En massa småfolk till Elsa!

Publicerat: 2014-02-27 Kl: 19:23:11 | I kategori: Barnkläder |





Nu var det ju ett tag sedan det var mellandagsrea och jag fyllde på både Alvas och Elsas garderober med massor av nya Småfolkplagg, men man kan väl aldrig få nog av fina barnkläder! Som jag skrivit tidigare så köper jag 99 % av alla barnkläder på rea och på tradera (har nyligen köpt två klänningar från Småfolk och en ziptröja från Geggamoja till Elsa för under en hundring totalt  - love tradera ♥), så när det väl är rea så bunkrar jag upp rejält så att vi klarar oss hela säsongen. Först ut är Elsas reafynd, Alvas får komma i ett annat inlägg.

Elsa har i princip bara använt Alvas gamla bebiskläder och jag hade knappt köpt ett enda plagg till henne den första tiden, men storlek 68/74 hade vi knappt några bodys kvar av så det kunde jag köpa utan dåligt samvete nu när det var rea! Det slank även med tre bodys i storlek 62 som hon har börjat använda nu, men det går oftast åt två bodys per dag här hemma så det kan behövas..




Alla bodys, nu klarar hon sig ett tag. Det ser mycket ut men är ju tre olika storlekar, från 62-74 köpte jag några av varje storlek.


Alla kläder kommer från Småfolk, jag är verkligen helt fast i det märket. Ordinare pris är ungefär 200 kr för bodys och 300 för bebisklänningar men jag har verkligen fyndat här, mellan 80-90 kr per body och just över hundringen per klänning har jag betalat. Dreggellapparna tror jag att jag betalade 35 kr st för. Nu är dessa saker köpta på flera olika ställen, tex Babello (som nu har lagt ner tyvärr), Tigeromilo, Hjärtat mitt och Kompani knut. De flesta plagg är säkert redan slut och jag köpte det mesta när det var extra rabatter typ 20% extra på rean eller ta 3 betala för 2 på all rea och liknande.




Tre stycken pyjamaser, så fina så! Tyvärr råkade jag köpa alla i storlek 68 vilket jag inte tänkte på, det hade varit bättre med en av varje storlek men det skiljer ändå några cm trots att det är samma.



Klänningen längst fram var jag bara tvungen att köpa, Alva har en likadan och det är mitt favoritmönster från Småfolk alla tider. Alva har haft sin över två år så den börjar bli liten, men jag bara måste fota dem tillsammans med likadana klänningar när Elsa vuxit i sin!

 

Kommentarer
Postat av: Johanna- fröken svår och det ljuva livet

Åh fina småfolk! Blir sådan härlig blandning :-) Har rosa bambitröjan i minis växalåda, självklart köpt på rea ;-)

Postat av: Theres -sett sagt och gjort

Oj, vilka fina!! Man blir så där härligt glad av färgerna och mönstren. Gilla!

2014-02-27 @ 21:13:28
URL: http://settsagtochgjort.blogspot.com
Postat av: Elin - Livat på torpet

Så himla fina! Själv har jag fastnat för molos fina print. kan nästan ruinera mig där ;)
Kram

2014-02-27 @ 21:31:23
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Jullan

Jättefina kläder,gillar oxå småfolk men har aldrig samma tur som du på Tradera! Haha

2014-02-27 @ 21:36:12
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Linn

Vilka härliga färger på kläderna! :)

2014-02-28 @ 13:21:57
URL: http://ebbasmamma.vimedbarn.se
Postat av: Sara

Vad fina! Jag älskar småfolk!

2014-02-28 @ 17:28:49
URL: http://zasata.blogspot.se
Postat av: Anette

Hej
Vilken fin blogg du har.
Jag tror att du skulle gilla vår webbshop formofunktion.com
Vi har en stor muffinspall,som barnen kan ha sina
saker i. Du sa att du gillar inredning så välkommen
in till formofunktion.com. Ha en bra dag.

2014-03-01 @ 16:48:15
Postat av: laura

Så fine klær! Jeg liker veldig mye bambi mønstre.
I like your blog + instagram too :-)
/laura

2014-03-02 @ 12:26:29
URL: http://luckydrops.blogspot.no
Postat av: Christin

Åh så fina kläder!

2014-03-02 @ 19:00:53
URL: http://christinsshopping.blogg.se
Postat av: hos familjen vanlig

Jag brukar ha bra koll på rean men du är fantastisk!!! Så många fina att jag blir alldeles avundsjuk :) Tyvärr har Judit börjat dissa för mönstrade plagg.... men till Love får jag väl handla ett tag till, fast jag blandar ju vilt från alla möjliga märken. Men klart att Småfolk är en av favoriterna :)
kram j.

Svar: Tack haha, ja reafynda är nog verkligen min grej ;) Jag tror tyvärr det här blir sista storleken som Alva vill ha småfolk också, men jag har fått bestämma kläder till henne oväntat länge! Tur jag kan klä Elsa i några år till i småfolk iallafall :) kram
Elin

2014-03-03 @ 19:41:47
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0