Vilken färg på ugglan?

Publicerat: 2013-03-24 Kl: 20:51:28 | I kategori: Elina Studio - Mitt företag |



Hoppas att ni alla haft en bra och solig helg! Som vanligt när det är fint och soligt väder så jobbar ju jag hela helgen, men Andreas och Alva har varit ute både lördag och söndag och grillat och umgåtts med grannarna! Nästa helg till påsk är jag ledig, så då har jag beställt sol hela helgen..

Alva slocknade innan halv åtta i soffan, så nu sitter jag vid datorn och lyssnar på Mumford and sons samtidigt som jag testat massor av kombinationer till den blå Godnatt-ugglan. Jag blir verkligen tokig på denna om jag ska vara ärlig, för i typ fyra månaders tid har jag testat varenda kombination som finns och hittar ingen som känns bra. Jag har nog kommit fram till att vimplarna ska vara i färgerna ovan, men själva ugglorna blir inte bra alls tycker jag. Det går ju att testa hur många färger som helst, och det har jag verkligen gjort..

Jag vet att många tycker att jag ritar för mycket i tjejiga färger och därför provade jag utan lila först, men det blev så trist tyckte jag. Inte för att killar inte kan ha rosa och lila, men många har som sagt önskat mer i blått och grönt. Däremot kommer det att bli två olika godnatt-ugglor med blå bakgrund för jag håller även på att rita på en med lite mer retrofärger som orange, brunt, grönt och rött. Den känns lättare att få ihop än den här blåa.



Man ser inte så mycket skillnad på dessa, men bara att ändra några färger gör en hel del! Vet bara inte vilka kombinationer jag gillar bäst, det är absolut inte säkert att det blir någon av dessa utan det kan sluta helt annorlunda.

Här försökte jag göra lite mer ickerosaochlila-färger, men jag tycker att det ser jättetråkigt ut haha, jag är nog lite för fägglad av mig för att rita i grått..


Förresten, det är ju sista dagen idag då man kan köpa mina tryck till det fantastiska erbjudandet TAG 2 BETALA FÖR 1! Ni är så himla många som har köpt den här veckan att jag knappt hunnit med att packa, superroligt tycker jag att det är! Ännu roligare att flera av er har fotat dem i era barns rum på instagram, tagga mig gärna då så att jag inte missar några bilder för jag tycker att det är så himla roligt att få se dem hemma hos er!

Den rosa godnatt-ugglan i storlek A4 har tyvärr sålt slut, men de andra finns kvar även om det bara är 2-3 stycken kvar av den blå ugglefamiljen som nog sålt allra bäst. Så passa på, erbjudandet gäller till kl 24 ikväll! Kommer det in någon beställning under natten går det självklart bra det med, jag kommer att ta bort erbjudandet imorgon då jag hinner. Här kikar ni på alla tryck och hittar all beställningsinformation!





 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har följt din blogg ganska länge, men är kass på att kommentera. När det gäller Alvas rum verkar du ju dras åt det pastelliga. Tycker även att det speglas i dina tryck, för det är kanske svårt att helt ändra sin preferens. :) Ett önskemål är kanske att något tryck får lite starkare färger, typ "pojkfärger" (om det finns något sånt?). Tex mörklila, gult, orange, röd, turkos, you name it. Brunt och ljusblå är även snyggt tillsammans. Men för att avrunda allt mitt ordbajseri... Det härliga med din blogg är alla färgerna. Allt för mörkt i gråskala känns inte som du. Så fortsätt kör på det som känns rätt för dig! :)

Svar: Vad roligt att du följt bloggen så länge! Tack så mycket för din kommentar, ska fortsätta testa mig fram! Kram Elin
Elin

2013-03-24 @ 22:18:53
Postat av: Hanna

Jag tycker nummer 1 med lila ugglan ser bäst ut :)

Svar: Vad kul att du tyckte det för det är min favorit också :)
Elin

2013-03-25 @ 06:18:00
URL: http://virrevirka.blogg.se
Postat av: Helena

Mörkblå eller brun uggla kanske?

Svar: En brun uggla blir det nog i den andra färggställningen som ska bli mer mot retro, men ska prova mörkblå och se hur det blir! kram
Elin

2013-03-25 @ 19:31:41
URL: http://Instagram.com/fogelungarna
Postat av: Therese

Tycker du ska testa att göra ugglan gul! Hade vart coolt tror jag :-)

Svar: Tack för ditt förslag! Ska testa mig vidare och se hur det blir :)
Elin

2013-03-25 @ 23:51:03
URL: http://www.tesansblogg.blogg.se
Postat av: Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Nummer ett är finast tycker jag. Tycker de ovan hde bra förslag med gult, brunt så det kanske kan provas.

Svar: Nummer ett är min favorit också så kul att du gillade den :) Den andra med lite mer retrofärger kommer att vara både gul och brun så jag tror denna kommer att bli ungefär som ettan!
Elin

2013-03-26 @ 07:33:03
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Jättefina Ugglor!
Svårt att välja.
Mina favoritfärger är Turkos/Gul/LjusGrön/Orange

Kram!

Svar: Tack! Vad bra med tips på favvofärger, ska fortsätta prova mig fram!
Elin

2013-03-26 @ 08:25:30
URL: http://lillategelhuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0