte vara för shoppingtokig :)

det är så hemskt det som har hänt i Norge, man läser om det på alla bloggar så om det finns en mysig blogg som får en att tänka på annat är det faktiskt positivt!

kramar

2011-07-26 @ 11:00:56
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

Fina tröjor :) Speciellt den med katter eftersom Tyra har en likadan, hihi. Vi ärvde vår från min moster, och vilken tur att hon har köpt mest småfolk, Me&I och PoP. När man köper second hand så tycker inte jag att det är samma som att shoppa. Nån måste ju ta hand om kläderna ;)?

2011-07-26 @ 20:08:50
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Ida

Dom kan inte få för mycket kläder =)och när det är billigt så kan man ju inte låta bli =) hihi

2011-07-26 @ 20:21:56
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: ZANDRA - AUGUSTIFAMILJEN

Jag håller med, klart man ska shoppa till dom och märkeskläder har som sagt bra andrahandsvärde om man vill sälja :)

2011-07-28 @ 17:51:34
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Jessica A

Gillar dina shoppinginlägg - det enda är att jag ju blir ännu mer sugen på att handla... och Judit har verkligen tillräckligt med kläder det vet jag. Ändå blir det mer nästan varje dag nu på senaste tiden...



Kram

2011-07-30 @ 23:28:17
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0