Julafton 2015

Publicerat: 2015-12-29 Kl: 23:49:35 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


 

Hoppas att ni alla haft en mysig jul och lite ledighet! Jag har jobbat en del men ändå hunnit vara ledig några dagar runt jul och nu är jag ledig med barnen till nästa vecka! Idag hade vi lyxen att Andreas också var ledig så vi åkte ner till Övik på Paradisbadet och spenderade dagen där, superkul! Annars har julen och dagarna omkring bestått av en massa god mat, leka med alla nya julklappar och umgås med familj och vänner så jag har inte alls hunnit med att ens knappt kolla in instagram eller kika in här på bloggen dem senaste veckan men det är väl så det ska vara kring jul!

Men som vanligt så tycker jag att det är kul att göra blogginlägg från alla olika högtider för att spara inför framtiden så här kommer en del bilder från vår julafton, de flesta bilderna sparar jag dock endast i vårt privata fotoalbum ♥




På morgonen hade tomten varit och lämnat julklappar i barnens julstrumpor, de fick varsin film och Alva fick även lite godis och en fotobok jag gjort från vår semester på Kreta i somras, och Elsa fick grönsaker i tyg från Ikea.

 
Det jättestora paketet på översta bilden fick Elsa också öppna på morgonen eftersom vi inte orkade släpa med det till firandet sen, det var en BMW i miniformat som Andreas köpt på sitt jobb vilket blev väldigt poppis hos både Elsa och Alva! Väldigt fin färg var den också, vit med rosa sits ♥


På dagen kom Andreas familj hit och firade, vi åt grötlunch och hade julklappsutdelning till barnen och deras kusin Loke! Elsa får en stor kram av farmor, och till höger syns deras fina julstrumpor som jag köpte från Etsy förra året!
 

Lite senare på dagen åkte vi till mina föräldrar och fortsatte firandet där tillsammans med min familj där vi åt julmiddag och hade julklappsutdelning! Alva med sin morfar på bilden ♥

 
Elsa var lite skeptisk till tomten först men när hon fick ett paket så blev de bästisar direkt och tomten fick till och med en puss. Hon älskade verkligen att öppna paket, hon har ju varit lite för liten tidigare men i år var det verkligen "Pakeeet meeera meeera" haha, det lät så kul när hon sa det..



 
Någon som anar ett tema bland Elsas julklappar hehe? Men hon älskar verkligen Bamse, är helt besatt så hon fick lite Bamse av oss alla vilket hon blev superglad för! Själv hade jag köpt den jättestora Bamsedockan begagnad av en kompis, och den blev verkligen succé. Hon bar runt den hela kvällen och ville inte öppna något mer paket på nästan en timme (skulle ju öppnat den sist men men..) och på kvällen somnade hon med Bamse i sängen och på morgonen efter fick han en egen stol till frukost. Elsa har blivit så duktig på att prata nu så hon säger att hon vill ha sin "Basse me honing" (Bamse med honung) ♥

 
 
Någon var väldigt glad över sin Bamse ♥ Till höger syns några av mina egna fina presenter, och jag fick även några böcker och presentkort!



Elsa var så gullig, när hon fått sitt paket av tomten sprang hon efter och gav tillbaka paketet så att tomten också skulle få ett haha, men sen tog hon tillbaka det igen..




Jag har även tagit kort på barnens julklappar eftersom jag tycker att det är så roligt att ha kvar i framtiden, nu är det världens största presenthögar känns det som men barnen har fått från både oss föräldrar och mor och farföräldrar, gammelmormor och morfar, kusin, morbror och moster osv så det blev en hel del tillslut. Barnen blev iallafall jätteglada och har lekt med allt nytt i flera dagar, och vi blev så tacksamma för allt ♥

Alva fick bland annat två spel (Labyrint och Bamse i tjuvstaden, väldigt roliga båda två), två böcker, tofflor, Frostlego, Playmobil, en liten miniscen för fingerdockor, ett pussel och badskum. Det saknas en pyjamas och pärlor ser jag nu, de användes nog när jag tog bilden!




 
Bamsefigurerna och Bamsestaden fick Alva och Elsa tillsammans, men annars fick Elsa bland annat bilen, två spel, tofflor, pussel, en film, pyjamas, Babblarna, badleksaker och Duplo. Det rosa äpplet var egentligen till Alva men jag ändrade i sista sekunden eftersom Elsa inte bryr sig än lika mycket om vad hon får och Alva är nog less på alla fina kuddar vid det här laget hehe.. Men tack till våra familjer för alla fina julklappar till barnen!

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så fina bilder

Postat av: Johanna

Så mysiga bilder och vad mycket fint tjejerna fått!

2016-01-04 @ 14:17:05
URL: http://johannashorna.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0