Så kom den hit också..

Publicerat: 2011-02-27 Kl: 11:18:53 | I kategori: Allmänt |




Den här bilden har absolut inget med inlägget att göra, men jag har inte varit så aktiv med kameran i helgen av förståeliga skäl och jag blir alltid glad när jag tittar på den här bilden som är tagen på morsdag förra året, och det kan behövas efter en natt med typ 2-3 timmars sömn..


Det har varit lite dåligt med blogginlägg i helgen och anledningen stavas m a g s j u k a. Helgen började supermysigt med middag och vin tillsammans med några av mina tjejkompisar, jag är ju inte speciellt duktig i köket så det är tur att jag har vänner som är helt otroligt duktiga på att laga god mat! Vi blev bjudna på en supergod stek med rödvinssås, tzatziki och jättegoda grönsaker i ugn, bland annat champinjoner i soja som jag bara måste laga själv nästa gång vi ska laga nån festlig måltid här hemma. Vi hade verkligen en superkul kväll med massor av skratt och roliga minnen, och när vi skulle gå hem fick vi till och med med oss varsin påse med torkade trattkantareller som min kompis och hennes sambo hade plockat själv i höstas, så nu ska jag laga kantareller för första gången!

På lördagen var det strålande sol och nollgradigt så det kändes nästan som vår trots att det snöat flera dagar och var hur mycket snö som helst, så jag och Alva gick ut på en långpromenad medans Andreas jobbade. Än så länge gick allt jättebra, och efter ett besök i några butiker gick vi hem till mina föräldrar en stund. Alva ville knappt äta mellis vilket är väldigt ovanligt, men förklaringen kom en kvart senare då hon började att kräkas. Jag blev helt ställd för hon har ju aldrig haft magsjuka förut, och knappt jag själv heller sen jag var barn så det var helt oväntat. Tur att jag inte var kvar på någon affär, för vad gör man om ens barn börjar kaskadkräkas mitt i en klädaffär? Jag har då aldrig med mig massa ombyten och handdukar när vi bara är ute och går, men jag får väl börja med det nu. Andreas kom och hämtade upp oss och vi packade in Alva i bilen snabbt som sjutton och höll tummarna för att hon skulle klara bilresan hem, vilket hon också gjorde med typ fem sekunders marginal. Men nu har Alva inte kräkts sen igår kväll så vi hoppas att hon är frisk! Nu väntar vi bara på att jag och Andreas också ska bli sjuka, lite svårt att undvika, så om det blir dåligt med inlägg de kommande dagarna så vet ni anledningen..

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Usch stackars liten! Inte alls roligt när ens små kräks, har ont i magen och inte mår bra. Hoppas att liten mår bättre idag!

Kram

2011-02-28 @ 08:28:29
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Jannie-mamma till Victor

Godmorgon!

Vilken underbar bild på er!Superfin!

Men stackars stackars lilla Alva!Hoppas verkligen att hon mår bättre idag.Vet ett antal som har åkt på eländet,så det måste vara någon skit som går för tilfället.Ischa!

Men vilken mysig fredag ni måste haft!Så kul att träffa tjejerna o äta gott o dricka lite vin.Lyx!

Tack snälla du!Jag kan lugnt säga att jag va jäkligt mallig när jag avslutat rundan.Denna v blir det springning både tisdag o torsdag.Om jag inte lämnar in WO i sista sekunden förstås...ha ha ha

victor hälsar o tackar så mycket för de snälla orden.Så himla gullig du är!Massa massa kramar fina du

2011-02-28 @ 08:50:12
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: ♥ Anna S

usch usch usch, hoppas du och Andreas klarar er!

Jag klarade mig när resten av familjen hade magsjukan...



Krya på er?!



Kram

2011-02-28 @ 09:27:47
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Åh va fina ni är !! Hoppas gratängen blir god och att ni får en riktigt mysig kväll !! kram

2011-03-01 @ 19:01:52
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0