Finaste sparbössorna från Pearhead och första snön!

Publicerat: 2011-12-05 Kl: 20:32:00 | I kategori: Barnprylar |


Imorse när vi klev ut genom dörren så hade det äntligen kommit snö. Alva tyckte att det var jättespännande såklart och det känns kul att vi äntligen kan plocka fram pulkan och göra snögubbar här hemma! Kameran åkte med ut i eftermiddags men eftersom det redan hunnit bli mörkt och jag inte är så jättebra på andra kamerainställningar än auto så blev det visst inga bilder.

Inte blev det några bilder från helgen heller trots att vi både varit hos Theodor som fyllde två år och bjöd på kalas med temat Rorri Racebil, samt på julmarknad med Theodor och hans familj där Alva fick träffa en livs levande tomte för första gången. Det är då verkligen ingen risk att hon blir rädd på julafton för hon älskade verkligen tomten och ville gå tillbaka och träffa honom igen efter en stund. Sen berättade hon även efteråt om sin upplevelse och sa glatt "Avva träffa tomten. Tomten sa "hej avva! och Avva vinka tomten". Gullungen blev väl så glad att tomten visste vad hon hette. Och att det nog berodde på att jag sa hennes namn högt så att tomten hörde låtsas vi inte om..





Sen upptäckte jag ungefär världens finaste sparbössa. Jag har tidigare bloggat om dessa fina sparbössor i trä från Pearhead, men då hade jag bara sett krokodilen, giraffen och elefanten och nu hittade jag några till hos Barnparadiset. Elefanten har Alva här hemma, men nu blev jag lite förälskad i den rosa kaninen och önskar att jag hade sett den först.. Men hur shoppingtokig jag än är så behöver ju inte Alva två stycken sparbössor, så det får bli dagens julklappstips från mig!



Eget kollage med bilder lånade från Barnparadiset.se

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men, vi var ju oxå på marknaden på Gammlia! Var där på lördagen. Rätt mycket folk men mysigt. Stella gillade oxå tomten, inte dumt att dessutom få paket!



Ska ni på julmarknaden i stan så kanske vi kan synka oss??



Kram!

2011-12-05 @ 20:38:18
Postat av: AnnaMalin

Helt underbara sparbössor :-) Bra tips där!

2011-12-05 @ 20:55:49
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Men så fina... måste ju ha en till Vega, men vilket svårt val!!!

2011-12-05 @ 23:42:38
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Jannie

ÄLSKAR dessa sparbössor!O kaninen var ju ursöt!

Men lilleman får klara sig med sin krokodil tills vidare...

Vi har oxå fått lite snö i natt!SÅ himla roligt!

Hoppas det är här för att stanna bara!

O du vännen?det är ALLTID ett nöje att kika in här!förlåt att jag är så dålig på att kommentera bara.

Massa kramar

2011-12-06 @ 07:54:24
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Fast man måste ju inte använda de som sparbössor ;) till prydnad tycker jag också de funkar! :)



Kram!

2011-12-06 @ 14:31:11
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Zandra

Men så jäkla söta, har aldrig sett dom innan :)

2011-12-11 @ 20:48:37
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0