En dag på stan

Publicerat: 2011-01-05 Kl: 16:08:20 | I kategori: Vardag |






Ett enda litet köpt blev det idag på stan, denna söta lilla bricka från Lagerhaus ska få pryda Alvas kommande minikök!


Efter att Alva sovit en sväng på förmiddagen tog vi bussen ner till stan för att gå och strosa lite grann. Jag hade egentligen inga ärenden, men det är så tråkigt när man inte har någonting inplanerat under dagen har jag märkt då både jag och Alva börjar bli lite less på att leka hemma. Vi bokade in en lunchdejt med min kompis Moa som jobbar nere på stan, och medan vi väntade på att hon skulle få lunch gick vi runt i alla affärer för att kolla in alla vårnyheter. Inte ett enda plagg hittade jag ovanligt nog, men det var mest rea överrallt som jag är ganska less på då det bara kändes stökigt och vintrigt.

När vi gått i varenda butik var det fortfarande en timme kvar till vi skulle träffas, så då fick jag idén att gå till stadsbiblioteket och se ifall vi kunde hänga där en stund! Jag har inte varit där sen jag gick i skolan, men Alva trivdes direkt bland alla böcker så vi satte oss i en myshörna och bläddrade lite bland några av alla tusentals barnböcker som fanns. Det kommer nog att bli ett populärt ställe för oss när Alva blir lite äldre, nu tyckte hon att det var lika roligt att gå runt och kolla på tavlor och böcker som att sitta ner för att läsa..

Efter en mysigt lunchdejt kom Andreas ner och hämtade oss då han slutade klockan tre idag, alltid kul att få vara hela familjen några extra timmar! Dock somnade Alva redan i bilen och jag och Andreas sitter vi varsin dator men ändå...

Hittar en myshörna på stadsbiblioteket, mycket poppis! På caféet var hon också nöjd så länge hon fick hålla i min klocka eller en majskrok..Det är så skönt att Alva är som sin mamma och älskar att gå i affärer!



Kommentarer
Postat av: Tova

Åh, jag älskar att gå till biblioteket, hänger typ jämt där hihi. Dels för barnavdelningen såklart, eller så sitter jag själv och läser tidningar eller surfar på internet om Elliot sover ;)



Håller med om att man blir less på att bara vara

hemma jämt.. nu när barnen blir större känns det som de lättare blir uttråkade också:)

2011-01-05 @ 18:48:00
URL: http://trasslet.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Man är på bibiloteket alldeles för sällan. Men här på byn är det så dåliga öppettider ... jag skyller på det i alla fall ;)

Kram!

2011-01-05 @ 21:20:53
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Mickan

Så mysigt hon ser ut att ha. :D

Fin bricka!

Jag var också på stan och handlade lite idag. :)

Kramar

2011-01-05 @ 22:02:21
URL: http://angel-like.com
Postat av: Therese

Köpte servetter idag med det mönstret på :) Stod o höll i brickan, men la tillbaka den, vilket jag ångrar nu. Tur att den säkert finns kvar i helgen!

2011-01-05 @ 23:00:54
URL: http://fruhorn.com
Postat av: Ida

Mysigt att gå och strosa utan stress!

Gullig bricka!

2011-01-06 @ 11:02:11
URL: http://chictbyida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0