Tavlor med djungeldjur

Publicerat: 2010-09-30 Kl: 14:34:55 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum GAMLA LÄGENHETEN |


Jag fick en kommentar igår av en jättegullig tjej angående tygtavlorna i Alvas rum, så jag gör ett eget inlägg om dessa då de inte syns så bra på bilderna i det tidigare inlägget om barnrummet. Tavlorna har jag gjort själv med tyg från Åhlens som jag har satt fast på målardukar (har köpt  mina på clas ohlson). Jag änvände mig av karlsons klister men det är nog lika enkelt med häftpistol om man har en sån. Jag gjorde dessa när jag var gravid med Alva, jag ville gärna ha klart hennes rum innan hon föddes. Jag visste inte just då om vi väntade en tjej eller kille, men jag hade som idé att ha djungeltema blandat med röda detaljer då jag tyckte att det passade båda könen lika bra. Sen att jag gjort om i princip hela hennes rum igen sen hon föddes och bytt ut nästan all djungel och allt rött till rosa fluff fluff är ju en annan historia...

Den stora tavlan...

 

 

 

...och fyra stycken små, dock bara två som ryms framme just nu

 

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Gud vilken bra idé! Jag ska leta efter ett lika fint tyg och härma dig haha :-)

Kram!

2010-10-01 @ 14:02:30
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Dinka

Kikar in!Jätte fina tavlor du har gjort.



2010-10-01 @ 19:57:20
URL: http://www.sannaboke.blogspot.com
Postat av: Emma H

Vad kul! Vi har precis det tyget som en väldigt stor "tavla" - med rundstavar i över- och underkanterna. Jag köpte tyget innan Vincent föddes i april-08, och svärmor var rar nog att fixa den när jag inte riktigt hann och orkade. Den har hängt med honom till hans egna rum. Men vilken bra idé att göra småtavlor av tyget! Det ska jag nog också göra när jag tröttnar på att ha det så stort (täcker nästan halva väggen).

2010-12-03 @ 19:44:48
URL: http://sitamoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0