Vecka 30

Publicerat: 2013-09-16 Kl: 20:25:21 | I kategori: Gravid med nr 2 |





Nu har jag gått in i vecka 30, halvvägs i vecka 31 till och med och det börjar närma sig!  Illamåendet har nästan gått över, det är knappt att jag minns hur dåligt jag mådde i flera månaders tid, tur det kanske. Jag har inga matnojor just nu utan kan äta allt, även sånt som jag kräktes bara av att tänka på de första månaderna. Sen tror jag att jag har lite mycket gravidhormoner i mig just nu, jag känner mig extra känslig även om jag är en väldigt känslig person i vanliga fall också. Men häromdagen såg jag Spårlöst England, och inte ens hela avsnittet utan jag hoppade in när det var typ tio minuter kvar av programmet. Ändå lyckades jag bli så insatt att jag satt och storbölade, alltså riktigt hulkande ni vet.. Men det var två tvillingsystrar som återförenades efter att varit åtskillda över 60 år, hur kan man inte börja storgrina över två små söta vithåriga tanter med beige jacka som springer mot varandra och kramas för första gången!

Imorgon är det dags för BM-besök, alltid lika mysigt att få lyssna på hjärtat som slår! De förra besöken har hjärtljuden varit på runt 145 och just över 130, men vid det senaste så låg bebben och sov vilket gjorde att det var lite lägre. Enligt myten ska det då vara en kille eftersom det är under 150, men jag vill minnas att Alvas hjärtljud låg på runt 145-150 så det säger ju inte så mycket! Hittills har jag gått upp 9,5 kg i vikt så vi får se vart det slutar, man brukar ju gå upp mest i slutet så det kommer garanterat inte att sluta på 13 kg som med Alva.. Men å andra sidan samlade jag ingen vätska förra gången vilket jag verkar göra lite mer nu. (skyller på det och inte alla chipspåsar och sånt..)

Förutom foglossningen och en hel del sammandragningar är sömnen det jobbigaste. Det går bara att ligga i en  ställning, på vänster sida med uppbullade kuddar men bekvämt är det inte. Man är kissnödig hela tiden och kan inte somna om, mellan kl 5-6 brukar jag vakna sista gången och ofta kan jag inte somna om sen trots att jag är supertrött. Det är väl kroppen som förbereder en på att man inte kommer att få sova en hel natt på något år från och med nu..


Förresten! Ikväll avslutas röstningen i Jollyrooms barnrumstävling, så ni som vill får gärna lägga en röst på Alvas rum här, vi har nummer ett!



     

Kommentarer
Postat av: Johanna Retrolover Alm

Jösses vad fin du är!

Svar: Men tack söta du :)
Elin

2013-09-18 @ 06:49:07
URL: http://retrolover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0