Halloween!

Publicerat: 2015-10-29 Kl: 22:38:45 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Ikväll har vi haft det roligt med halloweenfirande här hemma med vänner och barn, så jag tänkte tipsa om lite enkla halloweendekorationer och pyssel vi dekorerade med! Alla är väldigt enkla och går att göra tillsammans med barnen, jag och Alva bakade och förberedde redan igår kväll. En del av tipsen hittade jag på instagram, andra har vi gjort tidigare år.

 



Till vänster syns godispåsarna som var vääldigt enkelt dekorerade med ögon och mun bara, och vips så blev det roliga monster istället! Runt klubborna har jag bara virat lite silkespapper och satt på ögon, så blev det spöken. Barnen fick klä ut sig till vad dom ville, och Alva valde Elsa i Frost. Såklart ♥





Chokladbollarna blev lite festligare med grön karamellfärg och pumpor som jag ritat och tejpat fast på tandpetare.





Elsa den sötisen skulle vara en katt, men öronen vägrade hon ha på sig och ansiktsmålningen försvann ganska fort. Men min häxhatt ville hon gärna låna så hon blev en söt liten häxa istället! Muffinsen dekorerade vi med grön kokos, godismaskar och små spöken som jag ritat i photoshop och skrivit ut. Jag tycker de flesta dekorationer man köper ser för läskiga ut för små barn, så då gjorde jag mina egna söta spöken istället..




 
De här spindelkakorna gjorde vi förra året också, väldigt roliga! Det är oreos som man delar och lägger in godisremmar mellan, och så har vi använt nonstop och silverkulor som ögon.

 



Efter fikat blev det lek och dans, både de stora och små barnen var med och svängde loss! Till höger syns den fantastiska "kattlådan" som min vän Lovisa hade med sig, rullade chokladbollar och krossade mariekex blev "kattbajs". Barnen (och vi vuxna..) tyckte det var väldigt kul hehe..




 
I slutet hade vi en skattjakt, jag brukar ofta göra det på kalas och liknande. Ritar bara en massa små lappar med motiv av olika grejer i lägenheten, så får barnen springa runt och leta och när dom hittar grejen har jag tejpat fast nästa ledtråd på den, och så fortsätter dem så till de kommer till skatten. Som denna gång var godispåsar och de läskiga händerna med popcorn! Dessa var mina favoriter i år, det är bara plashandskar med popcorn och gelehallon längst fram som blodiga naglar. Mums..





Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Massa härlig inspo! Älskar de läskiga händerna. Vi har lyft ditt inlägg på http://myeveryday.se/ :)

Svar: Tack snälla 💛 Men vad roligt, tack för det 😃
Elin

2015-10-30 @ 08:55:07
URL: http://annlouise-sjostrom.com/
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

MEn så mysigt å va fint du gjort!

En härlig fredag och helg önskar jag dig!

Svar: Tack snälla, och detsamma 💛
Elin

2015-10-30 @ 11:21:57
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula ★

Härlig inspiration :). Det här lär jag "knycka" :).

2015-10-30 @ 19:17:38
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Cissi

Men vad fint ni fixat! Verkligen superläskigt ;)

2015-10-31 @ 12:17:01
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0