Alva bjuder på fika!

Publicerat: 2013-10-13 Kl: 21:43:07 | I kategori: Barnprylar |


 
Brickan till höger får jag ofta frågor om, den kommer från ISAK och jag köpte den i någon liten affär i gamla stan så jag jag vet inte vart man kan få tag på den, men google brukar alltid funka!



Jag tänkte försöka köpa de flesta julklapparna i år innan bebisen kommer, för efter det så kommer jag nog inte att orka ta mig iväg till några affärer på ett tag. I och för sig så shoppar jag mest på nätet, men det är ju alltid bra att börja i tid! För tillfället så leker Alva mest rollekar med sina dockor, gosedjur och småfigurer, med sin doktorsväska (varje dag är det alltid är något gosedjur som har ont i magen eller har gjort illa foten..), och så lagar hon mat på sin spis. Det var verkligen en bra present, hon fick spisen i julklapp när hon var elva månader och har lekt med den sen dess. Köksleksaker och låtsasmat har hon nog så det räcker, men för er som har yngre barn så är det ett tips, funkar i flera år!

Häromdagen dukade Alva upp till fika i hennes rum, oftast är det bara låtsasfika men det bästa är ju såklart när vi lägger något ätbart på tallrikarna också. Här fick hon en salt pinne, och det är så roligt att höra hur hon argumenterar och tror att hon lurar oss vuxna, konversationen gick såhär.

 
- Mamma, dockan säger att hon också vill ha en salt pinne, jag tror jag hämtar en till henne så att hon inte blir ledsen!
- Ja gör det, då blir nog dockan glad.
- Oj då mamma, dockan säger att hon har ont i magen. Vilken otur. Bäst att hon inte äter pinnen för då kan hon bli mer sjuk. Men mamma! Jag kan ju äta upp pinnen istället för dockan! Jag tror jag gör det så slipper hon få ännu mer ont i magen.


Haha, smart liten tjej. Men på tal om julklappar då, ett dockskåp står på inköpslistan vilket blir den "stora" presenten, sen får vi se vad vi hittar på. Men några figurer från Sylvanian families ska jag köpa, och sist jag var på Ica maxi köpte jag både en jättefin pysselbok och My little pony-gosedjur så två presenter är klara. Men Alva fyller ju fyra år strax efter jul, så jag köper det mesta redan nu och delar upp det i juklappar och födelsedagspaket när det närmar sig.


 
Oj vad synd att dockan fick ont i magen så att Alva fick lova att äta upp allt själv.. Sötungen. Till höger syns godsaker från Bombadill, de fick hon också vid sin första jul och de har lekts med i tre år! Bra köp alltså.


Vad önskar sig era fyraåringar i present, någon som har några bra och roliga tips?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Alice

Åååh vad fin och jätte mysigt :)

2013-10-14 @ 08:45:28
URL: http://malinjennywestman.blogg.se
Postat av: Heléne

Hej precis låtsasmat och fika från bombadill köper jag till vår 1 åriga dotter, men även vår son - som också fyller 4 vid jul - kommer också vilja leka med dem.
Jag har även tänkt mig en ny kassaapparat till honom. Det blir också en del böcker:)

2013-10-15 @ 15:17:38
Postat av: Jullan

I helgen när jag frågade Alice vad hon önskade sig i present så svarade hon tröja. I morse när hon skulle på dagis så ville hon ha en glitter tröja så ja det får nog bli en glitter tröja i present bla.
I julklapp ska hon få slalomskidor och pjäxor. Vi har även köpt lego med Jake och piraterna. :)

2013-10-15 @ 20:56:35
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Sussi - Livet i söder!

Min 4-åring ska önska sig skridskor av tomten =)

2013-10-16 @ 15:56:48
URL: http://sussey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0