Alvas födelsedag!

Publicerat: 2014-01-21 Kl: 12:13:43 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


 
 
Hoppas att ni alla haft en bra helg och start på veckan, här har vi firat Alvas födelsedag hela helgen lång! Tänk att hon har blivit hela fyra år vår stora duktiga tjej ♥ Direkt på morgonen blev det paketöppning såklart, Alva blev väldigt peppad när hon såg den stora (ja det blev visst lite många..) högen med paket på köksbordet då hon vaknade. Så peppad att hon inte ens ville vänta på att vi skulle sjunga Ja må hon leva och tåga in med paketen, nej hon skulle in i köket och öppna direkt istället!




Jag hade dekorerat köket med samma kalasdekorationer som förra året, med vimplar från Lagerhaus! Den vimpeln i fönstret som det står Grattis Alva på minns jag inte var den kommer ifrån för den köpte jag förra året, men jag vet att den finns att köpa lite varstans, man sätter ihop bokstäverna själv.



Väldigt koncentrerad tjej som leker med sina nya saker! Jag ska visa presenterna i ett eget inlägg som jag brukar göra.



Haha alltså den här dekorationen kanske blev lite för mycket, jag knöt bara ihop alla pompoms vi hade hemma men den blev väldigt rolig iallafall!




På själva födelsedagen blev det bara en vanlig gräddtårta, däremot gjorde jag en uggletårta på söndagen då vi hade barnkalas nummer ett av två men de bilderna kommer en annan dag. Elsa var väldigt söt i sin kalasklänning från Småfolk som jag fyndat på tradera och Alva blåste ut alla ljus alldeles själv!
 


Mer paketöppning när hela släkten kom och firade Alva. Hon fick så himla många fina presenter, stort tack till våra familjer som var med och firade vår fyraåring!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: I love polka dots

Grattis Alva! <3

2014-01-21 @ 14:19:10
URL: http://i-love-polka-dots.blogspot.com
Postat av: Elin - Livat på torpet

vilken härlig pakethög! Och fina presenter verkar den lilla stora tjejen fått :)

Grattis till henne från oss i efterskott!
Kram

2014-01-21 @ 15:28:37
URL: http://www.elinteg
Postat av: Jennie

Oj vilken pakethög. Av bilderna att tyda så ser det ut som att Alva fick en helt fantastisk födelsedag!! Fina bilder som alltid, ser fram emot paketiblägget :)

2014-01-21 @ 18:54:03
URL: http://jennieshemochhjartan.blogg.se
Postat av: Hanna

Grattis Alva!
Vad fint och mysigt du gjort!
Går själv i tankarna på kslaspynta då dottern fyller 1 i februari!
Vart har du köpt det söta lilla tåget förresten?

Svar: Ursäkta för jättesent svar, tåget har jag köpt från barnparadiset.se för några år sen! mvh Elin
Elin

2014-01-21 @ 22:26:02
Postat av: jenny . gravid & mamma i Nashville

Nej det var ingen dålig hög med paket! ;) Förstår att hon ville öppna med en gång, hehe.
Och vad fint du gjort!! Längtar efter att få pyssla inför vårt kalas om mindre än en månad. HEJ vad åren går!

2014-01-22 @ 02:11:58
URL: http://jennybenny.se
Postat av: sofia

Dockan med kaninöronen är underbar!
Min dotter fyller också snart år visserligen bara 1 men jag undrar om du har nått tips på fina ryggsäckar till de små? Bra att ha inför framtida små utfllykter :)

Svar: Visst är den underbar! Alva har en ryggsäck från skip hop, en uggla, men annars är ju minikånken fin också! mvh Elin
Elin

2014-01-22 @ 11:32:40
Postat av: Ännie

Du verkar vara en sån himla bra och kärleksfull mamma :) var bara tvungen att skriva det

Svar: Men tack snälla du, vad glad jag blir! Jättegulligt skrivet, precis vad jag behövde höra nu, jag tycker att det känns som att man inte räcker till, skulle behöva minst två händer till :)
Elin

2014-01-23 @ 19:57:10
Postat av: Karin

Vilken fin tårta och snygg kalaspimpning. Grattis i efterskott:)

2014-01-25 @ 05:58:00
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Boosse

Hurra för Alva, i efterskott! Vad stor hon har blivit, jösses. Blir förvånad varje gång jag kommer hit!
Som vanligt så har du gjort så gint hemma och så fina tårtor :) Alva och Elsa har tur som har dig som mamma!

Svar: Jag är lite sen på att svara på kommentarer, men måste bara svara snabbt att jag blev så glad över dina ord, precis vad man behöver nu när Alva är i nån trotsålder deluxe och det känns som man inte räcker till! kram
Elin

2014-01-27 @ 21:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0