Lite Stockholmsshopping del 2

Publicerat: 2011-04-21 Kl: 20:37:00 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum GAMLA LÄGENHETEN |


Det blev några små saker shoppade  under vår stockholmshelg till Alvas rum också trots att det egentligen inte får plats så mycket mer där, men det var ju så svårt att låta bli när jag såg allt fint. Jag var väldigt nära på att köpa de runda rosa förvaringsboxarna med moln från Färg & Form men ändrade mig i sista sekunden. De hade definitivt inte fått plats i resväskan på planet, och vill jag fortfarande ha dem i höst när vi flyttar (såklart jag vill) så kan jag beställa dem på nätet istället. Men lite smått och gott blev det iallafall, jag är ju helt förälskad i alla fina produkter från Blafre och blev överlycklig när jag hittade flera prylar därifrån!




Plåtburken med djuren kommer från Blafre, och den med äpplen kommer från House Doctor



Båda plåtburkarna kommer från Blafre och köptes på Room, och klädhängaren köpte jag på Stockhome (tror jag att det hette..)



Egentligen hade jag ingen plats att ställa burkarna, men jag flyttade om lite grann i bokhyllan och trollade fram lite plats. Annars är planen som jag skrivit om tidigare att bygga ett minikök till Alva i nya lägenheten, och då kommer jag att ha flera vägghyllor ovanför med alla fina burkar och köksprylar!



Från Room blev det även två rullar med papper från Blafre till nåt roligt pyssel, samt vykorten med Lillefanten som jag tänkte rama in och göra några fina tavlor av. Room kommer jag definitivt besöka vid nästa Stockholmsresa, jag skulle ha kunna köpt hur mycket som helst! Den fina brickan kommer från Rice och kommer också att få pryda Alvas kök.


Jag vill önska en glad påsk på er alla, för nu åker vi bort under påskhelgen! Vi brukar alltid åka med min familj över påsk till min mammas föräldrahem som vi delar tillsammans med hela släkten. Vi har som tradition att gå ner på älven och göra upp en eld och grilla korv och bara ligga och sola och ta det lugnt, men i år infaller ju påsken så sent att det nog redan börjar smälta. Så vi får hitta ett annat ställe att vara på men vi kommer definitivt att både grilla korv och sitta och njuta av solen!

Ni som är kvar i stan och är shoppingsugna kan ju passa på att besöka närmaste h&mbutik då vi nu har halva reapriset! Jag som inte skulle shoppa något mer på läänge efter min storshopping i Stockholm i helgen kom hem med den största påsen på länge. Jag kan visa lite av fynden nästa vecka, men det blev flera plagg som jag tänkte ha som extrakläder till Alva när hon börjar på dagis då det inte fanns hennes nuvarande storlekar. Men det var så billigt att jag inte kunde låta bli, med halvareapriset plus clubrabatten som var idag, samt min personalrabatt gjorde att inte ens gav tvåhundra kronor tillsammans för en regnjacka, en fleecefodrad  gummijacka och tillhörande byxa samt ett par täckbyxor, ett bra köp av mig!



Vi har tyvärr varken dator eller internet dit vi ska, så ni får jättegärna hålla ställningarna här hemma genom att rösta på vårt bidrag till tävlingen Sveriges snyggaste barnrum!

Just nu ligger vi fyra, ett otroligt stort tack till er som röstar på oss! Men mycket kan hända de sista dagarna i tävlingen så hjälp oss gärna att behålla vår finalplats!

Man kan rösta en gång per dag fram till den 26 April,
gå in och rösta på oss här!


Tack ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma till C

skulle du inte kunna i ett eget inlägg lägga upp lite olika affärer i sthlm bland annat men även i övrigt där du hittar alla fina saker ?

Även lite olika märken :)?



KRAM

2011-04-21 @ 21:48:46
Postat av: Malin - Mamma till Alice O Lowe

Jätte fin shopping :D

2011-04-22 @ 00:17:16
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Snygg stockholmsshopping! dom fina krokarna blev jag lite förälskad i!! :)



Jag ska självklart in och rösta idag också!

Kramar

2011-04-22 @ 09:24:59
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Nillalala - Blogg and babies

Glad påååsk till fina ni!



Kramis ♥

2011-04-22 @ 22:02:57
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Emma H

Blafre gör verkligen heeelt ljuvligt fina saker! Det är så roligt att du skriver om dem, för jag hade inte alls noterat dem innan jag var i Stockholm nyligen och hittade några burkar på Junibacken (som bara var tvugna att följa med mig hem). Jag är bra sugen på att beställa hem lakan åt båda barnen, fast måste försöka hålla i pengarna. Var ligger förresten Room i Stockholm, och har de mycket grejer från Blafre? Och varifrån beställer du, direkt från dem eller?



Ang. det här med att sy barnkläder. Det dröjde ju två år från att jag köpte min symaskin tills jag ens fick till att provköra den. Så förr eller senare blir saker (förhoppningsvis) av! =D



LHCF är inte jättelätt, fast ändå lättare än andra dieter. Ägg och avocado och cashewnötter är bra när fantasin tryter. Fett och proteiner liksom. Omelett och så har man i det man har hemma - grönsaker, skinka, korv... Annars har jag inte så många recept, inte än iaf, men mycket mat går att äta utan kolhydrater bara man skippar riset eller potatisen.



En rätt jag tycker är riktigt god, och som båda barnen dessutom gillar, är kycklinggryta med cocosmjölk. Jag har improviserat ihop den själv (och först hade jag potatis i också) men jag gör typ så här: Fräser kycklingbitar, kryddar lite curry, paprikakrydda och ev. vitlök. I med broccoli, cocosmjölk, vatten (beroende på hur soppig man vill ha grytan), och valfria grönsaker (champinjoner, färsk/fryst majs, körsbärstomater...) Koka en stund. Ät! Peppra och salta efteråt om det behövs, för innan man gör det är grytan väldigt barnvänlig (bara att mixa för de yngre barnen).



kram!

2011-04-22 @ 22:46:49
URL: http://sitamoia.blogg.se/
Postat av: boosse

Allt är ju verkligen tokfint, som vanligt :)

2011-04-23 @ 20:28:56
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

jättefin shopping! du har verkligen smak på inredning du :) kramis och glad påsk!

2011-04-23 @ 21:12:54
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Petra

Roligt med barninredning:)fint du shoppat i huvudstaden:)

2011-04-25 @ 09:57:39
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0