Mitt år i bilder 2010 del 2 Juli - Dec

Publicerat: 2011-01-09 Kl: 20:05:00 | I kategori: Året som gått |


Nu kommer den andra delen i min årssammanfatting över 2010, del ett hittar ni här! Som jag skrev tidigare så blir det Alvas år i bilder eftersom hon föddes i januari och har varit huvudpersonen i år!


Varning för extremt många bilder, jag har tagit flera tusen kort på Alva så det var lite svårt att välja..


JULI

 

Juli började fint med Alvas dop i Mariakyrkan. Temat på kalaset efteråt gick i rosa med vita prickar, så självklart var Alva klädd i en rosaprickig klänning!


Alva lär sig sitta själv 5,5 månad gammal, duktiga tjejen! Vi var ute mycket i det fina vädret och Alva fick smaka vattenmelon genom en nätnapp, mycket gott!



Vi hälsar på vänner i deras stuga och bjuds på både sol och bad (eller doppa fötterna åtminstone)



Slutet av Juli åker vi på semester till Sundsvall för att fira min mammas födelsedag, tyvärr blir Alva sjuk för första gången med hög feber som visar sig öroninflammation. Men innan hon blir sjuk har jag tydligen hunnit shoppa upp hela Sundsvall ungefär, men jag betalade bara 600 kr för allt på bilden ovan - det måste vara de bästa reafynden jag gjort..


AUGUSTI



I Augusti lär sig Alva att ställa sig upp i spjälsängen, och utomhus går vädret från linne och solhatt till höstmössa och jacka..

SEPTEMBER




I september blir vi riktiga skogsmullar, och dagarna spenderas oftast tillsammans med Anja och Frank där vi går långpromenader i Gammliaskogen!



Alva lär sig att klappa händerna och gillar att sitta och bläddra i böcker själv!


Jag börjar blogga! Och varje dag sen dess har jag ångrat att jag inte börjat för flera år sedan, eller åtmonstone då jag var gravid med Alva då hennes första månader nästan försvinner i all sömnbrist, det man inte skriver ner kommer man knappt ihåg. Tack alla ni som följer min blogg och kommenterar, jag blir superglad för alla fina kommentarer och har hittar massor av fina nya bloggar att följa hos er!

OKTOBER



Det börjat bli höst, Alva får håret klippt för första gången och vi är kulturella och besöker krakelspektakel på museet



jag kommer igång med att pyssla igen efter flera månader utan ork och fortsätter med Alvas fotoalbum! Dock får jag ångest nu när jag tänker på dem då jag har flera tusen kort liggandes i en kartong från Alvas första år..



Alva lär sig att stå själv med lite stöd, känner på den första snön och börjar på babysim!

NOVEMBER



Jag fortsätter att pyssla mycket och syr bland annat bokstäver till Alvas rum!



Alva är på sitt bästa humör och vi firar farsdag, leker med Anja och Frank och badar såklart.



Vi firar Sunes ettårsdag och jag köper nya glasögon pga en viss liten tjej som brutit sönder mina gamla..



Jag rensar och städar Alvas garderob och lovar Andreas att inte shoppa mer barnkläder på ett tag. Så här i efterhand har det visst inte gått så bra med det löftet..


DECEMBER



Vi besöker julmarknaden på Gammlia, saknar pappan i familjen en vecka medan han besöker Canada, fikar på café och bakar saffransskorpor



Alva får vara mössmodell för webbutiken Hjärtat mitt och vi blir superstolta såklart!



Alvas första jul blev hellyckad med en extremt glad tjej hela dagen och kvällen, fina klappar och ett glatt möte med tomten!


Skönt att det är ett helt år kvar tills det kommer ett sånt här långt inlägg igen, herregud vilken lång tid det tog..


Kommentarer
Postat av: linda-mamma till Tyra

vilka fina bilder! Och jag är fortfarande avis på Alvas garderob, så mycket fina kläder hon har :) Men nu börjar jag lessna på Tyras färger, jag är ofta så, en periodare. I sommar ska hon få gå i enfärgat. Kanske får upp lusten med färger igen lagom till dagis och nästa trista vinter :)

2011-01-09 @ 21:44:48
URL: http://minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Therese

2011-01-09 @ 22:22:52
Postat av: Anonym

Vad fina kort på Alva och er :) jag avundas hennes färgglada garderob! Ska beställa massa kläder från hm i morgon faktiskt! :)

Kram

2011-01-09 @ 22:24:45
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilket härligt år i bilder!



Svar:

Ja man anpassar sig fort. Större förråd = mer saker, så är det iallafall för mig :)

2011-01-10 @ 02:43:40
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Ida

Tack för att jag får följa din blogg! Många fina & härliga bilder!

2011-01-10 @ 12:40:30
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Såå himla fina bilder, blir helt glad av att se dom! :)



Kram

2011-01-10 @ 18:40:08
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: sandra söderling

vilken härlig blogg du hade..

riktigt fina bilder! o din dotter e ju bara sååå söt.

kramis

2011-01-11 @ 20:10:26
URL: http://juego.blogg.se/
Postat av: Mickan

Härliga bilder. :) Bra att du började blogga tycker jag. ;)

Kram

2011-01-12 @ 18:04:47
URL: http://angel-like.com
Postat av: Liina

Jätte fina bilder :)

2011-01-14 @ 21:23:44
URL: http://silence.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0