Ikea here I come!

Publicerat: 2011-02-03 Kl: 10:42:00 | I kategori: Inredning |


Min inköpslista på ikea på ett ungefär! Glassetet och fruktkorgen har jag försökt få tag på sen de släpptes, men de är alltid slutsålda när någon jag känner har varit där. Lite fina tyger kommer det också att bli, kanske till några nya soffkuddar? Bilder från Ikea.se


Som flera miljoner andra svenskar så älskar jag verkligen Ikea, och jag förstår att ni som bor i södra Sverige och har Ikeabutiker överallt inte tycker att det är så speciellt att få åka dit, men för mig som har 54 mil tur och retur till Sundsvall där närmaste Ikea ligger är det en jättegrej med ett ikeabesök och jag längtar alltid flera månader innan! Det brukar bli max ett besök per år då min sambo tyvärr inte delar min kärlek till Ikea, hur man nu inte kan gilla att trängas med en massa människor för att få shoppa fint och billligt :) Men nästa söndag är det jag och min mamma som får vara med och trängas för vi har nämligen bokat in oss på en bussresa ner till Ikea, gud så roligt det ska bli - En heldag med shopping, fika och mammadottermys!
.
Den största anledningen till att jag ville fara på Ikea just nu är att vi skulle köpa ett nytt runt vitt soffbord och jag hade sett ut det nedan från Ikea, men så läste jag på Annas blogg att det tydligen utgått ur sortimentet och är slutsålt i typ hela Sverige. Vilken otur, men det är väl bara att kolla runt på andra ställen efter något liknande, dock går det ju aldrig att hitta något lika billigt som på Ikea. Men jag får väl köpa en trisslott och hoppas på det bästa! Vi kommer nog inte att komma hem tomhänta ändå, för även när man inte har planerat att köpa något speciellt så kommer man hem med en massa påsar fyllda med ljus och krimskrams och denna gången har jag till och med gjort en liten inköpslista!
Tydligen slutsålt överallt och mina vardagsrumsplaner gick i kras..

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej är det slut? Även jag har bokat en bussresa till ikea för att inhandla just det där bordet. Typiskt min otur:(

2011-02-03 @ 11:01:04
URL: http://malinssmamirakel.blogg.se/
Postat av: Elin

Härligt med Ikeabesök! Arvid fick det sär glass/tårt/kak-setet i julklapp och det fikar vi på ofta! Billigt och supersött!

Kram!

2011-02-03 @ 12:05:11
URL: http://elinpels.blogg.se/
Postat av: sara

Vad tråkigt med bordet, det var ju riktigt snyggt!Fina tyger, önskar att jag kunde sy, gud så mycket jag skulle göra då, haha, men jag är helt värdelös på det, verkligen, det bara strular för mig! Tyget med husen gillade jag verkligen och det gav mig en idé till en tavla =) Hoppas att du får en härlig dag! =)

2011-02-03 @ 12:21:40
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Så kul med en resa till ikea! Vi har också lång väg (17 mil enkel resa), men som tur är så delar sambon min tjusningen med ikea och birsta ;)

Trist att bordet var/är slutsålt. Men du hittar garanterat en massa annat fint :)

KRAM!

2011-02-03 @ 12:39:03
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Caroline

Men OJ 54 mil!?! Det låter hur mycket som helst. Då åker man inte dit nästan varje helg som vi gör.:) Jag tycker att det man ska ha alltid är slutsålt och då är det jobbigt att ha så långt dit. Synd att bordet har utgått. Jag funderade på ett sådant under småbarns slå/kladda/trilla och slå sig tiden. Hoppas det kommer något annat bra!



Kram

2011-02-03 @ 17:49:12
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Just dessa favoriter från Ikeas barnsortiment är jag ute efter med, vi ska åka med ett par vänner på söndag så jag hoppas att de finns hos oss. Gick in o kollade lagersaldot o än så länge finns dem. :-)

2011-02-03 @ 20:18:15
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Ida

Förstår om du längtar dit! Jag har knappt 7 mil till IKEA men längtar jämt dit =) Ska dit imorgon förresten!!!

2011-02-03 @ 20:36:54
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Visst är det sååå jäkla typiskt med bordet!!

Jag var på Ikea idag igen faktiskt :).

Köpte lite mattor till hallen och en klocka.



Ha så kuuul i S-vall med mor din :).



KRAM

2011-02-03 @ 21:27:48
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: maja

Hej, googlade in här och såg att du sökte ett imfors soffbord! ska nämligen sälja mitt nu om du är intresserad :) kram maja

2012-03-15 @ 12:00:04
URL: http://majalovisa.se
Postat av: Pernilla

Bara kom hit av en slump nu.. Jag har ett sånt där soffbord till salu! :P 350:- finns i Söderköping/Norrköping

Svar: Hej! Tack, vad snällt av dig att fråga men jag har redan fått tag på ett likadant bord :) mvh Elin
Elin

2013-11-29 @ 13:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0