Premiär för att greppa själv!

Publicerat: 2014-02-09 Kl: 08:56:05 | I kategori: Elsa 0-1 år |




Jag har massor av halvfärdiga blogginlägg som jag inte hunnit göra färdigt och hade tänkt försöka lägga upp dem i ordning, men vissa saker måste jag bara skriva direkt så att det inte glöms bort. Elsa har nämligen elva veckor gammal greppat en leksak och stoppat i munnen! Såna där småsaker som bara mammor och pappor bryr sig om egentligen, men det måste ju ändå förevigas i bloggen ♥

Hon har legat i babygymmet några veckor och viftat och fått grepp om leksakerna ibland, men i onsdags var första gången hon verkligen tog tag och höll fast flera minuter för att sen stoppa i munnen. Vi har ett babygym från Skip hop med jättefina djur, och jag har sett att favoriterna varit apan, lejonet och zebran varav hon valde att premiärsmaka på den sistnämda.


 

Hoppas ni får en bra söndag, själv ska jag börja med att rensa min överfulla garderob! Det var många på instagram som ville att jag skulle ha en bloppis där, men jag får se hur jag gör, kanske jag säljer en del där. Det mesta kommer jag nog dock att sälja i lokala facebookgruppen då det är så krångligt för mig att posta saker utan bil och långt till posten på dagarna. Men barnkläder kommer jag att sälja på tradera eller bloppis så att alla som vill kan bjuda, men först min egen garderob alltså!




Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Liten blir så stor!! och hon är ju så otroligt söt i sitt hår <3
Kram

2014-02-10 @ 08:09:43
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Lis

Haha, måste säga att du och Blondinbella har gjort i princip samma inlägg. Och ni verkar ha likadana babygym också :-)

Svar: Haha vad roligt, då måste jag nog gå in på hennes blogg och kolla ;) Vet ju att hennes bebis är ungefär lika gammal som Elsa så de har nog kommit lika långt i sin utveckling!
Elin

2014-02-10 @ 23:44:46
Postat av: Boosse

Alla små framsteg blir stora. Fastän jag måste erkänna att jag är lite dålig denna gång, eller inte dålig men inte lika flitig som med Maribel.
Är det ett storkbett Elsa har? Marvin har, förutom i nacken och huvudet även i pannan, mellan ögonen, näsan och över läppen. Storkarna slog om honom brukar jag säga :)

Svar: Ja man blir så glad för alla små framsteg, men jag önskar att man kunde stanna tiden lite grann för det känns som att det går alldeles för fort denna gång! Men jag försöker vara duktig på att fota och skriva ner även denna gång för jag vet ju att man glömmer så lätt :) Men man hinner ju inte riktigt med på samma sätt när man har två barn att hålla reda på samtidigt. Ang storkbett, det kanske det är, har nog inte hört just om det förut! Elsa har det mellan ögonen, på ena ögat och bak i nacken, på bvc kallade de bara för ett födelsemärke men då ska jag googla på storkbett och se vad det är för något :) kram!
Elin

2014-02-14 @ 21:17:32
Postat av: Boosse

Storkbett har många barn just i nacken. Namnet kommer nog från då man säger att bebisen kom med storken, att storken skulle ha hållt bebisen i nacken :) Betten i nacken sitter ofta i hela livet medan i ansiktet brukar de blekna och oftast bara synas om de är arga, ansträngda osv. Hoppas att det bleks, marvin har tur som är brun, hade nog synts mer annars. Vi bryr ju oss inte om det, men tänker på honom när han blir äldre. Det är väldigt stort.

2014-03-07 @ 23:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0