Alvas garderob - del två

Publicerat: 2010-12-04 Kl: 10:07:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |


 

T-shirts, klänningar, tröjor och koftor. Är det konstigt att jag ler varje gång jag öppnar garderoben?

Nu har jag äntligen städat igenom och rensat Alvas garderob, jag passade på medan hon sov vilket visade sig vara lite smartare än mitt förra försök. Och då visade det sig att ungefär hälften av kläderna var i storlek 74 vilket hon vuxit ur för länge sen, så de fick åka ner i källaren. Så nu är det lite luftigare där inne med fina högar och alla klänningar sorterade efter ärmlängd (jag är lite knäpp jag vet, brukar sortera i färgordning men det hann jag inte..)
 


Bodys och tröjor. Efter att bilden togs tog jag bort ytterligare två tröjor som var på gränsen så nu har hon bara tre stycken kvar. Så tröjor är det enda jag kan shoppa med gott samvete..



Byxor, syns det att jag älskar Lindex tag 3 för 2 velourbrallor? Den nedre hyllan är sådant som jag tänkte sälja på tradera istället för att bära ner i källaren, får se om jag har tid någon gång inom den närmaste månaden..

Om Andreas fortfarande tycker att Alva har för mycket kläder som han tyckte tidigare måste jag faktiskt säga till mitt försvar att ungefär hälften av alla kläder som hänger på galgar är kläder i en eller två storlekar för stora som jag köpt när jag hittat billiga kläder på rea att ha till i vår och sommar. Alla kortärmade t-shirt, klänningar med kort ärm och långärmade tröjor är i större storlekar.

Oftast hittar man kläder superbilligt när det inte är säsong så då kan man göra riktiga fynd! Alla klänningar på bilden nedan har jag köpt på rea efter att sommaren tagit slut, i större storlekar för att kunna ha nästa sommar. Jag betalade inte ens 200 kr för alla sju klänningar totalt nedan..



Fynd från Åhlens och Lindex. Ja, det är tre likadana klänningar i olika färger, jag älskade mönstet..



Allt det här ovan var för litet och ska ner i källaren, inte konstigt att garderoben var överfull..


Trackback
RSS 2.0