Bilder från veckan och vem är du!

Publicerat: 2011-08-27 Kl: 09:02:00 | I kategori: Allmänt |


Jag hann visst inte posta det här inlägget igår kväll som jag hade tänkt.. Efter nästan tio timmar på jobbet och med vetskapen att jag jobbar sju dagar irad så blev jag ganska nöjd när Andreas ringde och sa att vi skulle gå ut och käka med Tomas och Nina, älskar att äta på restaurang!

Maten tog ganska lång tid, så vid åtta när Alva egentligen brukar sova var vi inte riktigt färdiga men jag tänkte bara natta henne i vagnen som vi brukar göra ifall vi inte är hemma. Det tänkte inte Alva, så då antog jag att hon skulle somna på vägen hem eftersom det tar nästan tjugo minuter att gå. Nähä inte det heller, men då MÅSTE hon ju somna jättelätt i sin säng eftersom klockan var nästan en timme efter läggdags! Nähä hon var visst jättepigg fortfarande och somnade typ halv tio, busungen. Men en sovmorgon till 7.40 fick vi imorse så det var ju iallafall något positivt!

 

Alva älskar att leka kurragömma och här hade hon gömt sig bakom några träd och en koja, gullungen.. Hon är ju inte direkt svårletad, så jag går runt och låtsas leta henne medans Alva står och fnissar bakom nåt träd..


Alva tyckte att det var extremt spännande att den stora draken ville låna hennes solhatt.. Dagens Alva i den fina molntröjan från meandi



Haha Alva är så himla söt när hon hela tiden ska klättra upp för den stora kullen i mitten av lekparken, och sen så vågar hon inte gå ner själv så då måste jag hålla handen hela vägen!



Sen så blev jag så himla inspirerad av fina Josefin- Myhappydays som i veckan gjorde ett inlägg där hon frågade vilka hennes läsare är, och då kände jag direkt att jag bara måste göra detsamma!

Den här veckan har bloggen slagit besöksrekord med över trehundra unika läsare per dag vilket jag tycker är så himla roligt! Jag uppskattar verkligen varenda ny besökare och alla fina kommentarer även om jag nu förtiden inte hinner svara på exakt alla, men jag besöker alltid alla som kommenterar och blir så himla glad över alla fina ord ni skriver!


Så medans jag cyklar iväg till jobbet för tredje helgen irad får ni jättegärna roa er med att svara på dessa små frågor under tiden så att jag har lite spännande läsning att se fram emot när jag kommer hem igen!


1. Hur länge har du läst min blogg?

2. Hur hittade du hit till bloggen?

3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..)

4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

5. Berätta gärna kort om vem du är!


Gud så spännande det ska bli att läsa, så lämna gärna en liten kommentar ♥



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har läst din blogg i 2-3 månader kanske, men minns inte hur jag hittade hit. Älskar dina inlägg med inredning, ugglor & färgglada kläder & ser fram emot när man kan köpa dina tryck.. I alla fall. Jag heter Mikaela, är 25 år. Har två barn. Bor med sambo & barn i hus på landet & shoppar alldeles för mycket!



Tack för superfin blogg. Som vanligt inspireras jag av dina inlägg.

2011-08-27 @ 10:18:15
URL: http://mikahela.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!



Jag har läst din blogg i ca 2 månader =)

Och jag hittade hit då jag blev tipsad av Therese ( avaritia.blogg.se )

Jag gillar allra bäst inläggen om Alvas rum och hennes garderob. Tycker även det är superskoj att läsa om Alvas framsteg, oj vad hon kan! Duktiga barn!

Din blogg är verkligen superbra! Men om det nu skulle finnas tid till något mer i bloggen så är det nog din garderob ;) Har en känslan att du är lika välklädd som er dotter =)



Jag är en en tjej på 27 år som just nu är mammaledig till världens energinkippe på 14 månader. Vi bor i Örebro sen en tid tillbaka. Efter mammaledigheten ska jag läsa min sista kurs innan jag tar kandidatexamen inom beteendevetenskap med inriktning sociologi. Älskar inredning och brinner extra för vitt och "lull lull" som jag kallar det =)



Kramar Sofia

2011-08-27 @ 11:27:54
URL: http://vartlivsaventyr.blogg.se/
Postat av: Livmodern

1. Hur länge har du läst min blogg?

- Hmm, kanske ett halvår? Lite osäker.



