Mumsiga chokladmuffins

Publicerat: 2010-10-20 Kl: 21:04:18 | I kategori: Mat & bak |


Ikväll fick Andreas besök från sitt jobb för att titta på en hockeymatch, så jag var självklart tvungen att visa min den-perfekta-flickvännen-sida och baka lite chokladmuffins! Alltid när jag ska baka muffins besöker jag dagensmuffin.se, det finns hur många bra recept som helst så det är bara att välja och vraka!


Kladdkakemuffins

(jag har ändrat lite i orginalreceptet efter att ha läst kommentarerna till)

Grädda 15-20 min 175 grader
ägg
7 dl socker
1 tsk bakpulver
3 krm salt
4 1/2 dl mjöl
1 1/2 dl kakao
300 g smält smör
Fyll formen till ca 1/2 - 2/3

Glasyr:
200 g margarin
8 msk socker
4 tsk mjöl
8 tsk kakao
2 dl grädde
2 dl mjölk
Glasyren kokas ca 10 min tills den blir tjock, rör hela tiden! Vänta tills muffinsen svalnat innan du brer på glasyren (jag väntade tills glasyren också var sval)
Resultatet blev sjukt gott, kladdiga med mycket choklad! Jag har precis mumsat i mig två stycken och sitter och kikar på Bartenderskolan på tv3play. Vi har haft vår tv inlämnad på reparation i över en vecka, men konstigt nog har jag knappt märkt att den varit borta, förutom nu de senaste dagarna så då har jag sett nåt avsnitt av mina älskade dokusåpor på nätet istället. Jag tror att det är för att tvn är borta som jag har börjat pyssla med Alvas album igen på kvällarna, det är så skönt att hon har börjat somna klockan 20 varje kväll så man hinner få lite egen tid på kvällarna!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för receptet. Jag ska baka dina muffins nästa vecka och ta till jobbet.

2010-10-20 @ 21:57:50
Postat av: ♥ Anna S

De där ser farligt goda ut!

Bra tips om baksida där :).



Kram o god natt

2010-10-20 @ 22:25:16
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0