Juligt här hemma!

Publicerat: 2014-12-17 Kl: 22:02:15 | I kategori: Hemma hos oss |




 
I vanliga fall brukar jag gå all in med julpynt och tomtar, men i år blev det ovanligt lite pyntat här hemma. Julstjärnor och ljusstakar i fönstren och lite småpynt här och där, men annars ser det ut som vanligt, jag har inte ens bytt ut kuddar och gardiner. Tror det beror på att vardagsrummet ändå är fullt med leksaker jämt, så det är rätt fullt med grejer ändå, och så sover Elsa fortfarande väldigt dåligt och vi har varit sjuka allihopa den senaste tiden så orken finns inte riktigt där.

Men i helgen har vi iallafall klätt granen, den var vi såklart tvungen att ta fram även om jag var lite orolig ifall Elsa skulle kunna låta bli den! Vilket det visat sig att hon såklart inte kunde utan hon råkade välta den igår så jag har bytt plats på den sen bilderna togs. Byggde en liten mur runt med förvaringskorgar och möbler så nu når hon den inte längre den lilla busen!

 



Första året som jag har gjort en paketkalender till Alva och det fick bli den supersnygga från Ferm living! Jag letade en billigare i flera veckor utan att hitta någon så då fick det bli den här trots att den var i dyraste laget, men den lär ju användas i många år framöver å andra sidan. Paketen är inslagna i papper från Lagerhaus, köper all mitt presentpapper därifrån.




Grankudden från Fine little day är ju lite julig även om den är framme året om! I hyllorna står några små trägranar som jag köpte på rea förra julen, det ska jag försöka göra i år också - köpa fina julgrejer till nästa år!



Samma gran i köket i stringhyllan, den såldes i fyrapack så de är lite utspridda. Pappstjärnan som hänger på hyllan kommer från House doctor, en av de få julgrejer som jag köpte nytt i år!

 
 En bild från någon morgon när vi tände adventsljusstaken, och jag ser ju varför vår termometer visade fel temperatur ett tag haha.. Elsa den busen har så långa armar och får ju tag i allt, och trycka på knappar är det bästa hon vet ♥




Kommentarer
Postat av: Jullan

Här har det heller inte blivit mycket pynt i år. Vart annat år så firar vi jul hos mamma i Hälsingland och då är vi borta precis hela julen. Så då orkar jag/vi inte pynta så mycket innan och innan vi åker så har vi lite julgransplundring, ingen orkar ha massa jul kvar när vi kommer hem sedan. Haha.
Ska också försöka fynda lite julgrejor tänkte jag i år på mellandagsrean. Men börjar nästan oroa mig för det är så otroligt mycket reor före jul i år. Eller är jag efter, brukar det vara så här mycket reor överallt innan jul?

2014-12-17 @ 23:02:16
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Lilith - livet efter diagnosen

Jag har också färre julgrejer emot hur mycket jag brukar ha.

2014-12-18 @ 13:50:47
URL: http://lilith.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Jag har också pyntat väldigt lite. Jag har inte ens köpt ljus till adentsstaken ... och inte lampor till dom två stakarna i fönstren heller ... men antar att det blir jul ändå? ;)

Kram

Ps. Du är en sån stor inspirationskälla! <3

Svar: Lite sent svar Elin, men det blev ju jul ändå som du sa ;) Tack snälla för dina fina ord, blev så glad! kram
Elin

2014-12-19 @ 10:48:37
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Lisen

Jättefint och alldeles lagom🎅

2014-12-20 @ 23:24:07
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0