2. Hur hittade du hit till bloggen?

- Jag tror att det var när jag googlade på "kuddhörna" eller "ugglekudde".



3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..)

- Fina bilder och att det är kul att följa nån med en dotter i samma ålder som min.



4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

- Den är kanon som den är!



5. Berätta gärna kort om vem du är!

30 år, bor i gbg, grafisk formgivare till yrket, gift, en dotter på snart 1,5 år och ett barn till i magen (med det har jag inte outat på bloggen än så skriv inget om det i min blogg...)



Kram och fortsätt skriva!

2011-08-27 @ 12:13:47
URL: http://livmodern.wordpress.com
Postat av: Malin

Hej!

Jag hittade hit via styleroom när jag sökte på barnrum för 7 månader sen kanske.

Jag har fastnat för dina små pysseltips, inredning och barnkläder:)

Jag är en 26 årig som bor i Umeå med sambo och en pojke på snart fem år och en flicka på 2 år.



Kram Malin

2011-08-27 @ 12:14:37
Postat av: Karin

1. Hur länge har du läst min blogg?

Bara kanske ett par veckor tror jag!



2. Hur hittade du hit till bloggen?

Tror jag sökte på barnrum och hittade då hit! Blev kär i mattan från Mio och har nu en likadan i ena dotterns rum:-)



3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..)

Älskar inrednigsinlägg + pyssel!!



4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

Gillar blandningen du har nu:-)



5. Berätta gärna kort om vem du är!

Gift 33 åring från Sundsvall, 3 prinsessor på 8, 4 och 1 år, jobbar som sekreterare på tingsrätten men är nu mammaledig.

2011-08-27 @ 12:57:09
Postat av: Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Jag har läst din blogg i ca en månad och jag hittade den genom tävlingen där du lottade ut en brio spis. Jag gillar inläggen om inredning och kläder.



Jag är en 18årig tjej som bor i den lilla staden Bollnäs, och jag väntar mitt första barn ihop med min ett år yngre pojkvän. Jag älskar mysiga hemma kvällar i soffan med något gott att äta och gärna en bra film. När jag inte är ledig går jag gymnasiet, har tidigare gått barn och fritidsprogrammet, men just nu går jag individuella programmet och har heltids praktik fram tills att jag blir mamma ledig. Mitt framtida mål är att gå klart skolan och utbilda mig till socionom och bli ekonomiskt oberoende! :)

2011-08-27 @ 12:57:14
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Hej svejs!



Jag har läst din blogg en månad nu tror jag



Hittade hit via en tävling tror jag



Jag gillar när du skriver om Alvas utveckling och så klart när du visar massor med bilder på henne



Mer om dig kanske..?



Jag heter Sara Tilling och bor i Ramlösa (Helsingborg). Har en dotter, Wilda, snart 20 månader och föder minibebis typ vilken dag som helst nu =) Har köpt och renoverat hus. Bloggar om barn, graviditet, träning och inredning. Plus massa vardagstjat



Tack för en underhållande blogg

2011-08-27 @ 13:48:49
URL: http://saratilling.se
Postat av: Jessica A

1. Hur länge har du läst min blogg? några månader tror jag att det är...



2. Hur hittade du hit till bloggen? via mammabloggar.se tror jag att det var



3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..) pysseltipsen och klädköpen, har mest handlat på HM, Lindex o Kappahl tidigare men här har jag fått många tips!



4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

Lagom blandning tycker jag



5. Berätta gärna kort om vem du är! Heter Jessica o har två små barn och bor i Småland, men det har du väl koll på redan. Har ju länkat till min blogg några gånger nu.



Kram j .



2011-08-27 @ 16:18:20
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Josefine



1. Haha, den lades till på bloglovin för ca tre dagar sen ;)



2. Googlade på Lindex moln och hittade en fin bild på en jättesöt bebis med en molnoverall på mig, var tvungen att kolla.



3. Fina bilder, klädestips och sättet att skriva



4. Återkommer om jag saknar nåt i framtiden ;)



5. Ojoj, mamma till Saga 6 veckor, delar intresset med fina färgstarka barnkläder och äntligen får jag köpa, inte bara titta , haha.

2011-08-27 @ 16:29:37
URL: http://svammlan.blogg.se/
Postat av: Amelie

1. Har läst den i några månader.



2. Ja du... Tror att jag surfade runt och letade inspirerande bloggar och efter att ha följt den i ett par månader så måste jag säga att den är en riktig pärla också, så jag är jätteglad att jag hittade den!



