Höstnytt hos Me&I

Publicerat: 2011-08-11 Kl: 21:30:00 | I kategori: Barnkläder |


 

Eget kollage med bilder lånade från meandi.se

 


Nu har höstkollektionen hos Me&I kommit in på hemsidan, och självklart var jag tvungen att kika in och se vilka nya mönster som har kommit den här säsongen! Och jag måste säga att kläderna var helt i min smak, så här står det på hemsidan:


"Höstens tema är en underbar skog i höstskrud. Där hittar du kramgoa kaniner, flugsvampar och otroligt söta ugglor. Allt i härligt lekfulla me&i-färger."


Det kan ju knappt bli bättre, jag älskar både ugglorna, skogsmönstret och flugsvamparna! Dock kommer jag nog inte att köpa något till Alva hur fint jag än tycker att det är, traderafrälst som jag är och tycker att allt över en hundring per plagg är dyrt..  Jag var ju på Meandiparty förra hösten och fick med mig hela tre plagg hem vilket jag fick lite ångest av när räkningen sen kom. Så här i efterhand så var det bara mopströjan från kollektionen med Cecilia Blankens (som har en kollektion även i år, med zebror denna gång) som var värd pengarna då vi har använt den jättemycket, och den kommer att passa i säkert ett år till pga den bra passformen. Men man lär sig ju av sina misstag, denna gång så är det se men inte röra som gäller för mig! Om jag inte hitttar kläderna billigt på tradera senare i höst såklart , för fina var dom..

Kommentarer
Postat av: Lisa L

wow så himla fina kläder :D men jag håller med dig dära. Jag tycker dessa kläder är för dyra =/ lite trist att d inte finns nåt märke med liknande kläder som e billigare. För jag lägger inte ut hur mycket pengar som hellst på kläder som dom små växer ur hur fort som hellst. Tur d finns tradera, loppis, seconhand mm :D kram kram

2011-08-12 @ 08:08:36
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Gillade ugglebyxorna! Men som du skriver så tycker jag också att dom är lite för dyr. dessutom tycker jag inte att dom alltid håller i kvalitet heller. Har några pagg från dom som tappat både färg och form i första tvätten. Lite trist ...

Kram

2011-08-12 @ 08:32:32
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Ida

Jag är helt kär i flugsvamparna! Är bjuden på ett party på onsdag men har nog inte möjlighet att gå =(

2011-08-12 @ 08:41:22
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Caroline

Min favvis är cirkuszebran men ugglorna är himla söta de med. Jag har aldrig köpt något från det märket men nu blir det svårt att hålla sig, hihi.



Kram kram

2011-08-12 @ 10:14:58
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: linda-mamma till Tyra

Jag tänkte exakt likadant, det var inte tillräckligt fint och speciellt för att vara värt ordinariepris. Jag var ju värdinna för ett party när Blankens släppte mopskollektionen, och den säljaren brukar maila några dagar innan me&i släpper sina reapriser i webbutiken så får man chansen att handla innan. Jag köpte en del kläder på rea via henne till Tyra i våras, och då var det halva priset. Det var det värt. Så min plan är att vänta in tills det blir rea senare i höst och beställa några tröjor då.



Fast jag tycker ju att kläderna är värda sitt pris, precis som de flesta lite dyrare märkena, för kvalitén skiljer ju enormt. Och de dyrare kläderna jag har köpt till Tyra har hon kunnat ha jättelänge, vissa grejer över ett år. Men det blir ju för dyrt om man ska köpa allt till ordanariepris, jag har köpt från tradera och rea på Villervalla, och när babyshop har typ 70% rea på sina kläder. Känns bättre då!



Jag köpte ett par Katvig leggings på rea och de kan jag rekommendera starkt! Jättebra passform och kvalitet som kommer hålla i många dagismånader, om du nu skulle springa över ett par på tradera eller på nån rea....

2011-08-12 @ 10:30:42
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: i min lilla lilla värld

Ugglebodyn är då på väg hem till Wilda =)

2011-08-12 @ 23:26:43
URL: http://saratilling.se
Postat av: Lina

Hej svejs!



På Maxi i Umeå har de nu barnstövlar med ugglor och svampar på bl.a. Ha en bra dag.



/Lina

2011-08-13 @ 20:54:14
Postat av: Felicia

Hejsan!



Väldigt fin blogg du har där!

Jag undrar om du skulle vilja ha ett länkbyte med mig?

Det skulle innebära att vi la upp ett eller flera inlägg och skrev lite BRA kritik om varandras bloggar, samt la till varandra i länklistan.

Tacksam för svar inom snarast.

Ha en trevlig kväll!

Kram Felicia på Twilighteclipse

2011-08-13 @ 22:35:09
URL: http://twilighteclipse.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Jag gillar verkligen höstens kollektion, men jag tycker som du - det är för dyrt! Barn växer ju verkligen så himla fort... Vi köpte en Villervalla-body till ord pris, men den har tappat färg och är inte alls så fin längre...

2011-08-15 @ 18:08:09
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

En del lite fint iaf! :)

2011-08-17 @ 10:36:07
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0