Nästan sommar!

Publicerat: 2014-05-25 Kl: 22:17:17 | I kategori: Elsa 0-1 år |





Vilken vecka vi har haft, det har verkligen varit sommarvärme i flera dagar! Förra veckan hade Alva skalkläder för att det var så kallt, så det blev lite bråttom att leta fram solhatt och solkräm helt plötsligt när värmen kom. De här bilderna är från början av veckan, det var gräsmatte-premiär för Elsa ute på gården! Den fina jordgubbsklänningen kommer från Småfolk, den är ett av de plaggen som jag fick hem att testa från deras sommarkollektion och den är redan en sommarfavorit ♥

Idag har vi haft dop för Elsa, jag tänkte inte på att det var morsdag samtidigt när jag bokade kyrkan för några månader sedan så det blev lite extra mycket firande just idag! Elsa har varit sjuk i två dagar så jag var lite orolig hur det skulle bli, men som tur var så var febern borta när hon vaknade imorse så det blev en jättefin dopdag! Lite bilder från dopet kommer en annan dag, jag har inte ens hunnit gå igenom alla bilder än.




Inom några veckor sitter hon säkert helt själv, här fick hon lite hjälp.. Jag minns inte exakt när Alva satt men jag tror det var ungefär den här åldern. Inte för att det behöver betyda att Elsa lär sig exakt samtidigt, men det har varit många likheter hittills i deras utveckling!

 
 

Kommentarer
Postat av: Lisen

Roligt med dop😃 Så söt hon är!!

2014-05-25 @ 22:53:20
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Bra matchat att ha dop på morsdag :)

Postat av: Elin - Livat på torpet

Men åhhh gullefjunet <3

Och det låter ändå som perfekt att ha dop på morsdag :)
Kram

2014-05-26 @ 10:38:15
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Glada Apan

Vad härligt med dop. Är övertygad om att det kommer bli jättelikt. En av våra tjejer hos på www.gladaapan.se hade dop för sin lilla kille hemma i trädgården förra sommaren. De hade hämtat vatten att döpa i från en favoritsjö vid deras sommarställe. En sjö som hennes man badat i från barnsben. Vacker symbolik. All musik kompades från en liten familj, mamma och två barn som spelade fiol.

Tack för en fin och välskriven blogg.

Alltid något tips, från oss på Glada Apan (Leksaksaffären på nätet du vet.

2014-05-27 @ 08:45:29
URL: http://www.gladaapan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0