3. Tycker det är kul att följa en blogg med någon som har ett barn som är precis lika gammalt som mitt barn, sen tycker jag mycket om designen, alla fina foton, dom söta bilderna längst upp på bloggen, bra shoppingtips... Inspirerande!



4. Hm... Jo, kanske lite mer inredningstips? Bilder från snygga grejer sen i nya bostaden kanske? Hehe, nä jag vet inte faktiskt! Den är bra som den är :-)



5. Har som sagt då en son som är lika gammal som Alva, ett litet busfrö som gör att man är sysselsatt om dagarna! Läser till läkare och älskar att pyssla, inreda barnrummet i glada färger (evighetsprojekt såklart!) och baka småkakor.



Tack för en fantastisk blogg!!

2011-08-27 @ 18:19:46
Postat av: AnnaSara

Hej!

Jag har följt dig i några månader nu, vet inte riktigt hur länge. Kom in här av en slump och sen dess är jag fast. Och min lilla Saga med, hon frågar efter Alva när vi startar datorn ibland =) Sidan är så mysig och fin och vi verkar så lika varann och gillar samma saker, blir nästan lite scary ibland då det är så exakt i samma smak som jag har! Skriv gärna ännu mer om inredning och små pyssel och saker hemifrån er, bara vardagsgrejer är kul. Fortsätt som du gör! Hoppas du tittar in till mig ibland med, än fast jag inte kommit lika långt som du ;) Men snart kanske hihi. Ha en jättebra helg kram från Övik

2011-08-27 @ 19:12:24
URL: http://annasaradesign.blogspot.com
Postat av: andrea

Jag är en ganska ny läsare som hittade hit för någon månad sedan efter att ha googlat bilder på barnrum! :) Jag tycker att din blogg är supermysig, fina bilder, härliga färger och så har du förstås en väldigt söt dotter! Jag tycker om att läsa om vardagslivet samtidigt som jag tycker att du är en härlig inspirationskälla! Jag skulle såklart gärna vilja se mer inredning, men jag gissar att det kommer ännu mer när ni flyttar in i ert nya boende :)



Själv är jag en 23-årig tjej med rötterna i Jämtland som hamnat i Malmö för kärlekens skull. Här har jag bott i 4 år och för nästan exakt 1 år sedan föddes våran fina son, som är en riktig liten buse! Mina största intressen är, som för så många andra, inredning och mode, och just nu går mycket av min fritid åt till att planera vad som ska fixas i vår nya lägenhet, som vi får tillgång till på onsdag! Så spännande och roligt! Nu ska jag äntligen få inreda min sons rum, hittills har han fått dela rum med oss då vi bara bott i en liten tvåa. Tja, det var väl det :)

2011-08-27 @ 19:38:42
Postat av: Sandra - mamma till Molly

1. Hur länge har du läst min blogg?

- Har nog läst det ett par månader i alla fall. Är så glad över att ha hittat en blogg som innehåller tips och ideer om barnrum och kläder. ;)



2. Hur hittade du hit till bloggen?

- Genom Styleroom. Satt och kikade på barnrum och såg Alvas otroligt fina barnrum! :)



3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..)

- Att du skriver bra och gör att jag känner igenom mig i vissa situationer kring barnkläder. Du inspirerat mig helt enkelt! :)



4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

- Inte just nu, jag är nöjd som den är! :)



5. Berätta gärna kort om vem du är!

- Sandra, 24 år och bor i Falun. Har en dotter, Molly, som är 15 månader. Älskar att shoppa barnkläder och gillar inredning i alla dess former. Önskar bara att jag var lite mer händig själv och hade tid över för den delen till det!

2011-08-27 @ 21:33:34
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Helen

Åhh vilken rolig grej norpar kanske denna i framtiden om det är ok;P



Lades till i favoriter i Dec 2010 iaf:)



Har för mig att jag gogglade någon inredningspryl till Ronjas rum och hamnade hos dig.



Alla pysseltips och fina bilder, att våra döttrar nästan är lika gamla.



Den är bra som den är men hoppas ju naturligtvis på en massa bilder från nya boet inrednings tokig som jag är;P



Om mig...hmm skånetös,30år och mamma till Ronja 20 mån som drömmer om ett hus att sätta tänderna i.

