Egna ullbollsgirlanger!

Publicerat: 2014-09-24 Kl: 20:07:22 | I kategori: Pyssel / DIY |




 
Ett av de första pysslen jag gjorde till Alvas rum för några år sen var egna pappersvimplar, och sen dess har jag gjort lite olika varianter genom åren! Det är så fint med väggdekorationer i barnrum och jag gillar att göra dem själv så att man kan välja färg och att de blir lite egna!

På instagram har jag sett en del av dessa ullbollsgirlanger det senaste året och tycker att det är så fint, så för några månader sedan beställde jag hem ett gäng bollar och gjorde varsin girlang till Alva och Elsa! En mer åt pastellhållet och en lite färggladare.
 
 


Snygga att hänga både över tavlor och hyllor, men jag hängde dem över tavellramarna ovanför Elsas och Alvas sängar.




Jag passade på att beställa hem ett helt gäng med bollar när jag ändå höll på, så jag har en hel del över och tänkte tillverka ett antal till försäljning så fort jag får lite tid över! Egentligen gillar jag inte att göra sånt som redan finns på marknaden utan vill helst vara den som kommer på idén eller göra något med min egen tvist, men jag har nog inte sett någon i Sverige som tillverkar dessa utan bara utländska försäljare vad jag minns!




I Alvas rum fick den hänga ovanför Pirum parum ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: livet med Asperger och kronisk smärta

så fint

2014-09-24 @ 21:07:54
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Matilda

Vart har du köpt alla bollar? Såå kul med pyssel för både barn och vuxna :)

Svar: Visst är det kul med pyssel! De har jag beställt från England men det finns säkert i en del pysselbutiker här i Sverige också! mvh Elin
Elin

2014-09-24 @ 21:46:05
URL: http://matildafiona.webblogg.se
Postat av: Cecilia

Jättefina! Skulle gärna vilja beställa en, går det?

Svar: Tack snälla! Jag har inte bestämt pris än men kommer att lägga ut dem på instagram när jag börjar tillverka! Mvh Elin
Elin

2014-09-24 @ 22:39:19
Postat av: Lisen

Underbart fina och roligt!! Älskar pyssel. Orkar jag inte göra själv så köper jag gärna😃

2014-09-25 @ 23:01:52
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO
Postat av: Sanna

Fina! Var har du köpt den fantastiska mån-affischen? /Sanna :)

Svar: Tack! Jag minns inte exakt vilken shop jag köpte den från för det var nåt år sen, men googla på fur neil så hittar du den!
Elin

2014-09-28 @ 21:18:15
Postat av: Johanna

Hej, hittade hit av en slump . Vill bara säga att du har en så fin smak- wow vilket hem och otroligt fint i barnens rum! 😊😊😊

Svar: Hej! Men tack snälla för dina fina ord, vad glad jag blir! Roligt att höra att du gillar bloggen, kram Elin
Elin

2014-10-03 @ 01:00:12
Postat av: Caia.se

Fin idé :)

2014-10-15 @ 20:10:32
URL: http://caia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0