Pysseltips - ett lätt sätt att förnya burkar!

Publicerat: 2014-08-15 Kl: 18:37:17 | I kategori: Hemma hos oss - Elsas hörna |





Jag har typ noll tid till pyssel nu för tiden även om jag har en hel lista i huvudet med pyssel som jag skulle vilja göra. Någon gång. Så sånt som går snabbt och är enkelt är det som gäller nu om det ska bli något pyssel överhuvudtaget!

Jag har klätt ett helt gäng olika boxar och förpackningar genom åren, Alva har två stycken burkar i hennes rum som jag klädde med papper från Blafre design för några år sedan, så självklart var Elsa tvungen att få en liknande hon med! Det här enkla pysslet tog ungefär tio minuter från start till mål och man kan ju använda vilka slags fina papper man vill, tex presentpapper eller tapetprover. Men just det här papperet med bambis kommer också från Blafre design!





Tyvärr glömde jag ju bort att fota medans jag höll på, men jag lade bara burken mot papperet och ritade måtten på baksidan med en blyertspenna, och sen klippte jag ut och limmade fast! Jag brukar vika in ungefär en cm på insidan också. Som vanligt när jag pysslar så blir det lite snett när man kollar nära, men hellre snabbt och få det klart än extremt nogrannt och låta pysslet ligga halvfärdigt i någon låda i ett halvår!




Elsas hylla börjar fyllas på med en hel del finheter nu, nästan så att den börjar bli för full snart. Boxarna i mitten kommer från Lagerhaus och det var en rosa som jag använde till det här snabba pysslet!





Kommentarer
Postat av: sara

Hej ! Tavlan i elsas hylla vart kommer den ifrån ?

Svar: Hej! Om du menar den med kaninen så är det min egen design, den går att köpa på min hemsida www.elinastudio.se eller maila mig på [email protected]! 150 kr för A4 och 195 kr för 30x40 cm +frakt :) Om du menar det lilla päronet så kommer det från Fine little day :)
Elin

2014-08-15 @ 21:24:56
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Äsch, det där var väl inte snett? Superfint tycker jag :)

Svar: Hehe men jag missade några millimeter på pappret på locket, men som tur var så hade jag ju en rosa burk under så det syns inte om man inte kollar nära :) Kul att du gillade den, tack snälla!
Elin

2014-08-16 @ 06:42:42
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice
Postat av: Elin - Livat på torpet

Samma sak här. För många idéer. För lite tid. Men snart börjar grabbarna dagis/skola, så jag får väl passa på när det bara är jag och bönan hemma på dagarna :)
Kram

2014-08-16 @ 11:11:35
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: sara

Jätte fin ! Den som du gjort !!! När kommer den gröna in igen 30 *40 cm ?

Svar: Tack snälla! Jag har hämtat ut dem i veckan men inte hunnit uppdatera hemsidan än så maila mig på [email protected] om du vill beställa så går det bra :)
Elin

2014-08-16 @ 12:32:05
Postat av: frupastell

Väldigt fint! Något som jag borde göra för att förvara lilla frökens alla småsaker.

2014-08-17 @ 19:53:11
URL: http://frupastellochjag.blogg.se
Postat av: hos familjen vanlig

Kanonfint som vanligt! Snart ska vi sätta upp stringhyllan i Judits rum och kanske får det bli lite finsaker där... har ju svårt när ungarna pillar när jag ställt iordning det snyggt :)

2014-08-18 @ 06:39:57
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0