Pyssel och inrednings tokig som önskar sig mer tid.



kram

Postat av: boosse

1. Ett halvår, kanske mer, dålig koll.



2. Är inte säker men kanske var det via blogg.se framsida, eller inte :)



3. Alla fina bilder på Alva, din shopping och allt ditt fina pyssel, ja, allt!



4.Om det skulle vara något skulle det vara kanske mer om dig, för bloggen heter ju ELIN och Alva :)



5. Jag är en 25 årig mamma till världens bästa Maribel. Älskar att shoppa, speciellt barnkläder. Annars så älskar jag att läsa mina favoritböcker och lyssna på musik.

2011-08-27 @ 22:17:30
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Emma

1.några månader

2. hmm.. tror att det kan ha varit någon som länkat.. men vet inte säkert.

3&4 jag gillar att det alltid finns fina bilder och att du är positiv. Du har bra smak =) vill se mer av... kanske det du skapar =)och annat som du tycker är fint... alltid kul med inspiration.Jo, det är roligt när du skriver om Alva och hennes upptåg och utveckling också =)

5. Kreativ, egen företagande, gift, 30+ tjej, som är gravid med först barnet och bloggar om mitt pysslande, lite om min vardag och nu även en del tankar kring graviditeten.

2011-08-27 @ 23:22:16
URL: http://emmabloggat.blogspot.com/
Postat av: Tina

Hej. Ja men jag vill ju också svara på dina frågor så here goes.



Jag har bara läst din blogg ett par dagar, men från första stund så hamnade du på min "dagliga-läsa-blogg-lista". Jag hittade hit via min vän Lindas blogg där hon länkade till dig (http://flingan4.blogg.se). Jag älskar att pyssla precis som du, men jag är långt ifrån lika begåvad, särskilt inte på att teckna, det kan jag inte alls, men sticka och virka gör jag mer än gärna, och även syr. Men som du skrev i ett annat inlägg så är det ju planeringen och den kreativa processen innan som är det roliga, själva görandet och det praktiska är ju bara vägen till dit man vill, den hade jag gärna snabbspolat mig igenom. Så jag gillar dina pysselgrejjer mest, men också det personliga med din dotter är ju kul att läsa om då det gör bloggen till vad den är, nämligen personlig. Eftersom du frågar så får jag väl kanske säga mer av allt tack!



Jag heter Tina och är 27 år, bor i Kumla med min sambo Emil och hunden Wilma, och så är jag nybliven mamma till min fina goa son Julian som kom den 26 april 2011. I min blogg skriver jag om lite av varje från pyssel och handarbete till boktips och ordbajsande filosofiska reflektioner, men mest handlar min blogg om mitt liv som mamma just nu.



Tack för härlig läsning om din fina familjelycka och dina hobbysar!!

2011-08-28 @ 02:04:54
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
Postat av: malena

hej har läst din blogg i ett par mån, minns inte vilken blogg men hitta din genom en annan.



jag gillar dina bilder och älskar barnkläder och inredning så din blogg är jätte kul att kika in i.



Jag själv är 31 år bor på gotland och har fyra barn mellan 3 och 13.

2011-08-28 @ 09:05:39
Postat av: Terese

1. Jag vet inte exakt hur länge men drygt ett år eller det är kanske inte Så länge...

2. Mycket möjligt att jag googlade på "uggla" och så kom det upp en fin bild från din sida. :) Eller så är det någon som länkat till dig, återigen är jag osäker.

3. ALLT! Dina färgrika bilder, pyssel och inköp och söta Alva såklart!

4. Hmm, kanske ännu mer pyssel och så vill jag följa med när Alvas nya rum fixas till och inreds. :) Eller ja, det vore kul att se hela er nya lägenhet.

5. Jag är en 24 årig tjej från Småland. Jobbar på möbelindustri och bor med min sambo och katten Svante. Jag älskar att pyssla och vara kreativ men tar mig sällan tid till det tyvärr. Har sedan förra våren fotat med systemkamera vilket jag också tycker är kul. Vill du se mer av mig så finns jag på Facebook. :)

2011-08-28 @ 11:31:25
Postat av: Nina

Hej!

Jag har läst din blogg nästan sen den var alldeles ny när jag av en slump klickade vidare till den från en annan blogg. Jag älskar att läsa om alla härliga färgglada barnkläder du shoppar och om Alva såklart. Jag har själv en liten Alva som bara är någon månad äldre än din, och det är alltid roligt att läsa om andra som har barn i samma ålder. Samma problem och samma glädjeämnen, om man säger så!

