Tillbaka från en liten paus.

Publicerat: 2014-04-28 Kl: 21:35:05 | I kategori: Utomhus |





Det blev visst en ganska lång paus både här på bloggen och på instagram. Vi har varit sjuka ett tag hela familjen, missade hela påskveckan och det är nästan så att jag inte kan minnas att jag nånsin varit så sjuk förut. Elva dagar med hög feber varav flera dagar med fyrtio grader, båda barnen hade feber runt sju dagar och eftersom Elsa vägrar flaska så är det ingen som kan hjälpa mig på nätterna vilken blev ganska jobbigt när jag var som sjukast. Men nu är vi friska igen, däremot har inte all ork och energi kommit tillbaka helt, jag har knappt orkat öppna datorn på flera veckor. Upptäckte att jag inte använt kameran heller på nästan en månad, så i helgen fick den komma fram igen!






Tror att det ämnet som diskuterats flitigast den senaste veckan är vädret, och inte så konstigt kanske när det verkar vara sommar i april! Här har det inte varit lika varmt som i södra Sverige men sol och härligt väder hela veckan har vi haft. I helgen har vi haft grillpremiär med vänner, och så har Alva haft sin djurkurs på 4H-gården. Vi har missat två veckor på grund av att vi varit sjuka men sist vi var där så är jag ganska säker på att det var snö och att Alva hade vinteroverall, och nu så var det plötsligt tröjväder, så härligt!

Varje vecka får barnen sköta om olika djur, och den här veckan var det fåren och grisarnas tur. De fick mocka, ge nytt vatten och borsta! Alva tycker att det är jätteroligt och jag också, har alltid gillat alla slags djur ♥

 


Alva tog en liten paus från att mocka hos djuren, hon tyckte att jag skulle göra det istället så att hon kunde få vila en stund på stenen.. Hon fick inviga ett av mina senaste traderafynd, gillar dessa ziptröjor från Geggamoja och denna hittade jag för runt 70 kr. Elsa har fått en likadan, tror jag betalade typ 35 kr för den. Tror faktiskt aldrig jag kommer att kunna betala ordinare pris på barnkläder igen, har liksom fastnat i traderaberoendet..


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jullan

Härligt att ni är friska igen! :) Du verkar göra riktiga fynd på Tradera, som jag skrivit förut så inte hittar jag så fina kläder till de priserna. :P

Svar: Tack, ja känns mycket bättre nu :) Jag tror knepet är att kolla ofta och bjuda just när auktionerna slutar, då blir priset oftast lägre! Men jag bjuder på massor av saker som jag inte vinner också, kanske att jag vinner var tionde auktione jag bjuder på eller så :)
Elin

2014-04-30 @ 08:51:53
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Karin

När kommer inlägget om Småfolk give away komma upp? Med vänlig hälsning Karin

Svar: Det blev lite försenat eftersom vi var sjuka så länge och nu är jag hemma själv med båda barnen för sambon är i stockholm, men i början av nästa vecka hoppas jag det är klart! Mvh Elin
Elin

2014-04-30 @ 12:32:24
URL: http://shoppingmamma.blogg.se
Postat av: Jullan

Jo jag tror att det är det som fattas mig när jag håller på med Tradera....tålamod! haha ;)

2014-05-04 @ 22:03:17
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Patricia

Åh, hade också en (eller nummer två bråkade faktisk också när jag tänker efter) liten som vägrade både napp och flaska! Men jag gav mig inte! Jag testade och testade nappen och var envis som en åsna och till slut tog mina den när de var ca 4-5 månader. Det underlättade jättemycket på nätterna då sugbehovet var som störst. Vid 6-7 månaders åldern var det ju egentligen inte hunger de vaknade av, utan sugbehovet och då var nappen min bästa vän! Hoppas hon börjar sova bättre snart! MVH/Patricia

Svar: Tack för ditt svar, vad skönt att höra att nappvägrare kan börja med napp ändå även om det kan ta några månader :) Håller tummarna för att det funkar till slut med Elsa också! Mvh Elin
Elin

2014-05-07 @ 15:52:03
URL: http://minisar0811.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0