Alvas födelsedagspresenter!

Publicerat: 2014-02-08 Kl: 16:59:39 | I kategori: Barnprylar |




Den fina dockan som Elsa redan hade i rosa sen tidigare, såklart Alva skulle få en egen! Kommer från Miniroom.se.



Nu var det några veckor sedan Alva fyllde fyra år, men jag tänkte ändå lägga upp bilderna på hennes födelsedagspresenter då det är så roligt att ha kvar och det är flera som frågat om vad hon fick! Som vanligt så blir det alldeles för mycket presenter egentligen, men det är så svårt att inte köpa när man hittar något fint som man vet att hon kommer att bli glad över. Jag började köpa presenter redan i november till både jul och födelsedag, lika bra att passa på när man hittar saker på rea eller med olika erbjudanden!

Sakerna i inlägget är presenter från både mig och Andreas, och från våra familjer som kom och uppvaktade på födelsedagen. Hon fick även presenter på barnkalasen, men de fotade jag aldrig och nu är de utspridda över Alvas rum..




Jag försökte att inte köpa så stora grejer eftersom det inte finns så mycket plats i hennes rum, men en lite större sak blev det ändå. En lekplats till djuren från Sylvanian families!



En räknebok av Ingela P Arrhenius, Alva tycker att det är jätteroligt med siffror och bokstäver just nu så den passade jättebra! Sen är det en liten förpackning med Sylvanian families som fyller år, denna köpte jag på rea för typ 70 kr i höstas.



Jag hade redan köpt en del kläder till Alva på mellandagsrean, så det fick bli presenter. De rosa klänningarna kommer från Småfolk och köptes för 149 kr st (ordinarie 349kr) och den i mitten köpte jag på Liandlos rea för 50 kr, väldigt nöjd över mina fynd!



Till vänster ses ett spel från Djeco som heter Memo grizzly, verkligen jätteroligt och vi har spelat det massor! Sen är det två filmer, Lilla Anna som vi sett på bio två gånger så jag visste att Alva gillade den, samt en prinsessfilm eftersom Alva har börjat gilla alla olika disneyprinsessor den senaste tiden. Men det var inte lika poppis, -"Mamma den här hade jag inte önskat mig, den kommer jag aldrig att vilja se" -"Nähä varför inte då då?"-"Nej jag gillar bara att leka med prinsessorna, dom är fina och så men jag vill inte se dom på film, vi kan ge filmen till Mika!" Haha. Ja man kan ju inte bli nöjd med allt ;) Klänningen kommer från Småfolk, den hade min mamma köpt men kanske att jag tipsade henne lite!



Dockan med bil från Barnens hus hade vi köpt, och kläderna kommer från farmor och farfar!



Jag köpte även badrumsmöbler till hennes fina dockskåp från Le toy van. Men för att vara så dyra så var det väldigt dålig kvalitet, både duschen och medicinskåpet (ej på bild) har gått sönder och måste limmas vilket var lite trist.



Alva är inne i en prinsessperiod, så från mormor och morfar fick hon lite figurer och en prinsessklänning att klä ut sig i!



Glass från Le toy van och fiskespelet från Djeco var från oss. Den lilla kaninen blev snabbt en favorit och har följt med till förskolan flera gånger! Den sitter framför Alva på boben och hjälper till att styra, så gulligt!




Lite smått och gott från våra familjer, hon fick flera spel vilket är superbra då vi spelar nästan varje kväll! Jag tror jag har missat att fota någon grej men Alva började leka med allt så snabbt så alla saker försvann liksom in i hennes rum! Tack till våra familjer för alla fina saker, hon blev superglad ♥
 



 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åååhh så superfina presenter, och den där med djuren och rutschkanan ... eller den med badkaret ... jösses så fint!

2014-02-08 @ 22:34:42
URL: http://nillanyfiken.blogspot.se
Postat av: Malin

Mycket fina saker, jag älskar ju som sagt också Sylvanian family :)
Kul att ni spelar spel varje kväll. Vi har börjat spela memory och Lusen här hemma, men jag tycker det är svårt att veta om spel är bra eller inte när man ser kartongen i butiken. Hur är det där Kurragömmaspelet med Alfons Åberg och Bamsespelet som Alva fick? Nåt du rekommenderar?
Trevlig kväll!

Svar: Ja det är verkligen en djungel av spel, men några favoriter har vi här hemma! Kurragömmaspelet var rätt kul och enkelt, bamsespelet däremot var lite svårare tycker jag, vi väntar nog lite till med det. Vanliga bamsespelet som heter typ dunderjakten har vi däremot spelat massor så det rekommenderar jag! Några andra favoriter är Björnmemot från Djeco som hon fick, och Froggy från Djeco som hon fick i julklapp, det spelar vi typ jämt! Båda dessa är roligast när man är tre som spelar men funkar med två också :)
Elin

2014-02-09 @ 20:13:41
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: Boosse

Åh så mycket fin Alva fick! Den rosa zebraklänningen var superläcker!

2014-02-14 @ 21:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0