2011-08-28 @ 12:28:32
Postat av: Melanie - mamma till Moa & gravid med tvåan.

Hej!

Jag hittade till din blogg när du var på blogg.se´s framsida och jag fastnade direkt!

Du skriver personligt och genuint och det tycker jag är ganska så ovanligt i dagens bloggvärld tyvärr. Så jag gillar din blogg precis som den är, genuin, ärlig, lättsam och full av inspiration!



Jag heter Melanie och bor i Karlstad med sambo Johan och dotter Moa på 13 månader. Väntar barn nr två som ska komma i mars :-)

Kram på dig!

2011-08-28 @ 13:58:23
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

Jag har läst din blogg sen du kommenterade på min blogg för något som måste vara över ett år sen. Kanske är jag en av de som följt bloggen längst :)



Det bästa med bloggen är att den blir bättre och bättre. Jag tycker det är kul att läsa om dina shoppingfynd, och inspiration till barnrum och sånt. Sen är det ju superkul att få följa Alva också!

2011-08-28 @ 15:03:24
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Cecilia

Hej hej, jag har följt din blogg sen typ februari-mars i år. Hittade hit när jag letade inspiration till en kuddhörna till lilla dottern. Jag gillar allt med din blogg, den känns så hemtrevlig, personlig och inspirerande. Jag gillar alla dina fotografier jättemycket! Man blir liksom glad av dem. Jag vill gärna ha mycket av klädtips, inredning och pyssel! Jag själv är 28 år, bor i Stockholm med sambo och lilla dottern på 8 månader. Mammaledig för tillfället, jobbar annars som civilingenjör. Älskar att pyssla och skapa med händerna.



Kram Cecilia

2011-08-28 @ 17:17:57
Postat av: Ida

1. Typ ett år.

2. Kommer inte ihåg...

3. Inredningen, Alvas fina kläder och tycker att det är spännande att hon är född samma år som min dotter fast ändå skiljer det ju nästan 1 år.

4. Tycker den är toppen som den e men fler inlägg hade ju varit skoj men förstår att du inte hinner det nu.

5. Du läser väl min blogg? =)

2011-08-28 @ 18:00:15
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har läst din blogg ca en månad och jag hittade hit via en tävling som du hade. Tror det var en spis du tävlade ut då. Jag tycker din blogg är jättemysig och all inspiration gillar jag, som jag får här. Man blir faktiskt väldigt glad när man trillar in här, det är inga krusiduller eller så. Tycker din blogg är precis så bra som den är.



Jag själv bloggar tyvärr bara lösenordsskyddat, men jag heter iaf Petra, är 26 år, har två barn, en son som snart är åtta, och en dotter på 10 månader.



Ha en finfin kväll!

2011-08-28 @ 19:13:05
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan

1. Har läst din blogg till & från i några månader :). Tycker du har en väldigt dfin blogg och du skriver väldigt bra =).



2. Genom andra mammabloggar.



3. Att du skriver mycket om barnen, har själv en väldigt stor barnlängtan så därför jag läser vissa mammabloggar :).



4. Jag tycker den är bra som den är :).



5. Heter Nathalié, fyller 25 om några månader och har en väldigt stor längtan efter barn.. Så jag hoppas att det en dag tar sig. jag & min sambo genomgår undersökning hos gynekolog just nu för att utesluta barnlöshet. Så vi hoppas på att denna resan kommer sluta med ett plus på stickan =).



kram

2011-08-28 @ 20:34:08
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus ♥

1. De är ett tag nu som jag läst din blogg, en av dom bästa bloggarna, gillar den skarpt! :)



2. De kommer jag inte ihåg, man kan säkert vart så att jag såg din hos en annan blogg bland alla kommentarer :)



3. Gillar verkligen hela heltheten, bilderna, alla underbara kläder du köper, de du gör allt :)



4. Inte vad jag kommer på, väntar på alla djungeltavlor :D hihi



5. Heter Cassandra, är 23 år. Har två barn, en dotter Josefin 3 år och en son Lexus 9 månader (snart 10). Jag älskar att fota mina barn och barnkläder :D



kramar

2011-08-28 @ 20:45:39
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Therese

1. Har läst din blogg några månader, kommer inte riktigt ihåg när jag hittade den.



2. Jag hittade din blogg på blogg.se familjesida och fastnade direkt!



3. Jag tycker om ditt sätt att skriva och alla inspirerande bilder på Alva, hennes rum och hennes garderob. Dina små pyssel du har för dig är också roliga tycker jag! Det är alltid skokj att läsa om andra mammor och barn i ungefär samma ålder som en själv.



