Vår julafton!

Publicerat: 2014-12-28 Kl: 12:26:45 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


 


Hoppas att ni alla haft en mysig jul och god fortsättning! Vi firade första halva dagen med Andreas familj och andra halvan med min familj, vi har ju sån tur att alla bor i närheten av varandra så det blev jättebra! Nästan skönt med två julklappsutdelningar också så blev inte allt på en gång. Tjejerna var så gulliga också i klänningar från H&m, och bilder framför granen är obligatoriskt varje år hemma hos oss ♥




Tjejernas julstrumpor till vänster, så söta! Jag ville köpa matchande rosa eller i nån annan pastell, men Alva vägrade och skulle bara ha lila och en svart katt trots att de finns i alla möjliga färger och djur. Till höger hemma hos barnens farmor och farfar!




Föräldrarna (och Alva) hjälpte de små att öppna sina paket, till höger ses söta kusinen Loke med mamma Camilla och pappa Dan!




Jag vet, många kort framför julgranarna men det blir lätt så på jul! Det här var ungefär det enda kort jag själv fastnade på också, jag står oftast bakom kameran istället.





Efter Kalle Anka åkte vi vidare till mina föräldrar. Jag glömde helt bort att fota själva julmiddagen, men tomten har jag iallafall fotat! Alva är rätt rädd för tomten och ville inte att han skulle komma så vi sa att han inte hann komma till oss och undrade om det gick bra att morfar kunde få vara tomte istället för den riktiga, och det tyckte hon var jättekul! Speciellt eftersom hon trodde att hon var den enda som visste att det var morfar och inte den riktiga..




Elsa var lite skeptiskt först men tomten hade ju rolig näsa att klämma på och ett skägg att dra i! Till höger ses det fina pepparkakshuset som Alva dekorerat helt själv ♥




Alva visar hur många julklappar hon fått, definitivt flest av alla som firade. Till höger ses mina egna julklappar, jag var visst väldigt snäll i år då jag fick en filt från Pia Wallen! Även en bok, parfym och presentkort, himla glad blev jag för mina klappar!




Förutom hästen på bilden så är det Elsas presenthög till vänster. Förutom klapparna från oss så fick hon tex flera böcker, ett pussel, klosståg, en ratt och pyjamas. I mitt förra inlägg ses vad barnen fick från oss.


 
 ..och så avslutningsvis en lycklig Alva på morgonen efter julafton då hennes megastora hög med julklappar var samlade! Förutom våra klappar så fick hon tex ett spel, pyjamas, bok, skridskor, discolampa, pärlor, en liten cdspelare, en klocka och en trollerilåda. Hon blev så nöjd över alla sina presenter, nu är bara problemet hur allt ska få plats i hennes rum..
 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

ni verkar ha haft en mysig jul

2014-12-28 @ 15:57:58
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0