Årets julgodis!

Publicerat: 2011-12-23 Kl: 12:47:19 | I kategori: Mat & bak |


Eftersom vi ska fira jul hemma hos oss i vår nya lägenhet så ville jag hemsk gärna göra eget julgodis att bjuda på, och planen var att testa några olika sorter i år eftersom det finns så himla många goda recept runt om i bloggvärlden! Men eftersom det visst är julafton imorgon och jag inte hunnit börja än så satsar jag på en enda sort, och det blir en favorit i repris från förra året - wienernougat! Den är så himla god, ni måste bara testa att göra den och inte blir det sämre av att det är så otroligt enkelt och bara tar ungefär tio minuter. Perfekt när man är lite stressad med andra ord!

Jag har alltid älskat wienernougat och fick ofta en chokladkartong med just wienernougat i min julstrumpa på julaftonsmorgonen då jag var yngre. I år ska Alva såklart få paket i sin strumpa hon också, men inte med choklad dock..

Tiden är knapp idag med julklappar som ska införskaffas och mat som ska handlas (ja vi är lite efter eftersom vi visst flyttade precis..) så jag snor min egen bild från förra julen och slänger in här i bloggen med det superenkla receptet!





Trevlig fredag på er och hoppas att ni inte behöver stressa runt lika mycket som vi kommer att göra idag!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Men du, kanske även jag klarar detta =) God Jul och gott nytt år på er!

2011-12-23 @ 13:19:08
URL: http://jennynystrom.blogg.se/
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Åh, jag visade också recept i bloggen idag. Kan varmt rekommendera fudge som också går fort att göra! :)



Kram! Och God Jul!

2011-12-23 @ 14:09:12
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: boosse

Att jag inte såg detta tidigare, då hade jag snott receptet från dig!

just nu håller jag på att slå in paket sedan är det julstädning som väntar, ska få övernattningsbesök i morgon så det behövs verkligen storstädning, vi är alltid ute i sista minuten, sista sekunden!



Ville bara kika in och önska er en God Jul! Hoppas att ni får en dundermysig afton tillsammans med familj, full av mat och annat gott. Stora kramar från mig och lillan

2011-12-23 @ 23:34:58
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Mickan (Gravid v. 29)

MUMS! Det receptet sparar jag!

2012-01-13 @ 00:47:18
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0