4. Om du har tänkt att sälja några av Alvas urvuxna kläder så vore det kul med en bloppis! Annars tycker jag din blogg är bra som den är.



5. Jag heter Therese, är 27 år gammal och just nu föräldraledig med min dotter Molly som är nio månader.



Tack för en jättebra blogg! Kram

2011-08-28 @ 20:49:16
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Madelene, mamma till Lukas + en i magen

Tror jag har läst bloggen i lite mer än ett halvår, svårt att veta exakt, nio månader kanske :)

Hittade bloggen via en kompis som också bloggar, tror hon länkade till dig eller så tipsade hon bara.

Gillar bloggen då den känns personlig och ärlig. Tycker Alva verkar vara en rolig tjej som inte ör helt olik min son när det gäller böcker bla.

Jag skulle vilja veta vad ni läser för böcker för Alva. Vet inte om jag under eller överstimulerar Lukas med de böcker vi har men vi har mååååånga :)

Jag heter Madelene och är mamma till Lukas på ett år och nio månader. Är gravid med vårt andra barn som kommer i januari och förbereder mig för livet som tvåbarnsmamma så gott det går... Har precis gått tillbaka till jobbet men blir nu bara kvar till jul då nästa mammaledighet börjar, jag längtar! 28 år gammal och gift med mannen i mitt liv sedan april, nyinflyttade i radhus lite söder om Sthlm och trivs med familjelivet och allt vad de innebär trots att det inte alltid är en dans på rosor ;)



Kram



2011-08-28 @ 21:39:02
Postat av: Nilla - Blogg and Babies

Hej Elin,



1. Jag har läst din blogg kanske 2-3 månader.

2. Jag tror att jag hittade den genom styleroom (?) eller något liknande när jag sökte på barnrum (som du är en stor inspirationskälla till!)

3. Jag tycker bäst om inläggen där du visar fiffigt pyssel, eller inspirerande inlägg om barnrumsinredning (tack vare dig har jag vågat ta in lite mer färg i mina barns rum)

4. Keep up the good work :)



5. Jag är Pernilla(25), mami till Elvira(3) och Alice(1). Har varit mammaledig long time, men är nu tillbaka i arbetslivet som koordinator på ett av Sveriges största telefoni och bredbandsoperatörer. Men när jag inte jobbar så ägnar jag gärna min tid åt att pyssla, inreda och blogga.



Hoppas att du haft en underbar helg!

Kramis ♥

2011-08-28 @ 22:22:37
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Marie

1. Hur länge har du läst min blogg?



Sen i början av sommaren tror jag.



2. Hur hittade du hit till bloggen?



Jaadu..jag gillar att söka efter inspiration till barnrum och det var nog så jag fann din blogg. Så fort jag såg Alvas rum så var jag fast!



3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..)



Jag gillar helheten! Dina fina bilder fångar verkligen ens intresse! Att få en inblick i erat liv. Alvas rum som sagt och hennes finfina garderob är väldigt roliga att läsa om!



4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

Gillar den precis som den är!



5. Berätta gärna kort om vem du är!

Marie heter jag, blivande 30-åring från västerbottens inland. Två barn, Linus 4 år och Maja 2 i nov. Älskar att inreda och fixa till gamla möbler, virkar, stickar och pysslar gärna om och när det finns tid ;)



Kram

2011-08-28 @ 22:53:38
Postat av: kela

1. Hur länge har du läst min blogg?

vet inte riktigt, kanske ett halvår?



2. Hur hittade du hit till bloggen?

genom styleroom



3. Vad gillar du mest med bloggen?

Allt :-D ;-) Tycker om din inredningsstil, fotona och det är skoj att läsa om vad du shoppar och om Alvas utveckling. Lite farligt är det också, eftersom vi har likande smak så blir jag ju så sugen på att köpa en massa av det du köpt :-o



4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?

Nä, inte som jag kan komma på



5. Berätta gärna kort om vem du är!

Vet ju att du är inne i min blogg ibland med så du har nog kolla på det, men skriver iallafall. Michaela, 30 år, mamma till Signe, 15 månader. Gillar att pyssla, fota och inredning.

