Halloween 2017

Publicerat: 2017-12-20 Kl: 22:49:31 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


 
 
Bättre sent än aldrig, kanske kan det inspirera någon till nästa års halloween och om inte annat så vill jag har kvar alla högtider här i bloggen själv för att kunna kika tillbaka om några år. Jag hade kvar rätt mycket Halloweenpynt kvar sen förra året så det ända jag köpte var fina tallrikar, muggar och lite dekorationer från Meri meri som ni ser på bilden ovan, älskar deras kalasdekorationer!
 
 
Barnen hade matchande pumpa-klänningar från Hm, och sen hade de även capes som de hade utomhus när de gick Bus eller godis.
 
 
Det är tredje eller fjärde året i rad nu som vi har Halloweenkalas hemma för barnen tillsammans med några av våra vänner, så nu har det blivit en ny tradition! Så här såg det ut innan gästerna kom med allt läskigt fika och dekorationer. 
 
 
Det här är ett superenkelt tips när man har bråttom (som man jämt har), dekorera muffins med läskigt godis och färdiga muffinstoppers! 
 
 
Alva hade fått ansiktsmålning på fritids så det blev ju perfekt ♥
 
 
 
Elsa hade också fått ansiktsmålning på Alvas fritids, hon var med när Alva skulle hämtas och de var så snälla att hon också fick ställa sig i kön! En häxa ville hon vara så det blev en pumpa-häxa ♥
 
 
'
 
Gästerna hade också med sig läskigt fika, min vän Anna hade gjorde den här supergoda spöktårtan med maränger!
 
 
 
Min vän Lovisa hade gjort kattbajs (chokladbollar i digestivekex) och öronvax (marshmallows och kolasås) haha, det var betydligt godare än det såg ut!
 
 
 
Men hur fina och läskiga var inte alla barnen ♥ 
Efter spökfikat hade vi skattjakt, jag brukar ha det varje år men på lite olika sätt. I år fick de lappar där jag hade ritat av olika förmål i huset, och vid varje föremål satt det en ny lapp med en bokstav. När de hittat alla bokstäver gäller det att sätta ihop dem till en mening typ skatten ligger i garderoben. 
 
(null)

Skatten i år bestod av varsin läskig popcorn hand samt en liten godispåse! Popcornhänderna har jag gjort nu i flera år, de är superenkla och väldigt roliga med. Bara att fylla plasthandskar med popcorn och lägga i gelehallon längst ut som naglar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0