En bokmal

Publicerat: 2011-02-03 Kl: 17:16:00 | I kategori: Film/Litteratur/Musik |





Äntligen har jag läst ut  Anne Holts Presidentens val som jag läst i flera veckor, den var alldeles för invecklad för min trötta hjärna just nu, det tog typ 200 sidor innan jag började fatta någonting och det var alldeles för mycket konspirationsteorier och politik.. Den passar nog bättre om man är lite piggare så att man orkar tänka medan man läser, så nu blir det en betydligt mindre avancerad bok nämligen Elsas mode! Perfekt med chiclit när man är trött och inte vill överanstränga hjärnan!




Det fanns olika anledningar till att vissa böcker tar längre tid att läsa, Alva gillar ju också böcker - både att läsa och riva sönder i små bitar..



Sen Alva flyttade in i eget rum har jag upptäckt fler fördelar än att vi sover lite bättre på nätterna nämligen att jag har börjat kunna ligga och läsa på kvällarna igen, för tidigare blev hon störd av lampan och jag var rädd att väcka henne. Jag älskar att läsa och brukar alltid önska mig en hel hög böcker både till jul och födelsedag samt att jag brukar beställa en bunt pockets någon gång per år. Men det senaste året har det inte blivit så många bokinköp, dels pga att man inte har tid längre, men också därför att jag blivit av med min älskade bokhylla! Den stod inne på Alva rum förut, men när vi gjorde om det till barnrum var vi tvungen att  montera ner hyllan och ställa ner den i källaren, så nu finns alla mina älskade böcker utspridda lite varstans i olika skåp och lådor. Så nu känns det inte alls lika roligt att köpa böcker, jag gillar att ha dem framme för att kunna stå och fundera på vilken bok jag ska läsa härnäst och har alltid varit noga med att sortera alla böcker i ordning typ författarordning eller bokstavsordning. En gång hade jag dem  till och med i färgordning men då blev jag lite mobbad av Andreas.. Drömmen är att ha ett eget hus någon gång i framtiden, och då ska jag ha en jättestor bokhylla med en skön läsfotölj bredvid där jag kan ligga och läsa ifred!


Vilka böcker ska jag beställa nästa gång, ge mig ditt bästa boktips! Jag läser det mesta men undviker helst alltför sorgliga och sanna historier då jag är så känslig och grinar för allt..

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Tusen tack för din fina kommentar på bloggen! :) Har suttit och spanat på Alvas rum nu också, läckert! :)



Gillar förresten verkligen din header! :) Den är grym!



Kram!

2011-02-03 @ 17:29:52
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: linda-mamma till Tyra

åh, jag har kommit av mig i min bok, har helt fastnat i tidningsträsket och kan knappt ta mig ur, har tom börjat läsa Amelia, herregud, vart ska det här sluta. Jag brukar annars plöja igenom ganska många böcker tack vare att jag pendlar en bit varje morgon in till stan och jobbet.

2011-02-03 @ 20:21:33
URL: http://minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag gillar också böcker och läser massor i perioder. Just nu är det lite svårt att läsa då man har en bebis som vill titta och läsa också, hihi.



Mitt boktips är böckerna av Karin Fossum om man gillar deckare. Riktigt bra böcker :)



Kram

2011-02-03 @ 20:44:35
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Mickan

Roligt med böcker. :) Jag har perioder då jag läser mer och perioder då jag inte läser något alls. När jag jobbade i Linde och sov över så läste jag alltid en stund innan jag la mig för att koppla av lite. Men nu var det ett tag sen igen...

Trevlig helg!

Kramar

2011-02-04 @ 11:48:07
URL: http://angel-like.com
Postat av: Malin

Vad bra, för inspirerad var precis vad jag blev! Idag blev det två till ugglekuddar, en till lillasyster och en till pappa på sonens begäran! Dom är väldigt populära!



Boktips tar jag också tacksamt emot om du har något! Jag älskar att läsa men tyvärr har det blivit alldeles för lite av den varan sedan jag blev mamma, nu läser jag bara böcker jag får, senast "100-åringen som..." som absolut var läsvärd och fick mig att dra på mungipan en och annan gång :)



Kramoch fortsätt inspirera fina du!

2011-02-04 @ 20:27:31
URL: http://theotott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0