2011-08-28 @ 23:48:00
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Har läs din blogg i snart ett år, och hittade hit via andra mammabloggar.



Det jag älskar med din blogg är att det känns som att man läser om sig själv. Jag har en dotter på ett år och en sambo som heter Andreas och som tappert försöker få mig att sluta shopppa kläder till dottern.. men har nog insett att jag är smått beroende av shopping :) kan inte gå till ett köpcentrum utan att få med mig något nytt hem..

älskar att pyssla, fotografera & redigera samt allt som har med inredning att göra..



vi har precis köpt hus som vi nu skall inreda och har fått många ideér via dig så jag hoppas att du fortsätter skriva om det som du gjort tidigare, klädfynd, tyger, tapeter mm



du har den bästa bloggen som jag läst iaf.

2011-08-29 @ 13:24:52
Postat av: izza

Ute i god tid!!! Under december månad (ja alla adventshelger) kommer vi att i HELA LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD, vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger, mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på [email protected] om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!! Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt! KRAM

2011-08-29 @ 14:17:07
URL: http://isabellehahnebroling.blogg.se/
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Hej :) Jag har följt din blogg ett bra tag nu ^^ Jag fastande för Alvas rum, men nu vill man läsa om allt - hennes framsteg, bilder och garderoben.



Roligt om man fick se mer av dig :) Är lur på att du är lika välklädd som din dotter ;) Så din garderob hade varit intressant att se!



Jag är iaf en 22 årig tjej med hus och sambo :) Längtar efter första bebisen och gillar inredning och barnkläder (redan?! jag vet!)



Jag tror jag hittade din blogg via styleroom faktiskt :)

2011-08-29 @ 16:25:27
URL: http://idamli.blogg.se/
Postat av: Anna Y

hej hej

har nu läst din blogg i några månader och har fastnat för din stil gällande inredning och barnkläder..älskar själv bägge..jag är själv 41 år och har en dotter på¨6 månader och håller på o klura ut hur hennes hörna i vår lägenhet ska se ut...MÅste säga att du har influerat mycket..Hur jag hittade din blogg var nog bara en slump när jag sökte barnbloggar och inredning...den är dock en klar favorit,som jag läser först när du uppdaterat.Fortsätt i samma stil,väntar med spänning på dina fina tryck.Ser mycket lovande ut ..

Ha det bra :)

2011-08-30 @ 07:36:46
Postat av: Sandra

Hej Elin!



1. Hur länge har du läst min blogg?

Jag har läst din blogg i snart två månader:)





2. Hur hittade du hit till bloggen?

Jag gillar ju inredning och satt och googlade olika inredningssidor och då hittade jag din sida! Och blev helt fast;)





3. Vad gillar du mest med bloggen? (Är det något man gillar sämst så få man gärna behålla det för sig själv haha..)

Jag gillar allt på din bloggsida! All fin inredning som du har gjort tilll din flicka, alla detaljer som du tänker på, och såklart hennes fina och söta kläder. Jag blir så inspirerad av dig!





4. Är det något du skulle vilja ha mer av i bloggen?Inte vad jag kan komma på nu. Tycker du får med väldigt mycket.



5. Berätta gärna kort om vem du är!

Jag är 31 år och har en liten dotter på snart 11 månader och är gift med Marcus. Jag gillar inredning. Tycker det är kul att pyssla kort och scrapbooking. Jag har redan också köpt dem fina kakorna och det fina tårtfatet:) Då kommer hon ha nytta av det längre fram;)

Ha det jättebra och jag kommer fortsätta att läsa din blogg och inspireras av dig:)

Kram

2011-08-30 @ 22:26:10
Postat av: ungdom

har läst din blogg nu kanske i 2-3-4 mån, du var tipsad på blogg.se framsida och jag äääälskar bloggar om barn och blev mer intressant när du bor i umeå:) (jag gör oxå det)

mer i bloggen..hm mer om vem du är, rätt mycket om alva vilket är kul, men aaaaldrig bilder på dig eller inge information om dig nästan, och sen älskar jag dina tryck du gör, sjukt snygga!



jag är en tjej på 17 år, bor öst på stan,(umeå) går barn och fritid på dragonskolan, 2 året. jobbat på dagis i 5 år, har pojkvän, fortsätt skriv, din blogg är kung! =D



2011-08-31 @ 20:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0