Nya moln i Alvas rum!

Publicerat: 2014-08-03 Kl: 14:08:20 | I kategori: Barnprylar |





Med två barn och dessutom sommarlov så finns det ungefär noll minuter per dag till egna projekt, jag skulle nog till och med vilja säga att jag ligger väldigt många timmar minus på allt jag vill pyssla och fixa med här hemma! Idéer snurrar runt i huvudet hela tiden, men det finns aldrig tid att göra verklighet av dem vilket känns lite trist när barnrumsinredning ju är mitt roligaste intresse och det som gör mig mest glad att få hålla på med. 

Men det här dagen är bara min, jippie! Eller Elsas också såklart, men hon är så snäll och hjälper mig genom att leka snällt bredvid mig när jag pysslar på. Andreas och Alva har nämligen sovit borta vilket innebär att jag har flera timmar själv till diverse liggande projekt, jag har en hel lista att bocka av så vi får se hur många punkter jag hinner med på de här timmarna!





Det första jag gjorde när jag smög upp imorse medans Elsa fortfarande sov var att börja med väggarna i Alvas rum, jag blev nämligen helt kär i dessa molnstickers som jag såg på instagram för några månader sedan och bestämde direkt att de skulle upp hos oss! Rosa och guld blev det, så jag har även införskaffad några andra små guldprylar för att matcha väggarna ♥





Jag är inte helt klar än, men måsta pausa lite då och då eftersom det blev sjukt många moln som skulle klistras upp. Så typiskt mig också när jag ska göra nåt, jag har tålamod en kort stund och sen blir jag less och så kör jag bara på! Första två raderna var jag så nogrann och mätte exakt avstånd och sånt, men sen körde jag resten av väggen med ögonmått och det blev faktiskt riktigt bra!


Precis så fint som jag hoppades på så det blir spännande att höra vad Alva tycker när hon kommer hem och ser att hennes galna mamma har gjort om i hennes rum IGEN!! Haha..




 

Kommentarer
Postat av: livet med Asperger och kronisk smärta

så fint det blev

Svar: Tack snälla!
Elin

2014-08-03 @ 14:24:52
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: sofia

Hej!
Vilka fina bilder på barnrum på din blogg!
Hittade precis hit. Du kanske har fått den här frågan men var hittade du den stora kanindockan?

2014-08-03 @ 15:18:59
Postat av: Lisen

Superfint😃👍

Svar: Tack snälla du :)
Elin

2014-08-03 @ 17:16:34
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Åh, så fint det blev! Vart har du köpt dom?

2014-08-03 @ 19:41:22
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice
Postat av: Sofia

Så fina :) har försökt googla mig till köpstället men hittar det inte?

2014-08-06 @ 12:43:09
Postat av: Elin - Livat på torpet

Men så fint!! Och jag känner igen det där med tusen idéer och noll tid. Känns så frustrerande. HAr inte alls hunnit göra det jag ska inne på Ingrids rum, men det är som svårt när man ska jaga henne samtidigt ;)
Kram

Svar: Tack snälla Elin! Nej det är verkligen svårt att finna tid, än så länge så sitter Elsa still bredvid men så fort hon börjar krypa och springa så är det nog kört med att hinna något medans hon är vaken så jag förstår dig ;) Kram
Elin

2014-08-06 @ 21:30:30
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Carolina

Verkligen superfint!!

2014-08-06 @ 23:16:22
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0