Molnmobilen ovanför Elsas säng!

Publicerat: 2014-01-23 Kl: 18:46:00 | I kategori: Hemma hos oss - Elsas hörna |





När Elsa var nyfödd pysslade jag ihop den här molnmobilen av papper, men jag har ju inte ens hunnit visa hur den blev ovanför Elsas spjälsäng! Bilderna däremot tog jag redan innan jul någon gång, så alla nya fina kuddar som hon fick i julklapp finns inte med på bilderna. Det tar lite tid innan man har tid över att blogga som sagt..

Jag hade köpt en mobilarmatur med fyra hängare, så om jag orkar någon gång i framtiden så tänkte jag göra en till luftballong och göra klart mobilen som det var tänkt från början, men vi får se hur det blir med det! Alva är fortfarande lite sur att jag lånade hennes pinne till mobilen, och jag har ju lovat att hon ska få tillbaka den.





Eftersom den är i papper så är den lite känslig mot starka bebishänder, så jag kommer nog att flytta den och hänga upp den på väggen eller i ett fönster när Elsa blir så stor att det finns chans att hon når den. Redan nu har hon väldigt starka nypor så den överlever nog inte många sekunder om hon får tag på den haha..

Inspirationen till att göra den här mobilen har jag fått lite varstans från tex Etsy, jag har kollat på lite olika varianter och så har jag tagit några små tips här och där och gjort min egna variant. Den var inte speciellt svår att göra, däremot tog det ganska lång tid att klippa ut alla delar och få ihop!


 

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Så fin! du är verkligen duktig :) Och en ny pinne är nog ganska lätt fixat till storasyster, hihi!
Kram

2014-01-23 @ 20:15:29
URL: http://www.elinteg
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Jättefin verkligen!

Postat av: Pernilla

Den är jättesöt!! Jag håller på att sy en luftballong, pilligt men väldigt kul!

2014-01-24 @ 21:13:33
URL: http://nillanyfiken.blogspot.se
Postat av: The Lindstroms

Åh så fin! Vilken inspiration!

2014-01-26 @ 10:23:58
URL: http://thelindstroms.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vart har du köpt molnet/dockan? Underbara ! Tacksam för svar

Svar: Tack! Det har jag köpt på Etsy.com, sök efter piggyhatespanda (de finns även på instagram med samma namn) mvh Ein
Elin

2015-07-14 @ 14:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0