Alva 7 år!

Publicerat: 2017-01-30 Kl: 11:28:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |




Svårt att tro att tiden gått så fort men Alva har nu redan fyllt sju år, hipp hipp hurra ♥ Hon vaknade upp till paket och ballonger och satte genast igång med att öppna! Presentpapperet och Hurra-ballongerna kommer från Lagerhaus och vimpeln kommer från Theo & jag.



I paketen låg det bland annat ett mikrofonstativ, Lego friends, Play-Doh, Doris & Pokemon film och några andra Pokemonsaker. Japp, det är Pokemon som gäller just nu för vår sjuåring!



Det blev samma tema som på Elsas kalas, pastell! Vi hade en massa tallrikar kvar från Theo & jag så vi körde på samma, och så matchade vi dom med enhörningsprodukter som jag köpte på Söstrarne grene i Köpenhamn i höstas.



Pastell, pastell och ännu mer pastell ♥



Haha jag måste erkänna att jag köpte dessa munkar endast för att de matchade temat, men munkar är ju alltid gott!



Tårtan! Det blev en regnbågstårta efter inspiration från @Fialoppans på instagram som "uppfunnit" denna fantastiska tårta som nog halva instagram gjort nu, men den är ju så fin! Sen så älskar både Alva och Elsa nonstop godis så kändes som ett bra val.



Så glad över att fylla år och vänta på att gästerna ska dyka upp till kalaset!



Tillsammans med pappa på väg att blåsa ut alla ljusen!



Någon vecka senare var det dags för ett litet kalas med några av Alvas vänner, och redan för ett halvår sen bestämde Alva att det skulle vara Pokemontema!

Jag gick såklart all in så det blev både pokemon dekorationer, tårta och lekar. Som lekar hade vi tex Sätt svansen på Pikachu (istället för knorr på gris som man brukar ha) där jag ritade upp en stor Pikachu på papper. Sen hade vi även Pokemon skattjakt och istället för fiskdamm skulle man kasta pokebollar i en kartong som jag skurit ut hål i och dekorerat med Pokemons som jag skrivit ut från nätet.

 
Tårtan dekorerade jag själv med svart och röd marsipan, men jag köpte en gul färdig prinsesstårta för att göra det lite enklare. Väldigt populär förutom att ingen ville äta den svarta marsipanen då den smakade lakrits.. Men Alva var väldigt nöjd över sitt Pokemonkalas och det är ju huvudsaken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0