Vår julafton i bilder!

Publicerat: 2011-12-27 Kl: 20:59:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


Hej på er! Nu är jag tillbaka efter några dagars ledighet från bloggvärlden, och vi har haft en jättemysig helg här hemma med julfirande och lite utomhusaktiviteter på juldagen i form av bobåkning på gården (Alva ville ju testa sin julklapp!!) och en långpromenad runt Nydalasjön med Tomas och Nina. Julafton blev precis så fin och mysig som jag hade hoppats på trots all stress med flytten samtidigt som allt julstök, men dagen startade perfekt med sovmorgon (till halv åtta, men det är ju sovmorgon här hemma..) då Alva var vaken lite längre kvällen innan på uppesittarkvällen. Sen blev det paket i strumpan till Alva som var så glad att tomten varit här, och sen hann vi städa och förbereda innan våra familjer kom vid tvåtiden. Vi hade knytis vilket var superskönt, och det var verkligen kul att få laga mat i vårt nya stora kök, vilken skillnad med den öppna planlösningen som gjorde att det nästan var kul att stå i köket och fixa! Men bara nästan..


Vi tog hur mycket bilder som helst, men jag tror inte att resten av våra familjer och släkt vill synas så mycket i bloggen så det blir ett bildregn på Alva i stället. Och tomten. Oj vad Alva tyckte om tomten, precis som vi trodde. Imorse sa Alva - "Tomten kommer med paket till Alva snart". "Nej tomten kommer bara en gång" sade jag, men det ville inte Alva gå med på. " Tomten kommer bara en gång till" sa hon hoppfullt, gullungen.




Så här såg jag och Alva ut på julafton! Alva i röd klänning från H&M och strumpisar från Kappahl, och jag i klänning från Åhlens och halsband från H&M. Det här var för övrigt typ den enda bilden jag fastnade på eftersom jag hade fullt upp med att fota och filma!



Alva överröstes med julklappar och blev så himla glad över varenda en. Tur pappa kan hjälpa till att öppna!



Sen var det ju det här med tomten - Alva älskade tomten och har väntat i flera dagar på att han ska komma med julklappar. Hon ville ge tomten både kramar och pussar och sa "De ä Alvas paket. Meja paket till Alva" när någon annan fick paket haha..




Sen blev det även en del julklappar till Alva.. Hon fick så himla många fina saker av våra familjer, men i slutet tog jag undan två-tre stycken av våra som hon ska få på sin födelsedag i stället, jag tror inte hon märkte något då hon var fullt upptagen med att leka med alla nya saker! Jag kommer att göra ett eget inlägg med Alvas julklappar sen eftersom det skulle bli så många bilder annars..





Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad mycket fint hon ser ut att ha fått! Kram Linda

2011-12-27 @ 21:44:07
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Gud så mycket fint hon fått!!!!!!

2011-12-27 @ 21:56:21
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Livmodern

Haha, jag hittade inte en enda bild på mig från julafton :( Så är det när man är den som alltid fotograferar!



Hon är så fin lilla Alva! Roligt att hon gillade tomten så mycket. Siri pratade mycket om tomten både innan och efter han hade kommit, men när han väl var där så var hon väldigt blyg.



God fortsättning på er!

2011-12-27 @ 22:16:07
URL: http://livmodern.wordpress.com
Postat av: Dessi at [Home and desire]

OJ! Så mycket fint hon fick! Här fastnade jag inte heller direkt på några bilder... Haha. Som vanligt med andra ord...



Kram!

2011-12-27 @ 22:17:25
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: kela

Söta Alva! Vad modig hon var med tomten! Jag som var mallig över att Signe vågade ta emot paketet...men där ligger jag i lä ;-) Och vad mycket fint hon fått! Ser fram emot inlägget med hennes klappar sen....ser redan nu flera saker som "måste" upp på signes födelsedagslista ;-) kram kram

2011-12-28 @ 09:03:13
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Så mycket fint Alva har fått!! :) Var finns den fina färgglada tågbanan att få tag i?

Kram

2011-12-28 @ 12:30:15
Postat av: Sara - Med 3 små busungar!

Vilken underbar blogg du har! Kommer absolut börja följa =)

God fortsättning!

2011-12-28 @ 19:30:39
URL: http://glamina.blogg.se/
Postat av: Jessica A

Verkar ha fått mycket fint, gillade särskilt kakfatet i två våningar. Här har vi tyvärr fått köpa det mesta i plast istället för trä eftersom hunden gärna tuggar på leksakerna och då känns det inte lika tråkigt om det ändå var nåt halvfult i plast.... och dessutom blir det billigare när man måste köpa nytt.

Fina hyllor från Sebra förresten, lite sugen på dem jag oxå men vet inte riktigt var de ska sättas upp. Får nog fundera lite...

kram j.

2011-12-29 @ 20:48:31
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: boosse

tack så mycket! vi kommer att fira nyår hemma i lugn och ro med ett friskt barn så det kan inte bli bättre :)



Vad fina bilder! Härliga Alva, roligt att tomten var poppis!



Och vad fina julklappar! Kakfatet var ju ursött! Längtar till vår ärta är den åldern att hon vill leka, just nu är det mest slänga hit och dit...



Jag vill även önska Er ett gott nytt år och jag hoppas att ni får en trevlig morgondag! Kram

2011-12-30 @ 21:57:08
URL: http://boosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0