Vinter ute men vår inne!

Publicerat: 2014-01-17 Kl: 14:43:03 | I kategori: Hemma hos oss |





Jag vet, det är absolut inte vår än. Vintern började väl ungefär i förrgår och det är så kallt att jag knappt vill vara ute men ändå så vill jag ha våriga färger i vardagsrummet! Ljust, fräscht och pastelligt. Det är lite farligt att sitta uppe och amma på nätterna för man tycker lite synd om sig själv som inte får sova och helt plötstligt har man klickat iväg nån beställning för att man ju är värd det.. Så det har trillat in en del paket de senaste veckorna, mest reakläder till barnen men även några grejer till lägenheten!
 
De fina förvaringslådorna från Hay som jag beställt från Rum21 var tyvärr inga reafynd, men jag har velat ha dem länge och nu slog jag till med mina julklappspengar. Så himla fina, och förvaring kan man aldrig få för mycket av!

Eftersom Alva fyller år imorgon så har dagen ägnats åt plockning och städning, och Elsa har snällt tittat på i sin babysitter medans jag farit runt med dammsugaren och dammtrasan. Själva dekorationerna tänkte jag hänga upp när Alva somnat ikväll så att hon ser dem när hon vaknar imorgon bitti, men jag har försökt förbereda så mycket som möjligt med att blåsa upp ballonger (som jag gömt inne på lilltoan, hoppas inte Alva öppnar dörren!!) för att spara lite tid. Elsa är oftast vaken hela kvällen och ligger sen och ammar och halvsover på mig några timmar innan hon somnar för kvällen vid midnatt, så jag brukar väl ha ungefär två minuter över på kvällarna till annat..




Jag har sagt det förut, Instagram är livsfarligt eftersom man hittar så mycket fint! Dessa origamibollar köpte jag innan jul från Uppthewoodenhills.com.



Förutom förvaringsboxarna köpte jag även den lilla diamantskålen från Ferm living, så himla fin! Måste bara ställa den på ett lite bättre ställe så att den inte åker i golvet, ju högre desto bättre när man har barn hemma!



Boxarna passade väldigt bra med kuddarna och tavlorna som vi har just nu, och jag ska fota lite mer i vardagsrummet någon annan gång!
 

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Måste verkligen ta och beställa lite nya kuddfodral till soffan. Och fönsterlampor. Och lite nya förvaringar. Ibland gillar jag "måsten" :)

Och du är verkligen en inspirationskälla! Brukar tipsa om din blogg till vänner när man pratar om inredning och barnrum :)

Kram!

2014-01-17 @ 17:17:10
URL: http://www.elinteg
Postat av: Patricia

Åh vad fint! Jag blir så sugen på att göra om hela vårt vardagsrum också! Synd att man inte har samma talang och känsla som du. Jag vet vad jag gillar men har liksom ändå svårt att få det snyggt. När det blir dags att göra om ska jag definitivt gå in här och kika för att få inspiration :)

2014-01-17 @ 18:06:33
Postat av: I love polka dots

I <3 this bird!

2014-01-17 @ 23:42:43
URL: http://i-love-polka-dots.blogspot.com
Postat av: Elin - Livat på torpet

Visst är klänningen fin! Du kan ju testa lycka och vinna en dregglis till lillan i samma tyg :)
Kram

2014-01-19 @ 19:36:13
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Mari Volden

Hej
Har varit inne och kollat efter fina barnrum för inspiration på nätet och då föll jag för din dotters. Du har en vit förvaringsbänk inrimmet med tre mjukisdjur på. Var har du köpt den?
Jättefint rum!!!
Med vänlig hälsning, Mari

Svar: Hej! Tack så mycket :) Den har jag köpt från ellos, tror den finns kvar fortfarand! mvh Elin
Elin

2014-01-20 @ 21:53:08
Postat av: Desireé | homeanddesire.se

Så fint! :D

2014-01-21 @ 09:10:19
URL: http://www.homeanddesire.se
Postat av: Mari Volden

Hej nu är det jag igen. Vilken inspiration jag får från dig. Jättefint! Hittade leksaksboxen på Ellos. Tack! Var har du hittat stringhyllan? Hur lång är den? Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Mari

2014-01-21 @ 21:13:40
Postat av: Mari Volden

Hej nu är det jag igen. Vilken inspiration jag får från dig. Jättefint! Hittade leksaksboxen på Ellos. Tack! Var har du hittat stringhyllan? Hur lång är den? Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Mari

2014-01-21 @ 21:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0